Getverdemme, net het kdv aan de lijn gehad voor de wendagen van Sem in december...ik kijk er zo tegen op Wil het liefste zelf voor hem zorgen en ook al gaat het maar voor 2 dagen, kan er wel om janken en dat terwijl ik degene was die toen Sem nog niet geboren was dat het juist goed is voor kindjes om ook eens in een andere omgeving te zijn maar nu hij er eenmaal is denk ik er heel anders over haha Wie kan mijn kind nou beter verzorgen dan ikzelf??
Helemaal niemand! Maar er zijn er wel die aardig in de richting komen Is heel erg spannend in het begin, maar het komt allemaal wel goed. Zeker als je straks merkt dat je kindje er met plezier naar toe gaat...
snap je gevoel helemaal....... Ik werk zelf op een dagverblijf en ik vind het H E L E M A A L niets om haar straks weg te moeten brengen, wil lekker zelf voor haar zorgen ondanks dat ik weet dat ze het er naar haar zin zal hebben, dat de leidsters lief voor haar zijn en dat ik perfect weet hoe het er aan toe gaat en hoe men werkt ... maar toch..... nog 3,5 week dan is het al zo ver
Ik weet het ook wel hoor...dat het straks niet zo erg zal zijn als ie eenmaal gewend is...of beter gezegd, als ik eenmaal gewend ben, maar dan denk ik, er zitten 9 kindjes op de groep met 2 leidsters, hoe doen ze dat dan als ze allebei bezig met eten geven aan 2 kindjes en Sem heeft ook honger en begint te huilen, laten ze hem dan huilen? Want dan gaat ie over de zeik, dat soort dingetjes, kan ik me nu al druk om maken 8)
Oh meiden, ik herken jullie gevoel zo! 8 weken geleden begon ik al met huilen geloof ik... Mijn dochter gaat naar een gastouder aan de overkant van de straat waar nu nog 1 babytje bij komt en meer even niet...Dus ik weet zeker dat mijn meisje het echt heel fijn gaat krijgen, maar IK wil zorgen dat ze het fijn krijgt! Over 4 weken moet ik ook weer werken en ik zie er zo tegenop om haar weg te brengen! Kan daar nu al zo verdrietig om worden... Maar inderdaad, voor haar is het goed en het gaat maar om 2 1/2 dag... Ff doorbijten meiden, maar oh, wat is dat moeilijk hè! Liefs, pluis
Ik begrijp het helemaal... ik had ook zo'n grote mond en zei dat het goed voor haar was. Maar vandaag is ze voor het eerst wezen wennen bij de gastouder.... En precies nu zit ze in een eenkennigheidsfase Ze wilde dus ook niet drinken bij haar... Hopelijk komt het goed want maak me zo'n zorgen dat als ik moet gaan werken ze ook niet wil eten (wel heeft mijn werkgever dan pech). Sterkte allemaal...
Komt goed Ik heb heel veel gejankt tijdens de wendagen maar inmiddels ben ik er helemaal gelukkig mee. Vanmiddag kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat hij zo lekker vrolijk was geweest, een stukje pannenkoek had gejat van een kindje naast hem aan tafel (en al had opgegeten voordat de leidster het had kunnen afpakken), zich onder de tafel had verstopt en hele verhalen had verteld tijdens het verschonen. En thuis ging ie gewoon vrolijk verder
ik krijg sophie verdorie 's middags niet eens meer naar huis, zo leuk vind ze het daar.... maar oh wat heb ik het moeilijk gehad in het begin en oh wat vind ik het lekker dat ik een baan heb, zodat ik om 5 uur lekker naar kdv toe kan om mn meisje weer te zien.
daar was ik ook bang, maar het is nog nooit gebeurt. de meiden zijn heel wat gewend, dus komt helemaal goed.
O ik vond het ook verschrikkelijk. Tijdens de we(e)ndagen kwam ik al huilend binnen bij de Gastouder, en dan moest ik nog vertrekken, dan werd het nog erger! Maar dat was 2 keer ofzo en daarna niet meer. Thijs heeft er naar zijn zin!
Haha, wat heerlijk herkenbaar is dit allemaal. Mijn zoontje gaat ook sinds 5 weken naar het KDV. De eerste keer had ik een enorme brok in mijn keel toen ik hem achterliet (was maar voor 2 uurtjes). Heb het gepresteerd om niet te huilen. Nog steeds vind ik het niet fijn om hem weg te brengen. Maar ik weet wel dat hij het daar naar zijn zin heeft gelukkig. Als we binnenkomen krijgen de leidsters een big smile van hem. Hij kijkt zijn ogen uit naar alle kindjes en alle dingen om hem heen. Maar het liefst heb ik hem gewoon bij me. Hij is ook nog steeds niet een hele dag geweest. Omdat ik nog niet hele dagen werk, haal ik hem rond 2 uur weer op. Vind het niet nodig dat hij nu al hele dagen gaat, zolang dat niet hoeft. En hij wil geen flesje, dus ik moet hem zelf de borst geven. Is anders ook alleen maar lastig omdat ik dan van thuis heen en weer moet om hem te voeden. Succes met wennen in iedergeval. Denk dat de kinderen sneller gewend zijn dan de mama's!
Sem moet 9 december heen om te wennen, dan gaat ie 2 uurtjes heen en dan ben ik er ook bij, dan wordt er van alles uitgelegd en maak ik kennis met de leidsters. Zo langzamerhand begin ik wel aan het idee te wennen, Sem is ook meer wakker overdag, zit dan tevreden in de wipper of ligt lekker in de box of op zijn speelkleed, het drinken komt meer in het ritme dus ik denk al met al nu het met Sem ook goed gaat dat het op het kdv ook prima zal gaan! Hij kijkt altijd zijn ogen uit als we ergens zijn, dus op zo'n kdv met andere kindjes zal ie het prachtig vinden... Tis meer mijn eigen gevoel maar goed, daar moet ik me maar even overheen zetten Eerst nog een maandje lekker genieten van mijn ventje voordat ie heen gaat!
Geloof me, voor iedereen is het moeilijk om een kleintje weg te brengen. Ik werk notabene zelf op een k.d.v. en ik wist niet dat ik er zoveel moeite mee zou hebben de eerste paar keren! Het went...
Haha, ik werk ook op een kdv, en Finn gaat morgen voor de eerste keer..en vind het ook HELEMAAL niets!
ik werk zelf ook op een KDV, maar wat kijk ik er toch tegenop op hem naar de wendagen te brengen!!!!! Ik weet dat de leidsters heel erg lief en gezellig zijn, en geweldig goed kunnen zorgen enzo, maar toch.. Ik wil het het allerliefst zelf doen!!!
Vandaag gaat het gebeuren...om 09.00 uur gaat Sem wennen en dan mag ik hem om 13.00 uur pas weer ophalen... Ga in de tussentijd even koffie drinken bij een vriendin, dan gaat de tenminste snel gheh gheh (pfff wat kijk er tegenop...!)
Zal nog even updaten hoe het nu gaat Ik vond het helemaal niks om mijn mannetje weg te moeten brengen, stond half te janken toen het moment kwam dat ik zei: Nou...dan ga ik maar... Sem heeft zelf het erg leuk gehad zeggen de leidsters, hij was veel naar de kindjes aan het kijken, heeft goed gedronken, goed geslapen, amper gehuild dus al met al verloopt het tot nu toe voorspoedig! Wat ik ook wel fijn vond was dat de leidster zei dat ze het zo leuk vond dat er weer eens een babytje bij kwam, de meeste kindjes zijn tussen de 1 en 2 jaar en er zijn maar 3 babytjes waaronder Sem. Ze vertelde dat ze niet voor niks heeft gekozen voor een babygroep dus dat ze het extra leuk vond zo'n klein hummeltje erbij Gaf me wel een fijn gevoel!
O wat een fijn topic Nina is vanmiddag voor t eerst naar het kdv geweest om te 'wennen'. Nou ja wennen voor mama denk ik... Ze heeft haar ogen uitgekeken in de wipstoel zei de leidster. Heeeel weinig geslapen, maar goed, ze is thuis ook niet zo'n beste slaper overdag en wordt snel wakker van geluiden dus daar natuurlijk helemaal. Maar ze lag toen ik haar op kwam halen te tukken in de hangwieg ondanks al de harde geluiden van de kindjes die opgehaald werden. Total loss was ze, meegenomen en direct in haar eigen bed verder slapen Ik vond het helemaal niets om haar te brengen, maar weet dat ze haar goed verzorgen en lief voor dr zijn.. T went vanzelf wel denk ik