Hey Meiden, zoals vele weten doe ik mee met een TV programma van Sonja Bakker, nou sport ik dus 2x in de week maar sinds ik eigenlijk weet dat ik zwanger ben doe ik geen buikspier oefeningen meer .. Ik vraag me nu dus af of dit dan ook echt slecht voor je is als je zwanger bent ? Iemand enig idee ?
WAHHHHH je bent zwanger! gefeliciteerd! (had ik helemaal gemist?) mag je nu nog wel diëten dan ? Buikspieroefeningen is volgens mij niet meer aan te raden na 12 weken (wat een geluk, ik hoef nog maar 3 dagen..) Maar ligt ook nog aan de schuine of rechte spieren. Je kunt het even aan de vlos/fysio/sportschool vragen? edit: heb dit op inet gevonden!: Buikspieroefeningen tijdens de zwangerschap. De juiste buikspieroefeningen zijn eigenlijk de schuine buikspieroefeningen. Als je rechte buikspieroefeningen doet kan er diastase ontstaan, dat is dat als je een rechte buikspieroefening doet het net lijkt alsof er een dakje ^ ontstaat ter hoogte van je navel. Dit moet je voorkomen, als je dit al hebt dan armen kruisen over de buik, dus ondersteunen eigenlijk. het beste is als je diastase al hebt om er onmiddelijk mee op te houden.
Buikspieroefeningen zijn inderdaad slecht voor je als je zwanger bent. De verticale buikspieren gaat het dan met name om. Door de rechte buikspieren te trainen wordt de opening tussen je buikspieren groter en kan je buikwand blijvend verzwakt raken. Schuine buikspieroefeningen mogen nog wel en zijn zelfs goed want die schuine spieren ondersteunen je buik.
Dieten tijdens de zwangerschap is ook niet goed! Als je wel je voedingsstoffen die aanbevolen zijn binnen krijgt, is er geen probleem, anders is het niet goed. Door te lijnen komen er afvalstoffen vrij die schadelijk zijn voor je kindje. Gewoon gezond eten kan natuurlijk geen kwaad
Ik lijn niet echt, Sonja Bakker heeft nu mijn dieet zo aangepast dat ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg die ik nodig heb, het is dus meer gezond eten wat ik doe maar ik val nog wel af .. Ik word met het dieet streng in de gaten gehouden dus dat komt goed .. Na de zwangerschap pak ik het wel allemaal weer strak op zodat ik gewoon veder kan lijnen want ik zit nu zo goed in het ritme dat ik het zonde vind om dat straks niet meer voort te zetten.. Ik sla de buikspieroefening dan maar over .. @Talia: Jaaaaa ik ben EINDELIJK zwanger .. Na 1.5 jaar geprobeerd te hebben is het dan zover, we kunnen ons geluk echt niet op .. Ben zo blij
Schuine buikspieren kun je gewoon doen hoor! Zijn zelfs goed, die helpen mee je buik straks te "dragen" waardoor dit minder belastend zal zijn voor je rug. Dus gewoon lekker zwoegen hoor!
inderdaad juist van de bekken-therepaut, moet ik oefeningen doen die m'n schuine buikspieren trainen om m'n rug en bekken wat beter te kunnen ondersteunen. Dus inderdaad... nog een beetje zwoegen . Maar het is ook wel lekker om wat soepel te blijven met je zwangere buik etc
je kunt tot 16 weken zonder problemen buikspieroefeningen doen hoor. Daarna alleen schuine buikspieren.