zantac gebruikers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik ben vandaag met britt bij de HA geweest.. ze is helamaal niet fit
    waarschijnlijk een virus en een verkoudheid op komst.
    Britt heeft al heel lang last van haar maagzuur dat steeds omhoog komt
    ze spuugt niet maar slikt heel vaak na..Normaal is het wel tedoen en heeft ze er niet overdreven veel last van of ze moet heel erg gehuild hebben...en zich drukker maken dan normaal.
    Nu ze een beetje hoest geeft dit extra druk op haar maagje en
    huilt ze heel veel.. ze slikt de hele dag na en je voelt het ook heel goed als je haar tegen je bovenlijf aan houd..erg zielig :cry:
    vooral savonds en snachts
    heb haar bedje al schuin staan
    nu heb ik zantac gehad van de HA
    iemand ervaring met zantac voor baby's?
    werkt het goed?
    iemand nog andere tips hoe ik het haar zo aangemaan kan maken?
    ik hoor het graag....

    groetjes jantina
     
  2. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn oudste was als baby ook aan de zantac drank.
    hij had ook last van teveel maagzuur enzo. en idd ook bed aan het hoofdeind omhoog.
    en ik weet niet hoe jij Britt de zantac geeft, maar het is zulk smerig spul, dat Tristan dat niet wilde hebben. en we deden het dus door zijn fles van 19.00. en dan kreeg hij het binnen zonder dat ie er last van had.
    weet eigenlijk niet meer precies hoelang hij dat zantac gehad heeft, maar als ze gaan zitten en lopen, dus meer omhoog zijn zeg maar, dan word het beter.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geen ervaring maar moet zeggen dat ik t erg sneu vind voor je meisje Jantina.. :cry:
     
  4. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena heeft al sinds haar geboorte heel erge verborgen reflux.Ik zat hier tot 2 weken geleden met een baby die niet te troosten was en altijd huilde van de pijn!
    Haar slokdarm is al een paar keer erg verbrand geweest van het maagzuur.
    Ze kreeg dan 3 weken na haar geboorte zantac en haar slokdarm was even terug beter.
    Maar de zantac heeft hier nooit goed genoeg gewerkt :(
    Nu was slokdarm weer ontstoken 3 weken geleden ondanks de zantac
    Nu krijgt ze omeprazole.
    Elena krijgft ook Gaviscon poeder.
    Kan je zo bij de apotheker krijgen,dat legt een film op de slokdarm.Ik doe dat gewoon erin als de fles bijna leeg is,zo bij de laatste 30 ml.

    Elena dronk die zantac zo op uit een medicijnflesje dus daar heb ik geen problemen mee gehad.

    Ik weet niet hoe erg het bij jouw dochtertje is maar ik begrijp je heel goed!
    Ik ben ongeloofelijk veel kinderartsen afgelopen en nu de combinatie van omeprazole,gaviscon en Enfamil AR melkpoeder heb ik eindelijk terug een aangenaam babytje!
    Elena kon niet meer slapen van de pijn dus was oververmoeid :(

    Ik weet niet of je borstvoeding geeft of fles maar als je fles geeft kan je een melkpoeder halen voor kindjes met reflux!Ik ben heel tevreden van de Enfamil AR,die is dun om te drinken maar word dikker in de maag.
    Ik ben ook al 3 weken bezig met groentepap op aanraden van de kinderarts.
    Hier staat alles wat schuiner(bed,park)

    Jantina,ik kan een boek volschrijven over verborgen reflux :(
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje!
    Maar geduld hebben :(
     
  5. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    ja wij hebben ook zantac ivm reflux,alleen bij renske slaat het niet aan.Ze bleef onrustig en schreeuwde het soms uit van de pijn.bovendien was ons gezegd dat we het absoluut niet mochten mengen met de voeding,dus was het een hele strijd om het errin te krijgen.Nu ben ik begonnen met nutrilon a.r extra aangedikt met johannes broodpitmeel en moet zeggen dat dat fantastisch werkt,renske is langzaam aan een echt tevreden meisje aan het worden.Ook na het voeden haar een hele tijd rechtop houden helpt,en ook de box hebben wij schuin staan.Ook hebben we de kinderwagen verhoogd aan 1 kant zodat ze schuin ligt.

    Al met al,de zantac alleen is bij ons niet voldoende,en werkte helemaal niet toen ze nog borstvoeding kreeg.Ik hoop dat het bij jullie wel goed aanslaat,want het is echt heel naar om zón kleintje pijn te zien lijden.heel veel sterkte!
     
  6. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    HIer ook ervaring met Zantac. Sam heeft verborgen reflux en kreeg daar ook Zantac voor, hielp op zich prima maar ineens werkte het niet meer. Hele drama's als gevolg en nu is hij aan de Losec (omeprazol) en gaat het prima met hem.
    Voor de rest idd bedje iets verhoogd zetten enzo... Na het voeden wat langer recht op houden voordat je je kleine neerlegt enzo... Maar begreep ik nou dat het eigenlijk iets tijdelijks is en dat het vooral in combinatie met het hoesten is?
     
  7. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    ja nu ze hoest heeft ze er meer last van...
    normaal hebben we het goed in de hand zonder medicatie....door het hoesten krijgt ze meer last van druk op haar maag wat het dus verergerd.
     
  8. Bab28

    Bab28 Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

    Mijn zoontje is nu 25 weken en krijgt Zantac sinds hij 6 weken oud is. Deze geven wij 2x pd in een fles en die drinkt hij prima op! In zijn mondje spuiten was geen succes omdat Zantac een hele sterke pepermuntsmaak heeft!
    Luuk heeft erge last van reflux, verborgen reflux. De voeding loopt veel en vaak terug tot in zijn keeltje..Aangezien de AR voeding met Nutriton en Zantac niet helpen krijgen wij volgende week een slikfoto omdat de kinderarts evt een breuk in het middenrif vermoedt.

    Ik heb het nagevraagd en volgens de kinderarts kan langdurig gebruik van Zantac gelukkig geen kwaad!

    Liefs, Bab
     

Deel Deze Pagina