mijn zoontje beult!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door memke, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Nou ik zit met een probleem dat al wat langer speelt. En wat ik er ook aan doe,het helpt helemaal niks.. Hij mag nl heel graag beesten en kleine kinderen klieren..Knijpen,prikken trekken aan haren.. En wat ik ook zeg hij gaat gewoon vrolijk door..Boos worden,rustig zeggen helpt helemaal niks..
    Hij gaat volgende week naar de peuter nou ik ben gewoon doodsbang dat hij een verschrikkelijk kind wordt gevonden,en dat doet mij best pijn!
    Zo ook op vakantie,we waren met andere mensen op vakantie en die hebben een dochter die is iets ouder dan Sjors.. Nou hij kneep haar steeds,en omduwen, alles afpakken..Nou haar moeder is zelfs nog boos op m geweest en ik kan je vertellen dat deed pijn bij mij! Zij vond niks meer aan hem terwijl het echt een lieve schat is! Kusjes geven en knuffelen dat prijs ik de hemel in als hij dat doet..Maar dat negatieve blijft doorgaan..
    Wie heeft hier ervaring mee en wie wil mij tips geven.. Ben best radeloos..
    BVD Annette
    PS: Sjors is 2 jaar en 7 maand,
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Terugknijpen! Dit helpt vaak het beste, omdat hij misschien niet beseft dat het zeer doet. Misschien niet helemaal pedagogisch, maar helpt vaak wel in situaties waarin de rest niet werkt.
     
  3. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Mee eens! Toen mijn dochter ging bijten beet ik haar steeds harder terug, totdat ze door had, dat het pijn deed.
     
  4. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ja ok, maar ik vind dat niet echt een fijne oplossing..Ik heb het wel eens gedaan maar hij doet het gewoon weer.. hij houdt echt niet op...Nog meer mensen met tips?
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    En als je hem nou straft met iets wat hij vreselijk vindt, bijvoorbeeld op de gang zetten voor een paar minuten. Dan moet hij sorry zeggen en dan mag hij weer binnen komen. Doet hij het weer dan moet hij langer op de gang blijven enz.
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Al het positieve gedrag belonen! Als hij leuk speelt met een ander, dit belonen. Als het goed gaat, dan mag hij iets leuks doen!
     
  7. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou hem apart zetten. Ergens zonder prikkels, bijvoorbeeld op de trap. Een minuut voor ieder jaar dat hij oud is. En later excuses aan laten bieden en uitleggen dat het niet mag.
     
  8. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    gemiddeld moeten kinderen iets 40 keer horen voor ze het begrijpen heb ik wel eens gehoort. ik zou idd een straf doen (bv zitten op de trap, of op een stoeltje buiten het zit/speel gebeuren) niet te lang, en vooral herhalen. veel herhalen. en rustig blijven, en steeds weer terug op het stoeltje/ de trap zetten. en ja, denk dan maar dat het best even kan duren. volhouden, en rustig blijven.

    succes,

    groetjes, lidwina
     
  9. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    bedankt voor de reacties meiden...
    Ik zal het proberen, rustig blijven is erg moeilijk met zo'n peutertje maar dat weten jullie ook wel!
    IK zal m voortaan wel weer in de gang zetten,ik denk idd dat dat wel helpt..
    Bedankt voor jullie tips is in ieder geval beter dan keihard terug knijpen of slaan wanr dat vond ik toch echt geen optie...Zwak...
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Nou, dat vind ik niet zwak van je hoor! Ik zou ook niet kunnen terugknijpen oid. Ik zou eerst alle andere dingen proberen die ik kan bedenken voor ik zou overwegen om hem terug pijn te doen!
     
  11. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ja dat bedoelde ik ook hoor..
    Ik had het over de 1e 2 reacties...Ik vond het een beetje zwak van die andere vrouwen nl...
    Maar ben het helemaal met jou eens...
     
  12. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Nou ik vind dat helemaal niet een uitting van zwakheid hoor.
    Bij ieder kind past een ander manier van straffen het beste.
    Mijn dochter deed ook altijd bijten.
    Nou, een 1000 keer in de gang plaatsen of op een stoel zetten heeft hier niets geholpen!
    Terug bijten (en natuurlijk niet door bijten enz) heeft bij haar toch echt het beste gewerkt.
    Dat je zelf zoiets niet zou toepassen op je eigen kinderen moet je zelf weten, jij doet wat bij jou het beste aanvoelt en wat voor jou werkt.
    Maar je hebt geen recht om vrouwen die het anders doen (of jij dat nou juist vind of niet) zwak te noemen.
    Dat is mijn mening
     
  13. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Zo bedoelde ik het ook niet, en ik weet ook wel dat soms niks anders helpt..en ieder kind is ook anders... Ik wil niemand zwak noemen want ik ben ook niet perfect...
    Dus excuses als ik iemand heb beledigd..
    Misschien doet hij het ook wel eens zo erg dat ik het per ongeluk ook terug doe,,, ik zeg nooit nooit.. Maar toch blijf ik er bij dat ik het geen goede optie vind...
     
  14. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    kijk, en daar is toch niets mis mee dat jij dat geen goeie optie vind :)
    Als het voor jou straks blijkt te werken door je kind in de gang te zetten of op een stoel te plaatsen dan is dat toch prima.
    Ik heb dat liever ook hoor.
    Ik zal zelf ook eerst van alles uitproberen voordat ik terug bijt/knijp.
    Maar soms zit er niets anders op dan dat ze het beter kunnen voelen ;)
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb wel eens op tv gezien dat kinderen(en volgens mij ook mannen hihih)het woordje NIET niet in hun hersennen registreren.
    dus als je zegt dat mag jij NIET doen.dan registreren ze dat mag jij doen.
    die arts vertelde dat je een positief woord moet verzinnen voor het woordje niet.
    voorbeeld: mamma vind het leuker als je lief bent tegen dat kindje wand knijpen is gemeen.

    weet natuurlijk NIET of het echt helpt maaaaar bij die kindertjes tv programma wel in elk geval.
     

Deel Deze Pagina