Vanaf welke maand ging jullie kindje in de buggy? Ik heb nu een Quinny Freestyle 4, deze wagenbak is erg klein en onze meid groeit erg hard. En eerlijk gezegd wil ook van deze wandelwagen af. Hij is best mooi, maar niet praktisch in gebruik. Groot en lomp in de stad en loeizwaar om in de auto te tillen. Wil dus zo snel mogelijk een nieuwe buggy kopen (kan ik alvast onderstel gebruiken icm maxi-cosie, scheelt in ieder geval al iets)
Wij hebben een bugaboo en doen Jesper vanaf deze week in de wandelwageninzet. Eigenlijk mag het pas vanaf 6 maanden, maar ja, hij past en wil er niet meer in. Zo'n losse draagbare buggy mogen ze volgens mij pas in als ze zelf stevig kunnen zitten, rond 9 maanden pas ofzo.
De echte buggy gebruiken wij nog steeds niet (baby = 7 maanden). We doen hem liever in de maxi cosi op het onderstel (Bugaboo) of Baby Bjorn. De Bugaboo kinderwagenbak hebben we ook niet zo heel veel gebruikt, maar wel wanneer we wat langer gingen wandelen. De baby ligt daar dan wel lekker en veilig in toch? Pas met een maand of 4 (geloof ik) kroop onze baby omhoog met zijn hoofd en werd de bak echt te klein.
Volgens mij is het voor het ruggetje nog niet goed om je kind nu al in een buggy te zetten. Mijn zoontje is toen hij zo'n 6 maanden was verhuisd naar z'n buggy. Deze hebben we toen ook niet meteen in de rechtop-stand gezet.
en o ja, wij doen de inzet alleen in de ligstand. Liever deed ik het nog niet, maar ik geloof niet dat de maxi cosi beter is en de bak wil niet meer.
en op zich past de lengte nog wel, maar de bak is zo smal dat zijn armpjes er niet naast en kunnen en omhoog wil dus ook niet.. beetje sneu
als ze in de buggy helemaal plat kan liggen kan het wel maar anders zou ik het echt nog lang niet doen! tot ze in ieder geval een beetje rechtop kunnen zitten al dan niet los natuurlijk. het is anders echt neit goed voor het ruggetje
hier de x adventure met een ruime baby (10 kilo) en dat wil gelukkig nog steeds....had niet gedacht dat we de 6 maanden zouden halen met de bak maar het past nog steeds....best een ruime bak zit hier op wandelwageninzet wordt aangeraden niet voor 6 maanden te doen en daarna nog plat.....tenzij je beeb natuurlijk gewoon echt niet meer in de kinderwagenbak past.....volgens mij worden die bakken van veel merken steeds kleiner terwijl de babys tegenwoordig steeds groter zijn..... en een gewone buggy vanaf 9 maanden geloof ik
@babytje: als het anders kon, zou ik het anders doen. Maar in de maxi cosi past hij ook al bijna niet meer en bovendien is dat ook niet goed voor zijn ruggetje. Ik ga nu maximaal een uurtje weg met de wandelwagen en anders neem ik hem in de draagzak, maar dat heeft ook weer zijn nadelen. Ik zou hem ook liever gewoon in de bak houden, maar ja, wat niet wil dat wil niet.
@babytje: de bak kan trouwens helemaal plat, anders was het sowieso geen optie. @mis hart: je zoontje is geen kleintje hoor. Jesper is gewoon erg groot. Hij was 56 cm en 10 pond bij de geboorte.
en we hebben een lodger bunker, dat is toch een soort kussentje. Zoals je misschien wel kunt lezen voel ik mezelf er ook niet helemaal prettig bij,maar ik zou het anders ook niet weten.
als het helemaal plat kan dan is het het geen probleem! en zeker wat niet kan kan niet mijn meisje wil bijna niet eens meer liggen ze is al aan het buikspieren trainen zo trekt ze zich omhoog, ook niet echt goed voor haar rug maar ja wat doe je eraan! ik zou je kleintje dan gewoon in de platte buggy doen! volgens mij worden de bakken idd veel kleiner steeds
@babytje: ja eigenlijk stom he! en ik had nog wel de bugaboo gekocht omdat die bak groter is dan de quinny die ik eerst had.
zonde van je geld dus!we moeten maar massaal klachtn in gaan dienen dat de bakken te klein zijn misschien maken ze ze dan weer wat groter. maar tgenewoordig wil iedereen zo compact mogelijk dus wordt lastig
ik vind die dreamy bak van quinny niet klein, lars kon er tot 6 maanden in, en toen heb ik de wandelwagen erop gezet. die kan helemaal plat, maar toen wilde hij graag wat meer zien, dus dat deed ik alleen als ie in slaap viel, nog trouwens
ik heb sowieso al weinig de bak gebruikt.. wij gingen haast nooit weg omdat hij 3,5 maand lang een bewerkelijk kindje is geweest. Als we gingen dan was het voor een uurtje! En als ik wat verder ging was het bij mijn vriendin en werd ik terug gebracht met deauto dus moet hij in de maxi! hij is met 6 mnd inde buggy gegaan, en hij vindt het prachtig!