Baby 7,5 mnd spuugt veel

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door happiness, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo,

Onze zoon is dik 7,5 mnd, bijna 8 mnd. Hij zit al een tijd op het zelfde voedingsschema maar de laatste 2 weken spuugt hij best veel.

Zo ziet het schema eruit:

7u-8u: Fles 180 cc water + 6 schepjes Nutrilon HA, 3 schepjes Nutriton
    11u-12u: Pap, 130 cc water met 6-7 lepels Bambix melkpap
    13.30u: Fruithapje, half potje (groot) of vers
    15u: Fles 180 cc water + 6 schepjes Nutrilon HA, 3 schepjes Nutriton
    17.30u: Groentehapje, half potje (groot) of vers
    19.30u-20u: Fles 180 cc water + 6 schepjes Nutrilon HA, 3 schepjes Nutriton.

Tussendoor geven we hem beetjes water uit een bekertje.
    Boterham waren we mee begonnen, maar zijn we nu even mee gestopt omdat we het idee hadden dat dit teveel voor hem was.
    Ik hoor van andere moeders dat hun kindje nog maar 3 flessen krijgt (incl. pap), Consultatiebureau heeft hier niks over gezegd.
    We hoeven pas weer eind mei te gaan, dit duurt me te lang.

Maak me beetje zorgen over het spugen. Zodra hij zich inspant of op buikje ligt, komt er best wel wat terug. Ook heeft hij sinds paar weken last van eczeem in knieholtes en elleboogholtes.

Kunt u me vertellen, of voedingsschema goed is en waar spugen aan zou kunnen liggen.

Overigens was hij ca. 5-6 weken geleden, 70 cm en 7440 gram.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hai,

Wat vervelend dat je kindje spuugt en exceem heeft. Denk je dat het een allergie kan zijn? Mocht je dit denken dan zou ik eventjes eerder dan eind mei bij het inloopspreekuur op het cb naar binnen lopen. Het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn hoor!!
    Het spugen kan ook gewoon eventjes tijdelijk zijn. Je gebruikt al nutriton dus de voeding is al dikker. Bij 8 maanden mag je kindje in principe terug naar 3 voedingen van 200ml op een dag. Je zou dan de middagvoeding nu rond 13/14 uur geven. Eind van de ochtend en eind van de middag kun je dan brood en fruit geven.

Succes! Groetjes Laura

Deel Deze Pagina