Bijvoeden of alleen borstvoeding blijven geven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jawharah, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jawharah

Jawharah Lid

May 28, 2008
    7
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik heb een dochtertje van nu bijna 2,5 maand oud. Ze woog bij de geboorte 3,5 kilo en is daarna afgevallen naar 3,2. Toen ik na een maand naar het CB ging woog ze 4205. En een maand daarna woog ze 4425. Toen werd mij verteld dat ze veelste weinig groeide en dat ik haar de fles moet bijgeven, maar nu heb ik op de groeicurves van borstvoeding.com gekeken en daar uit kan ik opmaken dat ze eigenlijk helemaal niet TE weinig groeit. (ik heb haar niet de fles gegeven)
    Vandaag (een week later) moest ik weer wegen bij het CB en ze was dit keer 75 gram in een week gegroeit, is dit echt veelste weinig en moet ik per direct de fles bij gaan geven of red ik het met mijn borstvoeding?

Mijn dochtertje is harstikke tevreden na het drinken aan de borst, ze heeft min. 8 plasluiers op een dag en is harstikke actief.

Wat moet ik nu doen?

2. Jawharah

Jawharah Lid

May 28, 2008
    7
    0
    0
    Ik ben vergeten erbij te schrijven dat toen ik de eerste keer bij het CB kwam mijn dochtertje altijd om de 3 uur voedde. De arts zei toen tegen mij dat ik haar om de 4 uur moest gaan geven en dat om de 3 uur toch wel erg veel was, dat heb ik toen dus gedaan. Toen ik een maand daarna terug kwam was ze te weinig gegroeit...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    voed je kindje op verzoek. niet alle kindjes nemen voldoende voeding om daar even lang op te teren. bij ons werkt het ook niet zo, de ene moeder neemt 4 boterhammen bij het ontbijt en kan door tot de lunch, de andere moet er niet aan denken, en neemt er 1 en na een uur nog 1 en nog wat tussendoor. beiden komen ze aan hun calorieen en een verzadigd gevoel, alleen de een spreidt het meer over de dag dan de ander. zo is het bij kindjes ook. heb je grote borsten met veel voeding, dan kun je wellicht minder voedingen over de dag geven, heb je kleinere borsten en een kindje wat liever meer voedingen verspreid neemt, dan lukt dat niet.
    het geeft niet. je bent goed bezig. geef haar om de drie uur en probeer eens of ze een keer drie en half of vier uur er tussen wil. maar dat hoeft niet ook tussen iedere voeding. misschien wil ze in de ochtend wel snacken (dus iedere keer een beetje) en in de middag langer slapen? kijk gewoon wat ze aangeeft, zolang ze groeit, is het goed.

succes,
    heidi margit

Share This Page