Mijn dochtertje is nu 9 weken en 4 dagen oud en drinkt zo'n 6 voedingen per 24 uur. Ik geef borstvoeding. Ze komt om de volgende tijden: 5:30 uur. 1ste voeding. 9:00 uur. 2de voeding. 11:00 uur. 3de voeding. 14:00 uur. 4de voeding. 18:00 uur. 5de voeding. 20:30 uur. 6de voeding Ze drinkt vanwege overproductie en sterke toeschietreflex 1 borst per keer en heeft hier ook genoeg aan. Weigert daarna ook aan te happen of te zuigen of valt als een blok in slaap(6de voeding) Verder drinkt ze steeds korter aan de borst. Soms maar 5 tot 10 minuten en begint dan rond te kijken of uitgebreid naar mij te lachen. Het maakt dan ook niet uit of ik in een prikkelarme omgeving zit, ze drinkt niet langer. Zijn dit genoeg voedingen en slaapt ze niet te lang door? Wat denken jullie? Wel weegt ze nu 5290 gram en woog 3050 gram bij haar geboorte. Haar lengte is nu 56 cm en was 46cm bij haar geboorte. Dus is ze wel goed gegroeid de afgelopen weken. Maar maak me nu beetje zorgen omdat ze sinds een paar dagen in een keer doorslaapt en minder vaak komt voor een voeding en korter drinkt. Ook poepte ze 2 tot 3 keer per dag en nu opeens sinds 2 dagen niet meer. Is het toeval dat dit nu allemaal opeens in de afgelopen dagen veranderd, hoort het bij haar leeftijd of is er iets aan de hand. Goh is wel een lang verhaal geworden en voel me als ik terug lees net zo'n overbezorgde moeder. Maar ja is mijn eerste kindje en wil graag dat alles goed gaat en ik niets mis en problemen bij mijn meisje voorkomen.
Is ze alert, vrolijk en heeft ze volle pasluiers? (Te herkennen aan een 'plof' als je ze op de grond gooit). Als dit allemaal het geval is, zou ik me weinig zorgen maken en genieten van je nachtrust . Hoewel nachtvoedingen heel goed zijn voor je productie hoef je ze natuurlijk niet te forceren. Drinkt ze op verzoek?
Mijn beeb is ruim 10 weken nu, dronk tot een week of 8 ongeveer 8 voedingen per 24 uur, op verzoek en zonder echt ritme... Sinds een week of 2 komt ze minder en zit er ook ineens een soort van ritme in. Ik geef alleen wel nog een droomvoeding als wij naar bed gaan, rond half 12... Die is op mijn verzoek zeg maar, omdat ik ook schrik had dat ze "te" lang zou slapen anders. Maar wat mijn voorgangster al zegt, blije beeb met voldoende natte luiers = dikke prima! Ze regelen het allemaal zelf als je op verzoek voedt! (mijn dochter slaap trouwens na de droomvoeding een uur of 8 aan een stuk)
Over het poepen trouwens, Nora poept maar één of twee keer per week! Bij volledige BV is alles tussen 7 keer per dag en eens per 10 dagen in principe goed! (tenzij je dochter er zichtbaar last van heeft natuurlijk!)
Heb idd al op die site gekeken. Iom lk doe ik ook aan blokvoeden. Verder laat ik de tsr al weglopen voor ik voedt. Ivm weer beginnen met werken kolf ik nadat mijn dochter sochtends gedronken heeft na. Iom lk kolf ik niet leeg om de productie niet verder te stimuleren. Haal er dan alsnog zo'n 200 tot 300 cc uit. Mijn dochtertje is verder alert en lacht graag. Heeft wel darmkrampjes en laat veel windjes. Heeft verder minimaal 4 volle natte luiers per 24 uur. Ooh en ik voedt trouwens op verzoek. Anders heeft ook geen zin want ze drinkt dan gewoon niet. Wel eens geprobeerd ivm mega stuwing. Maar ze wordt dan boos en doet dr mond niet open. Droomvoeding werkt ook niet. Mevr. slaapt gewoon door en houdt mond dicht en trekt een pruillip. Maak ik er wakker dan komt ze om de drie uur en gaat ze veel meer terug geven en denkt ze gezellig zo met mama en gaat ze haast niet slapen.