's nachts verlatingsangst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honeyy, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Pff Esmée slaapt zo slecht! Maar 2 nachten is het dat ze 's nachts huilend wakker word. Normaal was speen en aai over haar bol voldoende maar nu niet! Zodra ik de kamer uit ga zet ze het op een krijsen. Tot kokhalzen enz. Ik laat haar niet huilen. En pak haar dus uit bed. Als ze ook maar 1sec in mn armen ligt slaapt ze weer. Tot dat ze haar bed voelt. Dan begint ze weer met huilen. Nou leg ik haar in ons bed, tegen me aan en zodra ze vast slaapt terug na haar eigen bed. Dan gaat 't goed. Kan 't verlatingsangst zijn? Hoe kan je daar 't beste mee omgaan? Liefs x

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hebben wij soms ook last van. Gelukkig niet structureel. Ik vermoed een nachtmerrie? Ik ga die strijd 's nachts niet aan hoor, ze heeft me dan duidelijk nodig. Ik laat haar dan ook bij ons in bed slapen. Zolang ze inderdaad meteen in slaap valt en dit niet elke nacht is, vind ik het best.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heel herkenbaar, alleen kunnen wij madam niet overleggen (want ook al slaapt ze al een poosje, zodra ze d'r matras aanraakt is ze wakker en overstuur), en blijft 't hier niet bij kokhalzen, maar spuugt ze alles er onder (en nee, geen virusje ofzo).

Hier gaat 't inmiddels al 2-2,5 maand, en ze slaapt dus standaard tussen ons in op bed. Dus of vriend of ik (en soms beide) gaat met d'r op bed, om een uur of 9. Af en toe doen we een poging om d'r weer in d'r eigen bed te leggen, maar tot nu toe zonder succes.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Saz: huilt ze ook al bij het naar bed brengen? Ik krijg het idee dat jouw meisje zich niet veilig voelt op haar kamertje. Heb je misschien iets veranderd aan de inrichting? Slaapt ze wel als je haar bedje bij jullie op de kamer zet?

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon heeft af en toe zo'n fase. Een van ons slaapt dan op een matras naast zijn bedje. Hij slaapt toch lekker in z'n eigen bedje en wij slapen ook goed.
    Meestal is dit maar 1 of 2 nachtjes nodig en dan gaat het weer goed.

6. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hier ook,al weken is het feest. Nu moet ik zeggen dat mijn dochter ook echt aan het uitproberen is,maar ik heb ook nachten dat ik zodat echt overuur is,bang is,en bij meewilt zijn.vooral het in slaap vallen in je armen,maar weer wakker worden als je haa neer legt,heel herkenbaar!

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier bleek het angst voor donker!

ganglicht moet aan, lampje dat sowieso hele nacht brand en een knuffel die hij zelf aan zet als ie wakker wordt!

Deel Deze Pagina