Hallo! Mijn zoontje is nu bijna 17maanden en vanaf dat hij ongeveer 13maanden is eet hij niet goed meer. Was het eerst nog een dag/week slecht nu is het een dag goed. Hij krijgt 's ochtends pap of een broodje. Brood eet hij wel goed de pap meestal niet. Tussendoor een stuk appel ander fruit is niet eet hij minder van. Mueslireep vind hij ook lekker andere koekjes wil hij haast niet. Tussen de middag 2 broodjes die vaak wel op gaan. Na het slapen wil hij vaak alleen drinken, soms neemt hij een fruit to go. Leg wel altijd een koekje bij hem neer maar daar neemt hij weinig van en geeft het aan de hond. Het avondeten is altijd gezellig maar hij eet haast niks. Stukjes gebakken aardappelen en vlees eet hij wel maar gekookte aardappelen en groente niet. Soms lukt het mij om hem een hapje te laten eten. Hij lust het wel maar wil niet! Heb ook geprobeerd om hem een half potje te geven voor wij gaan eten en dan wat van ons erna maar ook van de potjes wil hij niks meer. Toetje eet hij meestal wel op. Hij is verder vrolijk en slaapt er prima om, maak me daarom ook geen zorgen maar vind het wel vervelend. Tips?
Beste Renaatje86, Het is inderdaad als ouder heel vervelend zijn als je kindje niet alles wil eten. Het is een veel voorkomend probleem en iets waar je niet direct iets aan kunt veranderen. Zolang je kindje goed groeit en energiek is, is er geen reden voor ongerustheid. Het enige is wat je kunt doen is het eten aan blijven bieden en zorgen dat het gezellig blijft aan tafel, wat jullie volgens mij al doen. groet, Anne
ja idd, liedjes zingen en wanneer hij wel iets eet gaan we klappen en juichen. Hij vind het erg gezellig aan tafel maar eten is een ander verhaal. Bedankt in elk geval!!