Hallo! Ik heb een dochtertje van bijna 15 weken. Sinds een week of 3 drinkt ze heel slecht en is ook vaker moe dan volgens mij goed is. Ze krijgt al 2 mnd flesvoeding. Tot 3 weken geleden dronk ze netjes 5 flessen van 150/5 leeg. Nu drinkt ze ze niet meer leeg, soms heeft ze zelfs na 60cc genoeg gehad. Als ik de fles dan weer aanbied begint ze te huilen, dan wil ze gewoon echt niet meer. Tijdens het drinken is ze vaak ook heel onrustig, dan ligt ze te kronkelen op schoot. Ik geef haar nu een extra voeding op een dag, dus ik bied haar nu 6 keer 150/5 aan, aan het einde van de dag heeft ze dan tussen de 600 en 700 cc gedronken terwijl ze voor haar gewicht ( bijna 6 kilo) ongeveer 860 cc zou moeten krijgen. Ze is opzich nog wel redelijk vrolijk, huilt misschien iets meer dan gewoon. Ik begrijp hier niks van. Kunt u mij helpen? m.v.g. Evy
misschien zit ze even niet lekker in haar vel? kan het zijn dat ze ergens last van heeft, is haar ontlasting patroon veranderd, of heeft ze last van tandjes, uitslag, oorontsteking? is haar dagritme veranderd? (overgang naar kinderdagverblijf of oppas?) kijk het aan, en als je je zorgen maakt ga dan eens langs bij het consultatiebureau. zolang er groei is, zou ik me niet heel erge zorgen maken. groetjes Heidi Margit