Nou gisteren zijn kamer helemaal klaar gemaakt. Zodat hij vanmiddag in zijn nieuwe bed een dutje kon doen. Maar jullie raden het al DRAMA!!! Nu heb ik hem van nood maar weer in zijn ledikant gelegd. Kan nu al op zien tegen vanavond. Iemand nog een goede tip???? HELP.
mag hij er niet aan wennen? MOET ie gelijk hupsekee in een nieuw bed? Ik zou er zeker geen drama van maken, wil ie nog even niet....dan zou ik m nog in zn eigen bedje stoppen. Hoor wel vaker dat verhuizen naar een groter bed lastig is voor die kleintjes. Het is zó anders dan een ledikant. Succes iig
gewoon rustig blijven proberen en desnoods belonen met een klein presentje? Onze dochter is een week of 10 geleden voor het eerst naar een groot bed gegaan, omdat de 2de op komst is. Op tijd beginnen is wel het sleutelwoord hoor en geduld hebben Onze dochter is 2 avonden eruit geklommen en heeft haar kastjes toen leeggehaald met kleertjes, maar na die 2x was het "leuke" eraf en is ze gewoon lekker gaan slapen. Het is natuurlijk wel wat anders he, groter en spannender!!! Ik zou het gewoon rustig blijven proberen en als hij echt niet wil, weer even terug naar zijn vertrouwde ledikant.
Zat er ook al aan te denken om zijn ledikant ook op zijn nieuwe kamer te zetten. Misschien dat dit ook helpt. Hij heeft niet alleen een nieuw bed, maar ook op een andere kamer. Zien wel hoe het loopt.
Hier geen tips, de overgang is hier 3 weken geleden heel makkelijk gegaan. Wij hebben op de dag dat we terugkwamen van vakantie het grote bed neergezet. Toen was hij nl. toch al gewend aan het slapen in een ander bed. En in de laatste dagen van de vakantie hadden we al verteld dat hij thuis in een groot bed mocht met een poes en een hond (2 figuurtjes die op het hoofdeind staan), dus dat vond hij al heel spannend. Hij is gewoon gaan slapen, niks bijzonders. Alleen komt hij er nu wel elke ochtend steeds vroeger uit. Toevallig vroeg hij een paar dagen geleden of hij weer in het oude bed mocht, maar dat hebben we verkocht, dus dat was pech gehad. Heeft ie zich ook zo bij neergelegd. Als je per se wilt dat hij in het nieuwe bed gaat slapen, moet je nu even volhouden. Desnoods 80x terugleggen, totdat hij er niet meer uitkomt en doorzetten. Ik denk dat het dan met een paar dagen wel over is, maar het is wel de harde manier en ook zwaar voor jezelf. Als het niet zo'n haast heeft, zou je evt een tijdje de twee bedden naast elkaar kunnen zetten, zodat hij langzaam aan het idee kan wennen. En steeds zeggen dat hij er pas in mag als hij echt een grote stoere jongen is (dat helpt hier altijd heel goed, haha, beetje op het eergevoel inspelen) Of doen alsof het eigenlijk niet mag, maar vooruit dan maar.
het is nogal een verandering.. een nieuwe kamer en nieuw bed.. zou idd gewoon zijn ledikant ook in zijn nieuwe kamer zetten en hem zelf laten kiezen.. steeds er op wijzen dat het grote bed voor grote jongens is enz enz.. komt vanzelf
Hier ging het ook helemaal vanzelf, ze sliep er zelfs veel beter in dan in hnaar ledikant. Ik zou het zeker geen zaak van MOETEN maken want dan is het einde zoek. Laat 'm rustig wennen, dan komt het vanzelf wel.
Hier hadden we het nieuwe bedje op de oude plek gezet en het oude bedje er naast, maar nee hoor dame wilde daar(het oude bedje dus) niet in. Later zei ze wel: die heef pappa pohtuh maakt (pappa had m uit elkaar gehaald) en toen we hetzelfde bedje voor onze 2de naar beneden haalden zei ze dat weer, maar echt last ervan heeft ze nooit gehad. Wat ik zou doen is gewoon het ledikant op een plekje waar je niet het grote bed had gepland, maar gewoon erbij, het grote bed wel op zn plekje en dan laten kiezen, en geen drama maken maar wel zeggen dat hij toch een grote jongen is en dat grote jongens daar op slapen. Wat miss helpt is een favo knuffel op bed brengen, en dan op het grote bed leggen en dan overdreven die knuffel prijzen ofzoiets? Ik bedenk ook maar wat hoor, miss is dat wel een goeie om hem over de streep te trekken. Dekbedje van wat hij echt leuk vind, miss van die herbruikbare stickers erop plakken en hem dat dan zelf laten doen??? Zo maar ideetjes die me nu te binnen schieten, hoop dat je er iets aan hebt. Probeer niet in paniek te raken, hoe meer jij paniekeert hoe minder hij het wil want hij voelt dit echt aan. Doe er gewoon rustig over. Hoe vaak ik al wel niet gehoord heb dat er ouders zijn die helemaal met handen in het haar zaten (om wat voor situatie dan ook) en uiteindelijk zich er maar bij neerlegden ("dan maar niet" ) en dan gebeurd het. Is met zindelijkheid zo, met slapen, met eten en drinken enzenzenz.... Het is écht waar, hoe rustiger jij bent hoe sneller hij iets zal doen. (is geen verwijt maar een tip )
Ochhhhh meid geef het de tijd... Leg heb steeds terug, en blijf desnoods boven rommelen tot hij slaapt. Je maakt er zelf een Drama van door je kindje niet de tjd te geven en dat vind ik sneu!
wij hebben bij kevin zijn ledikantje opgeschoven en zijn grote bed op die plaats gezet. zelf mee op laten bouwen en zelf laten kiezen in welk bed hij wilde slapen. grote bed natuurlijk, totdat wij van zijn kamer gingen, mama kleine bed slapen en hem daarin laten slapen. tweede avond mocht hij weer kiezen en ging in het grote bed en sliep er de hele nacht in. nu een week verder slaapt hij er elke avond in en hebben we na 3 nachten het kleine bed weg gezet en dat gaan we morgen samen afreken. als we nu op zijn kamer komen zegt hij hoi mamma trots en glundert helemaal. het ging bij ons dus eigenlijk heel gemakkelijk.
Milan ging ook naar een andere kamer en we hoopten dat hij dan gelijk in het grote bed kon. Maar dat ging dus niet. Het is ook best veel hoor. En een nieuwe kamer èn een nieuw, groot bed. Wij hebben ervoor gekozen om hem eerst in het ledikantje te laten wennen aan zijn nieuwe kamer (nadat het grote bed ook uitgelopen was op een drama), na 3 weken is hij toen probleemloos overgegaan naar het grote bed. Eerst 's middags, een paar dagen later ook 's avonds...
hier was het ook drama en heb een ledikantje geleend van iemand en heb de ledikant op der kamer gezet zodat ze eraan kon wennen als ze ging spelen op der kamer ging ze wel op het grote bed zitten enzo en na een paar weken wou ze niet meer in der ledikantje maar in het grote bed
kevin is met 2 jaar in zijn grote bed gegaan. vandaag ledikantje weer bij opa op zolder gezet (pappa heeft hier ook in gelegen)
Gisteren had hij een klein ongelukje gehad in bed. Alles was nat. Heb het ledikant dus niet meer opgemaakt en gezegd dat alles nog nat was. En hij heeft gisteravond in het "grote" bed geslapen. Lampje moest wel aanblijven. Geen probleem natuurlijk. Hij heeft heerlijk geslapen. Nu net was het een klein beetje weer een drama. Maar heb hem weer terug gelegd en nu slaapt hij. We hadden vanmorgen samen zijn ledikant afgebroken. Dus daar kan hij nu niet meer inliggen. Kijken hoe het vanavond gaat.