Cadeautje bij eerste communie...?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rozanna, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een uitnodiging gehad voor een feestje bij een eerste communie. Zelf ben ik niet katholiek, dus ik weet niet precies wat de gebruiken zijn. Ik wil wel een (klein) cadeautje meebrengen, maar welke kant moet ik dan op denken? Gewoon een speelgoedje, of juist iets met een betekenis?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Volgens mij wordt er ook wel vaak geld gegeven? Anders zou ik een symbolisch cadeautje doen of een mooi boekje waar je wat inschrijft oid.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Als je zelf niet gelovig bent is een speelgoedje of een boek prima.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben altijd een sieraad gegeven.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier heeft nze jongste vandaag enkele boekjes, gekregen, geld en ook wat experimenten speelgoed ( kristallen maken e.d). Dit laatste omdat hij dit zelf leuk vind. De boekjes waren meer over het begin van alles en dus ook wat symbolischer

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zoon heeft gisteren zijn communie gedaan en kreeg van de meeste mensen geld. Verder nog wat boeken, spelletjes en spullen voor op zijn kamer. We hebben geen "speciale" communiecadeaus gekregen (alleen van de kerk een rozenkrans).

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij zijn pas naar een communiefeest geweest en hadden een cadeautje mee dat net wat groter was dan dat we voor verjaardag zouden geven. Een mooie doos lego.
    Verder kreeg hij van zijn familie geld om iets groots van te kopen.

Ik hoor vaak dat kinderen voor hun communie geld krijgen of vragen om een keer een groot cadeau te kopen. Dus je zou even kunnen vragen of het kind ergens voor spaart. Als hij nergens voor spaart, dan zou ik gewoon een mooi cadeau geven.

8. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Mag ik dan toch nog even doorvragen? Waar draait het bij een communie nu precies om?

Deel Deze Pagina