Kind Ses klei gegeten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veldboeket, 13 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn kindje van 2 heeft wat SES klei gegeten maar ik heb de verpakking niet meer. Ik liep heel even weg dus weet niet hoeveel(Ja ik weet het stom). Weet iemand de ingrediënten? Is niet te vinden op internet. Staat alleen dat het extreem veilig is. Omdat kinderen het niet eten omdat het zout is. Vermoed dat ze klein stukje heeft gehad.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Is je kind allergisch voor iets?
    Zoniet zou ik je niet druk maken. M’n dochter heeft ook wel eens klei binnen gekregen als zoon per ongeluk wat op de grond had laten vallen zonder dat ik het zag.
    Staan de ingrediënten niet op de site?

3. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee zo stom kan die ingrediënten nergens vinden. Nou ja ze heeft nergens last van. Zal dan wel goed gaan.. thanks!

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Mijn kinderen hebben dit ook wel eens gegeten.

De jongste vindt dat zoute juist lekker dus die heeft wel een flinke hap binnen gehad.

Hier hebben ze er nooit last van gekregen. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Als je twijfelt kun je altijd het vergiftigingscentrum bellen voor overleg.

Veldboeket vindt dit leuk.
  5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Volledig zorgeloos kleien

Dierproefvrij ontwikkeld, parabenenvrij, hypoallergeen en makkelijk uitwasbaar – bij de ontwikkeling en productie SES klei wordt veel rekening gehouden met mens en dier. Daarnaast heeft de klei van SES Creative nog een groot pluspunt: in vergelijking met klei van de meeste andere producenten is SES klei glutenvrij.

Voedselintolerantie is een belangrijk thema geworden en dit houdt ook veel ouders bezig. Natuurlijk is klei geen voedsel, maar kleine kinderen hebben wel de neiging om alles in hun mondje te stoppen. Daarom wordt alle klei van SES Creative preventief erg zout gemaakt, zodat kinderen het meteen uitspugen wanneer ze het in hun mond stoppen. Mocht een kindje, ondanks de extreem zoute smaak, toch een beetje klei eten, hoeven ouders van kinderen met glutenintolerantie (Coeliakie) zich dankzij het glutenvrije recept geen zorgen te maken. Voor hen biedt SES een goed alternatief voor de gebruikelijke klei.

Denk niet dat het kwaad kan nee, bovenstaande komt van hun eigen website.

Veldboeket en Evanesco vinden dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Geen zorgen maken, ik denk dat ieder kind het wel probeert. De kleuren zijn ook zo mooi. Dochter vind het zoute er aan lekker, als ik even niet kijk likt ze er stiekem aan.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste heeft er echt flinke happen van gehad, smaakte naar amandelspijs volgens haar... Niks aan over gehouden.

8. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja had ik gelezen. Maar toch wel irritant dat de ingrediënten nergens online staat

9. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dat likken doet die van mij idd ook

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Onze hond deed eens een regenboogdrol met allerlei bijzondere kleuren als blauw en paars...bleek dus Play-doh van de kinderen op te hebben gegeten, de dag ervoor hadden ze gekleid. Nergens verder last van gehad.

nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina