Drinkt ze ook wel genoeg? Bij te weinig drinken kun je ook je hongergevoel onderdrukken waardoor je dus ook minder gaat eten. Verder zou ik het ook eens voorleggen aan de huisarts/dietist. Ondergewicht kan er namelijk ook voor gaan zorgen dat ze later minder goed ontwikkeld in de puberteit.
Ik denk dat je het beste naar de kinderarts en een klinische diƫtiste kan gaan hiermee..... Jou dochter heeft een veel te lage BMI en is ondervoed. Hier kan ze enorme problemen mee krijgen. Ze heeft ze eigenlijk al. Het is niet normaal om op die leeftijd futloos te zijn......... Mijn dochter heeft ook een voedingsprobleem, een andere dan jou dochter maar als mijn dochter op deze BMI beland dan krijgt ze een sonde wanneer ze zelf niet genoeg eet. Er zijn extra toevoegingen voor haar voeding waarmee ze aankomt en belangrijker energie krijgt. Dit is vaak een probleem die je als ouders niet alleen kan oplossen.. Ook snap ik niet helemaal waarom je nu pas een vitamine gaat geven. Misschien begrijp ik het verkeerd hoor. Maar als je kind een lange tijd structureel zo weinig vitamine binnen krijgt is het slim om dat aan te vullen. Je hoeft ook helemaal niet de nadruk op haar gewicht te leggen hierin als je hulp inschakelt. Die kan je leggen op gezond eten. En genoeg vit. Binnen krijgen. Heeft de schoolarts hier nog iets over gezegd? Mijn tip zoek hulp, het klinkt alsof je alle dingen die je als ouder kan doen al gedaan heb. Succes