mijn oudste die ligt s'avonds altijd erg lang nog wakker. hij gaat rond half 9 naar bed en mag van mij nog een kwartiertje lezen, maar altijd als wij rond half 11 naar bed gaan is hij nog wakker!! (ook NIET fijn voor ons sexleven, maar das ander verhaal) Mijn zoon heeft pdd-nos en adhd en heeft hier medicijnen voor. Nu zat ik te denken om hem s'avonds Melatonine te geven, maar is dit wel verstandig? hoor hier zowel positieve als negatieve verhalen over, maar wat is wijs? Wil hem het liefst zo min mogelijk geven, hij krijgt al genoeg..
Onze dochter van 5 gebruikt sinds een paar maanden melatonine, we hadden alles geprobeerd (belongingen, straf, picto's voor de structuur, rust voor het naar bed gaan enz, enz.) maar slapen ho maar, terwijl ze zo moe was. We waren wanhopig! toen melatonine gaan gebruiken (op het potje staat 1 tabletje, maar dit werkte bij haar niet, was te weinig) we geven haar nu 0,3 mg,3 tabltjes, dit is voor haar genoeg, binnen een half uur wordt ze slaperig, en ze gaat nu zonder problemen slapen, en is overdag uitgeruster. we hebben het ook wel eens een dag niet gedaan, en meteen was het weer mis! Jou zoon is ouder en ik zou dus meer geven (bijv. beginnen met 0,5 mg) en dan kiijken hoe hij er op reageert. Bij Adhd is bekend dat er te weinig melatonine wordt aangemaakt en het is dus logisch om het aan te vullen. Ik ben er heel positief over, want slaap is zo belangrijk, daardoor kunnen ze beter functioneren, en kan hij de wereld om zich heen beter aan. Wij hebben de melatonine van leef vitaal, gewoon gekocht bij de drogist.
dank je voor je reactie, heb net een potje gehaald om het te proberen, maar jij adviseerd dus om gelijk 0,5 mg te geven?? En ook een uur voor het slapen gaan? gelukkig heeft mijn zoon weinig te lijden onder zijn korte slaapjes, althans merk er weinig van, oogt niet moe ofzo..het liefst gaat hij helemaal niet slapen haha..hoe laat hij ook naar bed moet het is nooit goed.