hoe lang slapen tussen voeding (2mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi

Ik vroeg me af hoe andere kindjes slapen rond de 2 maanden tussen 2 voedingen. Mijn dochter was altijd 1/1,5 uur wakker en ging weer slapen tot aan de volgende voeding. Ze sliep dan 2,5/3 uur. De afgelopen dagen is ze steeds na 45/60 minuten alweer wakker, dat betekent 2/2,5 uur na de voeding. Ze moet dan nog erg lang wachten op een volgende fles..... Geen ideale situatie.

Ik vroeg me af of dit een fase is. En wat anderen dan doen in zo'n situatie.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje is 1 uur wakker (heeft honger en krijgt voeding) en slaapt 1 uur. Dit doet hij overdag, 's nachts komt hij 1x voor een voeding en slaapt de rest van de nacht. Hij drinkt steeds kleine beetjes. Ik hoop dat hij binnenkort wat grotere flessen kan drinken en dan tussendoor ook langer kan slapen.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik ben altijd van het ritme: slapen-voeden-spelen-slapen. Maar ja... als ze 1,5 uur voor tijd wakker wordt, kan dat bijna niet toch?

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Mijn dochter heeft precies hetzelfde de afgelopen 2 dagen! Ze is nu 8 1/2 week en slaapt ongeveer ook een uur/anderhalf tussen de voedingen door. Ze heeft nagenoeg geen problemen met inslapen en is als ze wakker is ook heel vrolijk en gezellig. Vroeg me ook al af of het een fase is ;) Lees dus even mee..

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    en wat doe jij dan? Geef je fv? Geef je dan eerder een fles?

6. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik geef fv (bv liep terug :() en wacht gewoon met geven totdat het ongeveer tijd is. Ze krijgt nu 5 voedingen. 3 van 150 ml en de andere 120 ml. Er zit ongeveer 4 uur tussen de voedingen en dat haalt ze dus niet meer sinds 2 dagen. Ze is verder totaal niet lastig en ik wilde haar net (18.00 uur) dus dan maar wat eerder de fles geven en die weigerde ze ;) Nu is het 3 kwartier later en mijn vriend geeft haar nu de fles, die ze nu wel pakt...

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    klinkt zeer herkenbaar.... hier ook 5 flessen en tot een paar dagen geleden kon ze er makkelijk 4 uur tussen laten. Maar sinds 2 dagen slaapt ze steeds erg kort....
    Hoe kom jij uit met je 'schema' voor zover je die al hebt?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vind dit wel interessant eigenlijk.
    Onze dochter is pas 1 maand oud hoor, maar vraag me gewoon af hoelang baby's inderdaad slapen en wakker zijn overdag.
    Dat uur wakker zijn dat ik hierboven las. Is dat inclusief drinken?
    Hier is het meestal ook 45 minuten tot een uur wakker en dan weer slapen. Maar vaak slaapt ze dan niet lang genoeg door om gelijk bij het wakker worden weer een voeding te kunnen krijgen.
    Kan ik haar dan beter langer wakker houden na de fles? Of raakt ze dan over haar slaap heen en wil ze misschien helemaal niet meer slapen?
    Want ze zeggen vaak bij eerste tekenen van slaap in bed leggen toch?

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Wat een mooie naam heeft jullie dochter ;)

Idd het is incl drinken die wakkere tijd. Bij eerste tekenen idd naar bed anders kunnen ze overprikkeld raken en juist minder gaan slapen of minder goed in slaap komen.
    Vind het lastig hoor..... als mijn dochter eerder wakker wordt, betekent hetdat ze dus voor haar fles al wakker is en vaak al heel snel na de volgende fles moe is. Gevolg: nog vroeger wakker voor de volgende fles.....

10. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Alsof we het over dezelfde baby hebben :D

Maar qua schema is het bij ons nog steeds erg wisselend. Ze heeft vanaf dat ze 3 weken was verborgen reflux. Voordat we dat wisten en uiteindelijk aan de medicatie zaten waren we alweer 2 weken verder. Een goed ritme opbouwen was erg lastig, maar ik kan grofweg zeggen;

07.00/08.00 - 150 ml
    11.00/12.00 - 120 ml
    15.00/16.00 - 150 ml
    18.00/19.00 - 120 ml
    22.00/23.00 - 150 ml

Nu lijkt het alsof ze al doorslaapt, maar het komt ook vaak genoeg voor dat ze om 03.00 nog wakker word en dan dus tussen 07.00/08.00. Slaapt ze wel door, kan ze ook vaak al om 06.00 uur wakker worden. Al met al haal ik wel eigenlijk altijd de 5 flessen, en als ze dan snachts extra komt, krijgt ze 90 ml.

Kom jij uit? Is jouw kindje als ze ruim voor de volgende voeding wakker word wel vrolijk enzo?

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik zou haar zeker niet wakker houden nee. Heeft bij ons ook een aantal weken geduurd voordat het goed ging met inslapen namelijk. Het ging pas echt goed toen ik haarfijn door begon te krijgen wanneer ze moe begon te worden. Door haar dan meteen op bed te leggen ging het ineens zoveel beter!

Houd jij je dan echt strikt aan de tijden voor je een fles geeft? Bij mij kan het de ene keer 3 uur later zijn, en de andere keer 4,5 bij wijze van. Nu ze dus sinds 2 dagen ineens sneller wakker is kijk ik naar haar gedrag. Word ze wat lastig, en het is bv een half uur voor de "eigenlijke tijd" van de volgende fles, dan krijgt ze die.

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

gaat dit over mijn dochter? ;) Hier precies hetzelfde.

Gister kwam ik dus totaal niet uit en heb ik echt moeten rekken af en toe (heb daar zo'n hekel aan.....) Als ze eerder wakker is, is ze niet echt heel vrolijk.... ja 15 minuten. Langer houdt ze het ook nooit uit in de box.
    Ik hoop dat het een sprongetje is ofzo. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

13. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ben ook benieuwd wat het is ;)
    Heb me wel aangemeld voor de sprongenmelder van Oei ik groei, maar heb daar deze week niks van binnen gekregen... Maar goed, wil niks zeggen natuurlijk. Wel grappig dat het allemaal precies hetzelfde is van onze dochters :D

Hier gisteravond om 22.45 de laatste fles gegeven, maar om 02.30 werd ze toch weer wakker. Had een fles van 60 ml gemaakt, maar die dronk ze maar half op, want ze viel in slaap ;) Vraag me dan toch af waarom je wakker word, maargoed. Daarna werd ze om 06.15 weer wakker, en heb haar toen bij me in bed genomen en daar heeft ze rustig nog een uur en een kwartier verder geslapen. Moest haar zelfs wakker maken... Ze ligt nu sinds 08.30 weer op bed, en het is nog muisstil. Ben benieuwd...

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik heb wel een mail gekregen over een sprongetje. Er is er 1 met 8 weken.... Kan dus kloppen, want mijn dochter was afgelopen zaterdag 8 weken (je moet ook rekenen vanaf de uitgerekende datum, maar mijn dochter kwam precies op tijd :D)

Hier heb ik haar om 8.45 in bed gelegd, maar na 45 minuten hoorde ik haar alweer woelen.... zucht..... en ja hoor 10 minuutjes later begon ze te huilen. Ben even naar boven gegaan, speentje gegeven en weer weg. Het is nu stil met af en toe even gehuil.
    Heer frustrerend, zeker omdat ze tot een paar dagen terug zo goed sliep overdag.....

15. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hmmm... Hier was de uitgerekende datum 01-10-2011. Ze is geboren op 15-09-2011. Dan zou het dus vandaag 6 1/2 week zijn, dus hier geen sprongetje als ik het goed begrijp?

Zeker
    frustrerend. Misschien vandaag nog even een wat mindere dag, en dan misschien weer beter... Zo'n sprongetje duurt meestal toch een dag of 2?

Hier hoor ik by the way ook al weer wat gekreun door de babyfoon komen ;)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik probeer er elke keer wel zo'n 4 uur tussen te houden (met een speling van een kwartier ongeveer). Maar eigenlijk kom ik 's avonds nooit goed uit.
    Gister bijvoorbeeld om 17.15 uur de fles. Dan zou ze dus rond negen uur haar laatste fles moet krijgen, niet echt handig. Dus heeft ze om 8 uur 60/2 cc gehad en toen rond half elf 120/4 cc. Ze sliep nu wel door tot vanmorgen half zes!
    We zijn ook nutriton gaan gebruiken sinds gisteravond, dus...

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier vanmorgen om 10 uur in bed gelegd en hoor ook elke keer gekreun, maar ze gaat niet huilen, dus laat haar maar lekker liggen.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Meiden, knap hoor van jullie kindjes om er 3-4 uur tussen de voedingen te houden. Ik ben stiekem een beetje jaloers ;). Mijn zoontje blijft dus echt elke 2 uur komen voor een voeding (overdag). Morgen ga ik met hem naar de HA ivm verborgen reflux. Hopelijk krijgt hij dan medicatie en gaat het met de voedingen beter.

En het is idd sprongetjestijd :(. Ik merk dat F onrustig is en nog vaker wilt drinken, kleine beetjes.

19. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    @zeehondje: Wat doe jij dan als er bv al langer dan 4 uur tussen de voeding inzit, of komt dit niet voor? Maak je haar dan wakker?
    Hier is de speling eigenlijk iets van een half uur, maar probeer het zoveel mogelijk aan haar zelf over te laten. Behalve soms de laatste fles, dan maak ik haar als ze te lang blijft slapen toch wakker.

Ondanks dat er hier niet altijd 4 uur tussen zit kom ik toch wel redelijk aan een voorspelbaar schema. Overdag tenminste. Snachts is tot nu toe nog elke keer anders. Ene keer wel wakker worden, en de andere keer niet. Maakt tot nu toe ook niet uit hoe laat of hoe veel ik de laatste fles geef... maar goed, ik ga er maar vanuit dat ze op een gegeven moment zelf wel een keer doorslaapt??? ;)

@Paarse80: Hoeveel krijgt jouw zoontje dan eigenlijk?
    Hier ook een dame met verborgen reflux, en sinds de medicijnen (nexium) is het voeden ook een stuk beter geworden. Ze krijgt Nutrilon Omneo en we dikken ook in met nutriton. Toevallig gister eens geprobeerd iets minder nutriton te gebruiken, maar toen ging ze meteen weer veel spugen.. Nog even wachten daarmee dus ;)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik probeer het zelf te rekken hoor. Soms wordt ze al wakker of gaat huilen. Dan neem ik d'r op schoot of laat haar even spelen en geef de speen. Tot nu toe lukt het om het zo te rekken tot de volgende voeding.

Hier ook begonnen met nutriton. Ze ging steeds meer en vaker spugen. Ik heb het idee dat ze misschien ook wel verborgen reflux heeft. Maar bij het cb stelde ik de vraag over het spugen en toen gaf ze alleen de tip van de nutriton. Ze begon niet over reflux en dat heb ik zelf ook maar niet gedaan.
    Vind het zo lastig om erachter te komen wat het is. Ze huilt niet bij het spugen en huilt zoiezo niet veel.

Deel Deze Pagina