Slecht geheugen/concentratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar het aan ligt. Het begon tijdens mijn eerste zwangerschap, en het is nooit meer overgegaan. Ik heb gewoon nog steeds een geheugen als een vergiet. Mijn concentratie is ronduit slecht. Ik word er zo langzamerhand echt gestoord van. Ik kan gewoon echt geen dingen meer onthouden.

Mijn werk komt er zelfs door in de knoop. Ik heb een functie als secretaresse en het is erg belangrijk dat ik dingen goed onthou. Maar waar ik vroeger mijn hand niet voor omdraaide, daar heb ik nu gewoon de grootste moeite mee. Ik ben continu dingen kwijt of weet gewoon niet meer wat er gezegd is of afgesproken is. Het is gewoon WEG uit mijn geheugen!

Dingen die me uitgelegd worden komen gewoon niet binnen. Ik snap het gewoon niet, terwijl ik voorheen nooit moeite had met dingen oppikken. Ik ben HBO geschoold...

Ik ben met een LOI cursus bezig en ook daar heb ik vreselijk veel moeite mee. Ik kom gewoon niet door die zinnen heen. Vanavond zat ik weer te lezen en heb hetzelfde stukje zes keer gelezen. Ik werd er gek van, het lukt gewoon niet. Dus de map maar weer aan de kant gelegd.

Ik loop af en toe rond als een kip zonder kop. Echt, ik word er gestoord van! Het was eerst best grappig hoor, ik weet het allemaal aan zwangerschapshormonen en het hoorde erbij. Maar de jongste is inmiddels alweer bijna 2, waarom is het nou nog steeds niet goed gekomen? Of word ik gewoon oud? Wat is er toch met me aan de hand???????

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ga eens naar de dokter en laat alle waardes eens controleren. Misschien mis je hier of daar wel wat aan vitamines of ijzer of wat ook.
    Weet dat je van bvb een B12 tekort een HEEL erge kip zonder kop wordt (zie het telkens bij een kennis van ons net voor ze weer een injectie moet)
    Maar ijzer tekort kan ook leuke dingen met zich mee brengen. En zo zullen er wel meer dingen zijn.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Helaas heel herkenbaar... Heb helaas ook geen idee wat het precies is (behalve dan de zwangerschap...maar hier is het daarna ook nooit meer over gegaan of minder geworden) en wat je er aan zou kunnen doen... Lees dus even mee, wie weet heb ik er ook nog wat aan.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Je hebt kids, je werkt en doet een studie van de loi.
    Allemaal erg leuk maar je vergeet steeds meer.

Je zwdementie is voorbij maar het is nog niet goed gekomen met je geheugen.

Kan het zijn dat je teveel hooi op je vork neemt?
    Zoals ik het hoor heb je het behoorlijk druk.

Heel herkenbaar, deed dat ook altijd maar helaas soms moet je een stap terug nemen. Nu doe ik dat niet meer en daar voel ik mij pretig bij.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Herkenbaar, schaam me af en toe ook dood omdat ik weer iets vergeten ben te regelen voor een client. :(
    Misschien toch eens naar de ha om te kijken of hormonaal alles in orde is of idd vitamine tekort.

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens producten te nuttigen met ginkgo biloba erin.
    Deze boom is goed voor het geheugen.

7. Hier ook zo vergeetachtig als wat en concentratieproblemen.. doe vrij lang over een brief schrijven op mijn werk :( alles sinds de geboorte van mijn dochter, heb het tot nu toe aan het rouwen geweten. Maar heb geen idee of mijn vitamines idd wel goed zijn.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hier precies het zelfde,, heb nooit ergens moeite mee gehad.. ik onthield echt alles.. zelfs nog alle kleine onbelangrijke details..

maar nu.. ik vergeet alles..
    als ik naar een arts moet of een andere belangrijke afspraak, dan MOET er iemand met me mee.. want zodra ik het kantoor uit ben, ben ik het hele gesprek alweer vergeten !!

Deel Deze Pagina