slecht eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pauly, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    De afgelopen 2/3 weken is het drama met eten. Voorheen ging er een heel potje fruit, brood en grote groentehap in. Nu krijgt hij met moeite 3 happen fruit binnen. Het sneetje brood gaat ook al niet helemaal op en de groentehap moet je erin proppen. Het maakt niet uit of het vers of een potje is.

Hij wil alleen nog 's ochtends en 's avonds een fles van 240 cc. Overdags drinkt hij wel water en roosvicee tussendoor.

De ene dag eet hij de oren van je kop en de andere dag krijg je niets naar binnen. Dat laatste komt nu steeds vaker voor.

Is dit een nieuwe fase voor een 7 maanden baby of moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt!

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Je hoeft je geen zorgen te maken. Kinderen kunnen wel eens een fase hebben dat ze een "machtstrijd" hebben met hun ouders over het eten. Dit gaat altijd weer over, zolang je er geen aandacht aan schenkt. Want als jij als mama boos, gefrustreerd of op een andere manier er aandacht aan geeft (wat logisch is, want je maakt je toch zorgen), wordt het voor je kind een "spelletje".

Gewoon negeren is mijn advies, dan maar zonder eten naar bed. Ze gaan wel weer eten hoor! zolang ze nog goed drinken is het niet verontrustend.

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Is normaal hoor dat ze minder kunnen gaan eten.
    Cecile eet de eene keer beter dan de andere keer.
    Soms is het wel frustreren want je wilt natuurlijk dat je kindje goed eet, maar ook in het boekje Oei ik Groei staat het ook dat baby,s minder kunne gaan eten in hun ontwikkeling. Zolang het maar goed drinkt moet je geen zorgen maken. Anders krijg je eetdwang bij je kindje die niet wil eten dus zetten ze het op brullen.
    De eene baby zou juist meer gaan eten maar de andere juist minder.

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

maar wat ik zo vreemd vind, is dat hij de ene dag wel echt trek heeft en de andere dag niet.

Ik moet hem inderdaad niet dwingen want dat werkt averechts.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft bijna hetzelfde maar dan juist dat hij geen flesje wil... Alleen fruit, groente en een rijstwafeltje vandaag. Ik denk dat hij totaal 200cc melk heeft gedronken. Aan zijn vocht komt hij wel met de rest van zijn eten, en ik kijk morgen wel weer hoe het gaat...

Volgens mij zit er ook weer een sprongetje aan te komen ronde deze tijd. En ik zag vanavond dat 1 van zijn bovenste snijtanden eraan zit te komen. Misschien heeft Ghiry ook last van zijn tandjes? (Wat een leuke naam trouwens, die heb ik nog nooit erder gehoord!)

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile eet ook al anderhalf maand haar flessen in papvorm dus met de lepel, ze wijst echt keihard de fles. Heb het intussen natuurlijk nog een paar keer geprobeerd, maar ze doet nog steeds het zelfde. Wel wil ze haar sapjes uit een klein flesje. Inmiddels begint ze ook nu vaker naar de lepel te grijpen en nu heb ik naar de laatste paar hapjes toe gelaten en wil ze het dus ook al graag zelf doen. Het verbaast mij dat toch sommige kindjes al zo snel gaan met dingen zelf doen en tuurlijk vind het erg leuk, maar ja ze zijn er ook nog maar net. Het baby gaat dan zo heel snel eraf. :(

7. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    @bluesky...thanx! we vonden het ook echt iets aparts en hij past perfect bij ons manneke

Tandjes kunnen het misschien wel zijn misschien want ik zie ze echt zitten onder zijn tandvlees.

hopen dat hij snel weer gewoon gaan eten

Deel Deze Pagina