Hier bewust voor kdv gekozen omdat ik in mijn omgeving zag dat de kinderen die naar kdv gaan qua ontwikkeling verder zijn als kinderen naar gastouders. En dat ik ook hoor dat gastouders op visite gaan of naar de winkel met de kinderen. Hou er niet van dat anderen met mijn kinderen showen. Het kinderdag verblijf vind ik super en onze dochter is vanaf het moment dat ze heen ging tot nu (1 jaar) nog steeds verkouden. volgens de ha alleen maar goed dan bouwen ze weerstand op en zijn straks op school minder vaak ziek.
Sinds mijn verlof voorbij is, gaat Julie 2 dagen per week naar het KDV (ik ben 1 dag thuis, papa 1 dag thuis en 1 dag komen mijn schoonouders). Wij vinden het KDV geweldig! vanaf het begin hebben we er een goed gevoel bij. Julie begint al te lachen als ze 's ochtends de andere kindjes ziet. Als we haar 's avonds ophalen, gluur ik altijd even door het raam. Dan zie ik een heel tevreden meiske op het speelkleed/in de box/op het kleed met de andere kindjes of in het schommeltje... De leidsters zijn ook superlief en hebben alle aandacht voor haar, kijken ook echt naar haar karaktertje. Ik vind het wel heel prettig dat Juul in een horizontale groep zit. Op een of andere manier brengt dat rust in de tent. Wij zijn zelfs zo tevreden dat we het KDV met nog een halve dag gaan uitbreiden, en een halve dag van de schoonouders-oppas afhelen. Daar zijn we namelijk wat minder blij mee.... maar da's een ander verhaal. Ik denk dat die camera een goed plan is voor jou! Maar waar komt het eigenlijk echt vandaan dat je je niet goed voelt bij het KDV, als Charlotte het daar blijkbaar goed naar haar zin heeft?
Wat vervelend zeg dat je dit gevoel hebt. Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien val ik in de herhaling, maar heb je opties voor andere KDV's die misschien wat kleinschaliger zijn? De groep van mijn zoontje is redelijk klein, meestal zijn er zo'n 10 kinderen en ik heb dat gevoel eigenlijk nooit zo gehad. Maar mijn zoontje doet het er ook over het algemeen erg goed. Hij is altijd vrolijk daar. Hoe zit dat met jouw dochter? Vermaakt ze zich er goed? Ik denk dat het sowieso makkelijker wordt als ze ouder wordt.
Hoi merijn, Het kdv is al kleinschalig, ze zit in een verticale groep met 12 kinderen en 3 leidsters. Het is in ons eigen dorp, veel bekenden die er kinderen hebben zitten en er is ook maar 1 groep op het kdv. Een dorp verderop zijn we ook gaan kijken maar daar hadden ze 3 groepen en een babygroep, dat vonden we al te massaal. Charlotte vermaakt zich prima, maar wat ik vreselijk vind is dat ik bijna elk weekend, nu sinds 3 maanden, met een ziek kind zit. Ze gaat op woensdag en op vrijdag begint het al. Niezen, koorts, hoesten, weinig eten, weinig drinken, enz. Ze zit al onder de groeicurve en was nu weer afgevallen omdat ze weer 4 dagen had gespuugd en diarree had. Ik zie er een duidelijk patroon in, sinds ze naar het kdv gaat, gaat haar gewicht niet omhoog en kwakkelt ze van de ene verkoudheid naar het andere griepje. Ze is in een negatief cirkeltje gekomen en daar baal ik van. Nu heb ik dus deze week een gesprek met de huisarts hierover gehad en deze adviseerde haar eens 2 maanden thuis te houden en kijken of ze dan minder ziek is, dus daar zijn we deze week mee begonnen. Als het dan beter gaat laat ik haar deze winter niet meer gaan en dan rond maart/april weer terug gaan. Sorry voor het lange verhaal maar het is niet alleen mijn gevoel bij het kdv, ik zie ook haar gezondheid achteruit gaan en dus haar gewicht, daardoor weer minder weerstand enz. Maar goed, ik ga het eens even aankijken de komende weken! @Miffy: zie verhaal hierboven...
Je had het in je openingspost toch echt over 16 kinderen en niet 12 Maar goed, ik zou haar dan inderdaad ook thuis houden als ze blijkbaar zo heftig reageert op ziektekiemen. Natuurlijk moet ze ze hoe dan ook een keer tegenkomen (als ze naar de basisschool gaat bijv.) maar misschien heeft ze het nodig om toch eerst iets aan te sterken en langzaamaan wat weerstand op te bouwen. En hoe zit dat dan eigenlijk, werk je zelf uberhaupt wel? Aangezien je haar zo makkelijk even 2 maanden thuis kan houden? Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten oplossen namelijk
Ben niet helemaal duidelijk geweest. Er zaten eerst 12 kinderen maar ze hebben plek voor 16, nu zijn er de laatste 2 weken 2 kids bijgekomen en volgende week komen er ook 2. Vandaar. Maar ze is nu dus thuis. En ja ik werk, bijna elke dag zelfs. Maar we hebben een eigen bedrijf dus ik kan mijn uren zelf indelen en in overleg met mijn man thuis werken of op kantoor zodat Charlotte mee kan gaan (is hier 500m vandaan) of dat een van ons thuis is. Dat is nu ook de luxe-situatie dat ik het kdv per direct kan opzeggen om het te proberen, anders was het lang niet zo makkelijk geweest... Heb dan wel maar 2 weken zwangerschapsverlof gehad, nu heb ik dan ook weer het voordeel van een eigen toko...
Ik heb zo'n vreemd gevoel dat een gastouder alleen met je kind is, en ik vertrouw gewoon niet iedereen. Een baby kan nog niet praten.... Van de 100 mensen zal er maar 1 idioot bij zitten. Op een kdv hebben mensen echt geleerd voor het vak en is er veel meer sociale controle onderling is mijn gevoel, al sluit je nooit alles uit.