Onze zoon is inmiddels al weer bijna 4 maand oud. Hij en wij hebben een pittige start gehad. Hij heeft erg veel last gehad van zijn darmen, daarnaast is er ook door de osteopaat verteld dat hij reflux heeft. De reflux is meer een wasprobleem hier, echt pijn lijkt hij er niet aan te hebben. Mijn vraag ligt bij het slapen. Overdag heeft hij veel baat bij rust en regelmaat. We hebben nog een dochter van 2, dus soms is het zoeken naar de rust maar zover het gaat houden we de rust en regelmaat strak aan. Overdag is hij ong 1,5 uur wakker en gaat dan weer naar bed. Dan slaapt hij in blokken van 45 min. Dan is hij wakker en de ene keer gaat het makkelijk, speen erin en hij slaapt weer, de andere keer is het drama. Maar weet nog van mijn dochter dat die ook die blokken van 45 min had. Maar s nachts is het iets lastiger. Hij krijgt nog volledige borstvoeding op verzoek. Meestal betekend dat 07:00 - 11:00 - 15:00 -18:00 dan de nacht in. Vaak meldt hij zich rond 22:00 nog wel eens. Dan heeft hij zo'n 4 uur geslapen, dan vaak rond 02:00 nog eens. Doe ik er goed aan hem dan weer te voeden? tja, ik probeer altijd even de speen erin...... maar hij valt nooit weer in slaap. Dus dan maar voedden. Hij valt daarna namelijk gelijk weer in slaap. Volgens zijn gewicht ruim 6,5 kilo zou hij het niet meer nodig hebben. Maar vertel hem dat maar. Daarna is hij om 04:00 - 05:00 en 06:00 steeds wakker. En dan niet zomaar wakker maar hij gilt het uit. Hij is dan ook niet te troosten, aan de borst wil hij dan niet. Vaak poept hij dan. Gevolg is verschonen, en dus klaarwakker. Ik denk dat zijn darmen gewoon al flink actief worden zo 's morgens vroeg en dat hij daar nog behoorlijk last van heeft. Helaas is mijn dochter niet geheel ongevoelig voor het gehuil....... dat betekend dat mijn dag wel erg vroeg begint. Soms vallen ze weer in slaap maar dat is meer uitzondering dan regel.... Nou ja herkent iemand dit? Nog meer actieve darmen zo s morgens vroeg? nog tips en ideeen? Zijn die blokslaapjes van 45 min en 4 uur nog wat mee te doen? Ik weet nog dat ik net na de geboorte steeds zei, ach als hij maar eenmaal drie maand is dan is het wel goed..... Dat punt zijn we al voorbij en ik weet het komt ook allemaal vanzelf wel goed maar... ik zou zo graag weer eens flink kunnen slapen.
Koud? nee dat geloof ik niet. Hij heeft een slaapzak aan met lange mouwen en op zijn kamer is het altijd rond de 16 graden. Hij zal het eerder te warm hebben, hij heeft het snel warm. Maar ook dat is niet het probleem denk ik.
Hier ook vooral 's nachts de ergste krampjes. Mijn zoontje krijgt FV, overdag komt hij elke 2-3 uur en aan het einde van de dag binnen de 2 uur. 's Nachts krijgt hij ook nog een flesje. Hij heeft gewoon honger. Misschien kun je je meisje overdag wat vaker de borst geven, zodat ze dan wat meer verzadigd is... Verder heb ik geen tips voor je. En weer heerlijk slapen wil ik ook, dacht ook "bij 3 maanden is het wel over", nu ga ik voor de 6 maanden .
tja misschien moet ik het vaker aanleggen maar eens proberen, voed nu om de 4 uur. Altijd een poging waard! bedankt.
Mijn zoontje heeft dit ook rond die tijd een poos gehad. Hier bleek dat hij overdag net te weinig binnen kreeg waardoor hij al vrij snel 's morgens vroeg 4 uur weer honger had... Hier heb ik hem tijdelijk savonds rond 2300 nog wakker gemaakt om nog even wat te drinken waarna hij doorsliep tot 7 uur (vond ik zelf een stuk prettiger) Na enkele weken was dit over... Nu met 5,5 maand slaapt hij eigenlijk voor het eerst sinds een week echt door... hij krijgt nu rond 20:30 en slaapt dan tot ongeveer 7 uur... heel af en toe wordt hij nog wel eens wakker rond 5 uur, maar als ik hem dan een speentje geef of even tussen ons in bed leg slaapt hij nog ff een uurtje.
vannacht werd hij ook weer rond 4 uur wakker, krampen, huilen, luier vol gepoept en sliep vervolgens weer tot 7 uur. Hier kan ik al beter mee leven. Vandaag leg ik hem wat vaker aan, misschien dat dat ook al gaat helpen.
Ik zou ook proberen om vaker te voeden. Mogelijk kan hij daardoor makkelijker poepen en heeft hij misschien minder krampen. Misschien is probiotica iets voor m? Kan in elk geval geen kwaad en is goed voor zn darmen. Wat betreft s nachts, gewoon aanleggen! Is vaak de kortste klap, kun je zelf het snelst weer slapen en nachtvoedingen zijn heel normaal op deze leeftijd.