Ik heb een dochter van net 2 jaar die dus al zolang ze op de wereld is een slechte eter is. Aan tafel eet ze niks, hooguit wat appelmoes. Voor de rest heb ik haar nog nooit meer dan 1 hap van dr avondeten weg zien werken. Ook brood is er nog nooit ingegaan. Hooguit 2 stukjes over de hele dag. Het schema is nu als volgt: s ochtends: 180 cc dreumesmelk 2 stukjes brood s middags: bekertje melk en ontbijtkoekje tussendoor: banaan of soepstengel avond; 2-3 hapjes avondeten, en 2-3 hapjes vla oid Veel te weinig toch? Ook vrijwel geen vitamines dus binnen. Hebben jullie tips? Of iemand een idee voor een vitaminemerkje in druppelvorm? Graag tips. Ik ben ten einde raad. Geloof me we hebben al vanalles geprobeerd, alleen nooit gedwongen. Kleine porties op dr bordje, weghalen als we allemaal klaar zijn, aan tafel, rustige omgeving etc.
Ik kijk mee, want Isabella eet ongeveer hetzelfde. Ik maak me niet veel zorgen, maar als er inderdaad tips zijn,
Maak me ook nog geen zorgen, maar toch...........wil wel dat ze genoeg vitamines binnenkrijgt en dat krijgt ze zo zeker niet!
Oei dat is lastig. Wat betreft te weinig, zo lang ze redelijk groeit dan neemt ze blijkbaar wel wat ze nodig heeft. Ik heb voor Tymen Davitamon kauwvitamines. Officieel zijn ze vanaf drie jaar, maar ik heb met Davitamon gemaild en dat moeten ze er wel op zetten, in verband met de zoetstof aspartaam die erin zit, het is geen bezwaar om ze met 2 jaar al te geven. Ze smaken nog lekker ook! Misschien kun je beter over de dag vaker kleine beetjes eten aanbieden? Misschien kan ze gewoon niet veel eten?
Klopt mss wel. Ook chips of andere lekkere dingen hoeft ze nooit in grote mate. Hooguit 5 chipjes ofzo
Vind ze olijven ook lekker? Of fruit? Ik geef Isabella altijd die dingen tussendoor. Gewoon op een bord op haar tafel.
Er bestaan multivitaminen speciaal voor kinderen vanaf 1 jaar in de vorm van beertjes van het merk Optimax. Optimax is een goede kindervitamine, zonder kunstmatige toevoegingen als bijv. zoetstoffen. Het is een kauwvitamine in naturel of aarbeiensmaak. Ik ben voorstander van Optimax aangezien deze geen slechte aanvullende stoffen gebruikt als bijv. zoetstoffen ( deze zijn bij jonge kinderen af te raden ivm de laxerende werking en op verdenking van hersenoedeem). Ook van het merk Orthica bestaan er goede multivitaminen voor kinderen ( te koop bij apotheek of natuurvoedingswinkel). Deze is nog weer wat beter als Optimax aangezien het supplement uitsluitend met natuurlijke vitamines werkt, per saldo worden er dus grotere hoeveelheden vitamines van opgenomen, dan bij een synthetisch gefrabiceerd product als bijv. davitamon.
Steven eet met mate brood, meestal nog liever een droge boterham dan een belegde. Aardappelen en vlees eet hij wel. Groente alleen witte bonen in tomatensaus en sperciebonen. Ik moest vd HA vitamines geven. (dagrafit) heb ik let wel even op de leeftijd van je kind. Staat op het potje. Komt vanzelf wel een keer weer goed met het eten.
Zo, dat is wel heel weinig. Ik dacht dat ik een slechte eter had.......... Wij geven sinds een tijdje ook vitaminekauwtabletjes van Optimax en hebben hem wijsgemaakt dat het snoepjes zijn. Meneer is er dol op, ze smaken naar aardbei geloof ik. Dan krijgt ie toch nog iets gezonds binnen. Verder ook eigenlijk weinig tips. Je zult alles al wel geprobeerd hebben, langzamerhand en sommige kinderen zijn gewoon echte slechte eters. Wat zeggen ze er op het CB van? Ik merk hier wel dat als we hem gewoon lekker zelf laten eten en ondertussen met elkaar praten en lekker dooreten, dat hij beter eet, dan wanneer we er veel aandacht aan besteden. Ook potjes Olvarit gaan er in als koek, maar dat doen we niet zo vaak. Ik vind persoonlijk dat een tweejarige gewoon met de pot mee moet eten, nl. En mijn zoontje is wel gek op vlees. Nu weet hij dat hij pas zijn vleesje krijgt, als hij eerst een paar hapjes groente op heeft. En hij is nog zo'n kleine sufferd dat ie niet doorheeft dat ik wel 5x achter elkaar zeg: nog eentje en dan krijg je je vleesje, dus op die manier krijgen we er hier soms ineens een halve maaltijd in, haha. Werkt niet altijd, maar elke keer is mooi meegenomen. Hetzelfde doen we met ontbijtkoek, dat krijgt hij pas als hij een hele boterham op heeft gegeten. Soms wil hij zo graag een plakje koek, dat hij die boterham achter elkaar naar binnen propt en dan nog met volle mond: "Klaar, koek eten!" roept. Maar ook dat werkt niet altijd, helaas........
Hihi, dat doen wij ook, dat omkopen. En dan dus met zo'n vitaminetabletje. Nog 1 hap groente voor papa en 1 voor mama en dan mag jij je snoepie! Ook is hij gek op vlees en aardappels. Die eet hij eerst op, en wil dan meer. Voor elk hapje groente krijgt hij een vleesje of een aardappeltje. Ook paaien met fruit werkt hier super. Is hij halverwege zijn boterham wil hij ineens een appel. Dan zeg ik altijd, eerst je brood even opeten, dan mag jij een appel. En natuurlijk prijs ik hem de hemel in als hij "goed" eet! Een tip van het cb, schep het bordje niet te vol. Kleine beetjes zijn voor zo'n kleintje minder onoverkomelijk en je kunt altijd nog een keer inscheppen.
Jullie kunnen nog paaien..........hier is t gewoon helemaal niks nemen. Jill heeft in dr hele leven nog nooit 1 aardappel stukje geproefd! Vlees soms 1 of 2 stukjes, en groenten...........ach, same story. Zucht, heb niet voor niks dit onderwerp aangehaald hier op t forum, je wordt er echt moedeloos van! Vanmiddag druifjes neergezet, ze heeft er 2 op! En 2 partjes mandarijn! Nou dat was dr lunch weer. Ach dan denk ik al, toch weer iets binnen.......hihi, je moet met de kleine beetjes al gelukkig zijn hier. Toch is t frustrerend.
Ons zoontje eet slecht zijn avondeten, de rest gaat opzich wel redelijk. Wat bij ons soms helpt is hem op de mat te zetten, als hij daar dan een tijdje zit en hij ons ziet eten en praten dan wil hij soms dus wel eten(werkt ook niet altijd hoor!) Wij hadden qua avondeten ook al van alles geprobeerd, negeren, kleine beetjes, gezellig maken noem maar op! Die beertjes van optimax hebben wij ook trouwens en die gaan er ook goed in!
Esmee lustte een tijd geen fruit, toen perste ik sinaasappels voor haar uit. Nu eet ze weer een appeltje enzo, kan ook wel een fase zijn. Eigen wil laten zien. Ze heeft ook periodes gehad dat ze geen hap at aan tafel. Dan lieten we haar gewoon met rust, niet dwingen en een paar dagen later at ze weer enorm veel.
Fynn was altijd een goede eter. Maar de laatste weken eet hij nauwelijks iets van z'n avondeten. Ik geef hem daarom bijna iedere dag een flesje Knorr Vie Kidz (aangelengd met water want anders is het zo dik) en dat vindt hij heerlijk. Verder doe ik er wat vloeibare Omega3 doorheen. Bedankt voor de tip van de Optimax beertjes. Die zal ik ook es gaan halen.
Mijn zoon eet ook bijna niks, geen groente en geen fruit!ik weet ook niet wat ik moet doen geef hem wel vitamine AD van davitamon, maar hij ziet zo wit!ik weet het ook niet meer...
Ramoontje, vervelend he. Ik heb trouwens sinds gisteren ontdekt dat een boterham zonder beleg, dus echt kaal er wel in gaat, maar daar waar iets op zit hoeft ze niet meer. Nou ja, dan maar droog, bruin brood. Fruit gaat redelijk, paar hapjes banaan of mandarijn maar avondeten laat ze standaard op de appelmoes na links liggen. Grrrrr. Hoe oud is jou zoontje?
Robine, Bryan is 2e half jaar,hij is van 11-05-2006 en is op het moment tegen draads met eten...fruit wil ie niet ook als ik het er lekkerder uit laat zien wil ie het ook niet.Groente idem...echt heel verveelend,apelmoes lust ie met tijden, maar voel me vaak onzeker omdat ik bang ben dat ie dadelijk niet genoeg vit. binnen krijgt...en veel verkouwen en zo word! groetjes Ramona
Ik heb vandaag ook de VieKidzz van knorr gekocht en ze drinkt t gewoon op! Althans er is nog een half bekertje over, maar dat drinkt ze vanmiddag denk ik nog wel op. Er werd in ieder geval geen bah geroepen t Is weer een begin he.