Wat fijn toch dat we hier onze vragen aan professionals kunnen stellen! Geweldig dat jullie de tijd nemen om de vragen te lezen en te beantwoorden, bedankt!! Ik heb inderdaad ook een vraagje. Mijn zoontje krijgt inmiddels 5 maanden borstvoeding. Vorige maand zijn we bij de dermatoloog geweest, vanwege extreme eczeem. Hij dacht aan koemelkallergie en waarschijnlijk gaat hij daar binnenkort op getest worden (geen idee hoe, ik dacht dat dit alleen door provocatie gedaan kon worden). Ik ben gelijk gestopt met het drinken van melkproducten en het eten van zuivel. Ik vraag me af, als hij inderdaad koemelkallergie heeft, wat ik wel en niet kan eten/drinken om hem enerzijds niet teveel te "plagen", maar dat hij anderzijds wel alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt. En waar moet ik rekening houden met de bijvoeding, wat volgende maand zal gaan beginnen? alvast heel erg bedankt, groeten, Natasja2
Hallo Natasja, Wanneer je borstvoeding geeft kun je het beste koemelk, ei en soja volledig gedurende een afgesproken periode (meestal vier weken) volledig vermijden. Om tekorten te voorkomen kan een dietist een vitaminenpreparaat voorschrijven. Ook akn de dietist je helpen bij het introduceren van de bijvoeding van je kindje. Het consultatie bureau of je huisarts kan je een verwijzing naar een dietist geven. Succes Groeten Eveline