Slecht geweten t.o.v mijn honden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Clapat, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het probleem is dat het niet alleen in de spieren zit maar ook in de wervels en gewrichten :(
    Ze kreeg vroeger wel eens tryptofaan, ze viel er niet door in slaap maar ze ontspande wel altijd goed, maar ook dat helpt niet meer, en het masseren, ik mag het maar heel zachtjes doen, ze krimpt namelijk elke keer in elkaar dus dan laat ik het liever.
    We willen nu gaan kijken wat warmte therapie met der doet, ze ligt namelijk heel graag in het warme zonnetje, dus wie weet helpt dat wel wat.
    En ik zal de da eens vragen over metacam, kijken of dat ook helpt, alle beetjes helpen natuurlijk :)

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wat voor voer krijgt ze? Die van ons had atritis, artrose, zoiets, en nog geen maand na de overstap op j/d voer van hill's (wel duur!!) was ze een stuk fitter. Het verschil was echt merkbaar! Ben zooo blij dat ze dat kreeg. Van een chagrijnig, sloom hondje dat het liefste in haar mand lag veranderde ze in een actief beestje. Soms maakte ze nog wel een verkeerde beweging of wandelden we te lang met haar waardoor ze last had, maar haar dagelijkse humeur en bewegingspatroon was een stuk beter ;)

In de zomer (warmer) had ze er inderdaad ook minder last van, ben benieuwd wat de warmtetherapie met jullie lieverd doet!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Mijn meisje krijgt Prins senior, met chondroïtine en glucosamine, aangezien de dame ook nog eens een gevogelte allergie heeft is Prins de enigste optie, ze gaat er wel goed op hoor, toen ik overschakelde twee jaar geleden merkte je een verschil, en als ik haar het normale voer geef van Prins wordt ze te actief wat nu niet de bedoeling is.
    Maar het voer alleen red het dus niet meer, het is nu een kwestie van afwachten en hopen dat de warmte therapie en de cortisone spuit helpen.
    Ow en prednizon mag ze niet meer hebben, vorig jaar heeft ze dat gekregen en daar werd ze depressief van.......ja een meisje met gebruiksaanwijzing ;)

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben hier in de buurt tussen de bossen een zandvlakte waar vaak mensen met honden komen. Daar kunnen ze lekker rond rennen en spelen en kun jij lekker met de kleine in het zand spelen. Hoef je niet zo ver te lopen en kunnen de honden zich toch uitleven. Is er niet zoiets bij jullie in de buurt?

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Je zou ook om Novacam kunnen vragen is een zusje van de metacam maar minder verslavend mijn hond krijgt het heel af en toe,op eigen indicatie mag ik t geven.
    Of corporal of Corthapen zitten beide cortisonen in en een kleine pijnstilling deze krijgt de mijne ook heel af en toe ook op eigen initiatief...
    Ja ik heb ook een hond met gebruiksaanwijzing:D.
    Je zou ook kunnen kijken of vers voeren niks voor je is en hydrotherapy,is in een zwembad..

Gr gemma

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier eigenlijk hetzelfde hoor ik heb al 2 jaar last van mn bekken dus eerder 3 grote ronde en 1 kleine is nu in 3 kleine en 1 grote. Meestal ga ik 1x per dag na het plantsoen hier en daar mogen de honden los en ik ga daar lekker zitten en dan is ie echt wel een uur in de weer met een bal en andere honden. verder is het sochtends een wandeling van 15 min en mn man loopt na het etenb 30 min en savonds laat is het ff een rondje

7. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    @ Flutterby: Nee, helaas is hier weinig plaats vrij waar men honden vrij mag laten lopen...
    De eerste vrije plaats is daar waar we over een jaartje gaan wonen... Nog even volhouden dus...

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ik moet eerst even afwachten wat de spuit doet, tot nu toe zit er iets verbetering in, alleen daarnet toen we gingen wandelen was ze aan het piepen tijdens het ontlasten :(
    Hoop dat dit gauw verbeterd.
    En wat betreft de hydrotherapie, ik heb daar gisteren ook over na zitten denken, aangezien ze heel graag zwemt en het nooit kwaad kan.
    Dus heb maar even gegoogled en gelukkig is er hier een in de buurt :D
    Ga straks eens even bellen over hoe en wat.

9. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    klinkt interessant!
    Zou ook eens moeten kijken of dat voor 1 van mijn twee mannen een thema zou kunnen zijn.
    Hij sukkelt ook nogal met zijn rechtervoorpoot (elleboog).
    Kans op een operatie is groot, maar ze wilden het uitstellen zolang mogelijk.

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Even een update, Tinka is alweer een heel stuk mobieler, ze kan weer gewoon opstaan en het ontlasten (sorry :)) gaat nu zonder gepiep en ze kan gewoon weer recht lopen! :D
    Ze krijgt wel nog de verplichte rust, dus geen geren en te wild spelen meer.
    Gelukkig heeft de spuit geholpen :D
    En binnenkort maak ik een afspraak met de fysio voor de hydrotherapie.

11. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    dat is fijn om te horen ;).
    mijn hond heeft sinds ze geholpen heeft veel last van haar rechterknie,complete reconstrutie gehad van kniebanden en meniscus hebben ze moeten bijvijlen...
    Sindsdien heeft ze gem. 1 keer pm een kapselreactie..
    Lullige is dat je er weinig tot niks aan kan doen dan pijnstilling en rust geven.
    De ene week gaat t beter als de andere week wel moet ik zeggen dat ik geen med preventief geef omdat ze er incontinent van word vind ik niet erg maar zijzelf vind t verschrikkelijk en daarnaast heeft ze niet altijd pijn gelukkig.
    NU met het warmere weer gaat het beter en ik merk ook dat ze pootje baden heerlijk vind dus dat doen we regelmatig.
    Tis een vrolijke hond op haar manier en ik geniet ervan enzei ook natuurlijk :D..

gr gemma

Deel Deze Pagina