wij gaan ons huis veranderen en nu zit ik met een ding. In de winter is onze boom in de voortuin kaal en hebben inkijk. Beetje vind ik oke, maar niet teveel. Een rolgordijn vind ik niet mooi, dus ik zat te denken aan houten luxaflex, die ik dan gewoon open zet, maar dat de luxafles wel dicht is (snap je m nog). Nu vraag ik me, is dat een beetje schoon te houden? Want het keukeraam wordt wel vies. En is het duur? Dat het niet goedkoop is snap ik, maar shutters bijvoorbeeld zijn me veel te duur...
ik vond het niet echt makkelijk met schoonmaken, ik heb liever die dingen van metaal in een kleurtje. (hebben lichtgeel) kun je afspoelen in de zomer en gewoon met vochtige doek afnemen
Je hebt van die speciale kleine stofstokjes voor luxaflex/lamellen. Weet even niet hoe het heet maar is een houdertje en daar doe je een soort doekje om en dan kun je overal tussen. Volgens mij hebben ze dat ook wel eens bij de zeeman of bv bij de blokker/marskramer x
Ik heb een houten luxaflex in de slaapkamer, die stofzuig ik altijd af, dat gaat prima. In de keuken lijkt het me wel lastiger, aangezien zo'n ding toch wel vet wordt.... het afnemen van luxaflex is echt een rotklus, dus ik zou er niet voor kiezen in de keuken. Je hebt ze in verschillende prijsklasses, bij de bouwmarkt zijn ze bijvoorbeeld veel goedkoper als bij een gordijnspeciaalzaak. Wij hebben 90 euro betaald voor eentje van 1.25 mtr breed bij de bouwmarkt.
ik wil het nooit meer. Tis super mooi, ons hele huis is met dure luxaflex, maar het wordt vies en je krijgt hetnooit meer helemaal schoon.
Wil je goede kwaliteit, dan moet je daar wel wat voor neerleggen meestal. Houten luxaflex is natuurlijk veel zwaarder dan gewone en heeft daardoor meer te verduren. Ik hoef het nooit meer, ging redelijk snel kapot, bij mijn zus trouwens ook. En schoonmaken ging ook niet echt makkelijk. Het zag er wel sfeervol uit, maar daar bleef het bij.
Ah je hebt al besloten en goeie beslissing Hier ook houten in de keuken gehad en na een half jaar vervangen voor alu. Makkelijker (nog een rotklus maar goed) schoon te maken als hout, zeker in de keuken als het vet kan worden!
nou aluminium wordt het zeker niet hoor, dat is gewoon onze smaak niet. Ik ga gewoon iets anders bedenken. Moet maar een mooier gordijn zoeken en dat niet dicht doen als ik de keuken gebruik!