Slecht flessen drinken, pijn???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jes4, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo, Wie herkent mijn verhaal?
    Ons zoontje van 4.5 maand oud is al zo'n 1,5-2 weken slechter gaan drinken. We zijn begonnen met dat wat hij liet staan te mengen met rijstebloem, dat vond hij heerlijk. Overleg met cb of dit in orde was, zij adviseerde i.v.m. gewicht (13 juni 7.2 Kg) om naar 4 flessen te gaan en eventueel een fruit/groentehap. Dat laatste ging een paar dagen super, maar ineens leek hij het lepelen beu. Zowel de pap als de fruithap. Toen zijn we weer overgegaan naar enkel flesvoeding. Soms per voeding wel 3 pogingen; even drinken, boeren, pauze en weer drinken. Dat ging ook weer een paar dagen goed, maar sinds gisteren drinkt hij max 70 cc in eerste keer, 2e keer dan max 20cc en rest gelukkig nu weer pap. Als hij stopt overstrekt hij zich, lijkt hij echt pijn te hebben, gaat dan ook jammeren, huilen....Hij lijkt echt zin te hebben in zijn fles, begint gretig maar stopt al snel. We hebben gedacht aan de oortjes, keel, slokdarm.....hij geeft steeds wel mondjes terug (reflux?) Huisartsenpost vandaag gebeld. Zij adviseren voor nu paracetamol en even aankijken, maandag naar eigen huisarts (omdat het voor nu geen spoed is).
    Zou graag tips krijgen. Of alleen al herkenning.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik herken dit ( mijn vraag staat ook nog in het topic voedingsdeskundige )
    Onze dochter deed dit ook ineens, flessen weigeren , van de 150+5 gewoon 100cc laten staan, soms 70cc, soms 90cc, soms 60cc oftewel heel erg wisselend!
    en ze ging ook ineens stekken, huilen, liep rood aan, schudden met haar hoofdje en niet meer willen drinken

Nu drinkt ze weer steeds beter, soms 150cc op, soms 20/40/60 over maar het gaat de goede kant op

wat ik hier hoor is het zo; vrolijk, actief, goede plasluiers, blijven aankomen in gewicht, dan geen zorgen maken.

succes ermee! ik wist ook niet meer wat te doen, maar het duurde hier dus echt 3 weken en nu gaat weer beter.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben hier ook van die fases gehad.

Misschien is het iets van pijn, zou kunnen. Maar mijn beide kinderen hadden deze fases, en dat ging vanzelf over na 1-2 weken..

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff hier ook al 3 van die fases gehad waarvan 1 op dit moment...
    Om gek van te worden..

Maarja als t goed is gaat t vanzelf over :)

De eerste keer zelfs naar de KA geweest omdat ik er echt van overtuigd was dat er iets was...
    Ben voeding van friso standaard en confort gaan mengen en of het toeval was of niet toeb ging het weer langzaam beter maar hier duurt het Ook rustig 2 weken ofzo..

Daarom krijgt ie nu ook sinds 2 dagen nog even een droomflesje voor ik naar bed ga...

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Wij hebben ook al meer van deze fases gehad, ook toen ik borstvoeding gaf, regelmatig liep de voeding dan weer erorm terug. Ik heb eigenlijk ook niet echt het gevoel dat hij iets mankeert, is tussen de voedingen door gewoon vrolijk, groeit super, zeer allert......dus tja, waar kom je daan mee aan bij zo'n huisarts. Ik kijk het nog maar even aan. Het gaat er wel gewoon in, alleen dan dat wat hij laat staan met rijstebloem, en dan gaat dat mondje wagewijd open. (lepelen) We hebben een keer nog zo'n droomflesje gedaan; toen wilde hij 's morgens 30 cc drinken. Dus dat doen we maar niet meer. Zit nu aan de 800-900 cc.
    Ik wordt er alleen zo onrustig van, meneer is ook supersnel afgeleid. Er kan echt niet zomaar iemand binnen komen. Als onze meiden al binnen zijn gaat het wel goed gelukkig, maar ik moet ze wel vragen even rustig aan te doen. Wel fijn om te horen dat jullie ook van die fases hebben. Dat stelt toch gerust.

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hier ook een kindje dat alleen in alle rust kan drinken. Ik kan ook niet voeden als we ergens op bezoek zijn of als er hier mensen zijn. Zelfs als de hond opstaat dan wil ze meteen kijken en drinkt ze weer slecht daarna.
    heel lastig! maar gelukkig gaat het steeds beter

Ga je nog wel naar de huisarts vandaag ?

Vind het trouwens wel vreemd dat ze huisartsenpost zomaar paracetmol als advies geeft, terwijl ze het kindje niet gezien hebben en er eigenlijk zo op het oog dan niets aan de hand is
    maar misschien ligt dat aan mij hoor , ik vind het raar dat ze bij zo'n jong kindje zeggen ' geef maar paracetamol ' voor ''niets'' eigenlijk

he lastig uitleggen zo ! haha

7. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dat van die paracetamol was denk ik omdat ik dacht dat hij ergens last van had tijdens het drinken. Meer ook te proberen of dat verschil uitmaakte. Nou niet dus. De eerste fles na de paracetamol ging er, toeval of niet, wel bijna in een keer in. Daarna was het weer hetzelfde. Ik ga niet naar de huisarts, of in ieder geval, nog niet. Denk niet echt dat er iets aan de hand is.
    Lastig is dat he, als je het gevoel hebt niet overal te kunnen voeden. Ik ben ook het liefste thuis. Wil graag de fles tussendoor bijwarmen en dat is ook zo lastig om bij een ander te doen. Gelukkig hebben wij inmiddels de rijstebloem achter de hand.
    Jouw meisje is daar nog net te jong voor toch?
    Ik denk dat onze kindjes gewoon heel bewust van hun omgeving zijn. Hij wil echt alles in de gaten houden. Pakt ook alles vast, stopt alles in zijn mond, en stil zitten is al helemaal niet zijn sterke kant.
    Fij hoor die herkenning.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter krijgt al sinds 2 weken rijstebloem in de fles van 18.30
    ( en dan nog een voeding om 22.30 die ze half slapend/niet leeg drinkt )
    Ben ermee begonnen omdat ze dus ook zo slecht bleef drinken en de fles met rijstebloem gaat er goed in!

vanaf volgende week begin ik ook met af en toe een fruithapje

ze zit nu nog steeds op 150+5 ( 5x per dag )
    dus komt ze op 800cc ongeveer
    maar ze drinkt denk ik gemiddeld 700cc per dag aangezien ze nog steeds wel wat laat staan,
    ze is bijna 6 kg dus eigenlijk voor haar gewicht drinkt ze te weinig. maarja ze doet het goed dus ik maak me er niet meer druk om
    maar heb ook wel een tijdje in de stress gezeten hoor, waarom die flessen er niet in gingen :)

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Was ik ook mee begonnen met dat fruithapje, maar dat was nog geen succes. De eerste dagen vond hij het heerlijk, maar toen leek het alsof het lepelen hem tegen begon te staan. Dus nu hebben we een stapje terug gezet. Hij krijgt om 20.00 uur wel zijn laatste voeding, om 16.00 uur gaf ik fruit en geef ik nu nog een half flesje melk/pap. Geef jij ook de vanillie? Die vindt ons mannetje heerlijk. Weet wel dat ik ze niet aan dat zoete moet leren wennen, maar het binnenkrijgen van vocht heeft nu even prioriteit.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik geef de normale, en dan in de fles van 18.30 dus de een na laatste, om 19.00 ligt ze in bed, 22.30 voeding en dan maak ik haar om 06.30 wakker voor de eerste voeding

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al gecheckt op spruw?

Deel Deze Pagina