Mag je als je zwanger bent waxen. Ik ben van plan om van de week voor het eerst een brazilian wax te doen alleen hoorde ik van sommige mensen om me heen dat het niet verstandig is. Klopt dit?
Ik weet alleen dat waxen wordt afgeraden op bijv litttekens en spataderen en als je bijv al ver in je zwangerschap bent dan heb je dat soms op je schaamlippen ook.. geld natuurlijk niet voor iedereen.. Verder zou ik de ins en outs ook niet weten, maar ik heb er al eens een topic over gezien hier, dus er zijn er zat die er wel verstand van hebben hier
Het kan zeker,hou er wel rekening mee dat je huid gevoeliger is tijdens de zwangerschap en dat brazilian wax al gebeurd op zowat de gevoeligste plek die er is en aangezien dit je eerste keer is weet ik niet of het idd verstandig is,niet omdat het niet mag maar omdat het al pijnlijk is en je in verschillende bochten moet liggen om het voor elkaar te krijgen (weet niet hoe groot je buik is) en vanwege de pijn.
Ok dus niet echt verstandig lijkt mij. Ik ben op dit moment 11 weken zwanger Begin nu wel heel erg te twijfelen
Ik laat het al een aantal jaar waxen. Ook nu ik zwanger ben. Mijn salon zei dat het geen probleem is en ook de verloskundige zag geen enkel probleem. Ik hoef ook niet in allerlei bochten te gaan liggen gelukkig. Gewoon benen optrekken en tanden op elkaar
Ik heb t ook gedaan vorige zwangerschap. De eerste x was wel echt heel pijnlijk maar daarna viel t mee. Tis met name handig als je tijdens de laatste weken er niet meer bij kan , dat was bij mij hoog zomer nl.
Ik heb de boel een week voordat ik beviel laten bijwerken. Eens maar nooit weer, baren was (bijna) prettiger..
Ah, grappig, ik vroeg mij dit ook al af. Ik sta nu te duizelen onder de douche en word zo licht in mijn hoofd en misselijk (terwijl de ochtendmisselijkheid al weg is!) tijdens het scheren. Ik denk dat je er vroeger mee kunt beginnen zodat je er straks wat meer aan gewend bent, niet?
Mijn harsdame waar ik al 6 jaar komt raadt het zeer af om tijdens de zwangerschap mee te beginnen. Als je het gewend bent dan kan je het wel tot op het laatst doorzetten. De eerste keer zijn je haren nog dik en stug en dat doet goed pijn. Daarbij is alles veel gevoeliger. Ik vind het nu ook minder goed te doen dan voordat ik zwanger was.
Meest gestelde vragen over Brazilian wax op deze site staat weer dat je de eerste 4 maanden beter niet kan waxen. beter niet doen dus??
Er is volgens mijn salon geen probleem om het tijdens de zwangerschap te laten doen (is trouwens een goede omgeving om je ademhalingsoefeningen te doen ), al kan het wel pijnlijker zijn. Het wordt wel afgeraden als je last hebt van spataderen down there of een heel gevoelige huid hebt! Ik laat het morgen alvast opnieuw doen (laatste keer was zo'n 5-6 weken geleden).
Als je het gewend bent te laten doen, zou ik het niet laten, je kunt er in je laatste weken nauwelijks meer bij. Maar als je huid erg gevoelig wordt, dan is ontharingscrème misschien ook wel een hele goeie optie. Bij mij werkt dat in ieder geval prima. Ik heb het niet zo op waxen.