Slecht eten

Discussie in 'Voeding' gestart door megamuts, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Als Revi begint met eten gaat het de 1e 3 happen goed en dan begint het gesputter, hij wil met zijn handen in het eten. In het begin vond ik het wel grappig totdat ik zelf ook helemaal onder zat. Nu leg ik voor hem een lepel eten zodat hij kan kliederen (zelf eten) en ondertussen geef ik hem eten. Dit ging goed nu wil hij perse het bordje/potje hebben. Dat beland zekers te weten op de grond. Ik vind kliederen niet erg maar het moet geen zwijnestal worden. Ik gaf hem eerst altijd een toetje na ookal had hij niet goed gegeten dat doe ik nu dus niet meer, maar of het helpt? Ik ga geen strijd met hem aan dan maar niet eten denk ik dan... Maar het is wel moeilijk om zo te doen want hij moet toch wel voldoende binnen krijgen. De laatste fles (van 20:00uur) hoeft hij sinds een paar dagen ook al niet meer. Hij heeft trouwens sinds hij warm eet (vanaf de 6 maanden) 1 of 2 x een potje helemaal op. Dus het is niet zo´n eter, maar hij lust wel alles. En alles wat ik eet wil hij ook.
    Het zal wel een keer goed komen maar heeft iemand tips om hem toch wat beter te laten eten?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien stukjes te eten gaan geven (oftewel Rapley)? Eva doet niets anders, ze wil absoluut geen lepel of potjes. Ze krijgt langzamerhand steeds meer binnen en doet het dus helemaal zelf.

Zo erg is het niet als ze tijdelijk wat minder binnen krijgen, misschien is het gewoon een fase en gaat het over een paar weken beter. Toetje niet geven zou ik niet doen, hij snapt daar nog helemaal niets van. Gewoon geven wat hij wel wil eten.

3. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

hier op het moment ook een beroerde eter, ze eet van alles een beetje. De flessen gaan ook niet allemaal op.

Als hij het kan hebben, niet suf is, voldoende drinkt lijkt het me geen probleem.

En als hij echt honger heeft dan merk je het ( waarschijnlijk) wel.

En wat betreft het toetje, lekker geven joh, snapt hij ( nu) nog niets van.

( als onze dochter echt slecht heeft gegeven krijgt ze een extra lepen kwark/yoghurt.)

Ik hoop hier op iets tijdelijks .

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse maakt nu alles op tot de laatste druppel, bij m'n eerste kids was dat ook zo, net zulke (vr)eetzakjes.
    Toch kwam er bij beide ook een periode dat ze niet of nauwelijks wilden eten. Op welke leeftijden dat precies was, weet ik niet meer, maar ik weet wel dat het gewoon weer over ging na een paar weken.
    Dus Jesse zal straks ook wel zo'n periode krijgen, maar ik weet nu al dat ik me er niet druk over ga maken, want 't komt toch allemaal wel goed. Overal heeft je kind periodes van, het komt en het is vervelend, maar gelukkig is het even later ook weer weg.

Niet echt een oplossing dus, maar meer een geruststelling dat het echt wel weer overgaat.
    Succes ermee!

5. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    nou heel herkenbaar!
    hier ook dik drama met fruit, groente en boterham,
    het enige wat ze wil is flesje en verder niks.
    het eerste hapje gaat erin en daarna gaat dr mond niet meer open.
    tips! welkom!

Deel Deze Pagina