mijn schoonzusje (vriendin van mijn broertje) is gister met 26+2 via een spoedkeizersnede bevallen van een zoon. hij weegt 405 gram... moeder en kind maken het op dit moment goed, maar alles is natuurlijk erg onzeker. ik zou graag een cadeautje willen kopen, maar vind dit erg moeilijk. heeft er hier iemand een tip? alvast bedankt
Zou zo geen cadeautje weten...misschien eerst een kaart/brief dat je er voor ze bent? Hij is wel heel erg vroeg en erg klein, hopelijk blijft het goed gaan! Heel veel sterkte!!
een kaartje doet wonderen op zn moment (tenminste vond ik) en misschien een knuffeltje/knuffeldoekje wat de moeder bij haar kan dragen voor de geur wat later bij je neefje kan liggen
Anmiri. Ja hij is zeker heel erg klein Heb net wel gehoord dat zijn voeding verhoogd wordt, dus dat is een goed teken! Jessyd. Dat is wel een goede tip! Dank je wel
hoi, ik weet een kadootje. ik heb zelf ook een kindje gehad met 25+5 dagen.. nu ondertussen istie 35+3.. ik heb vanaf de geboorte een dagboek bijgehouden misschien een idee?? ik schrijf er nu ook veel in.. een leuk idee is een leuk boekje en stickers ofzo.. die ze mooi kan versieren en erin schrijven.. ik heb er echt heel veel aan hoor!. dan kan ze haar gevoelens erin kwijt en foto`s dan doe je bijvoorbeeld het eerste verhaaltje schrijven voor alvast een begin! waar ligt je neefje? groetjes!
Dank je wel! Ik zou dat zelf ook erg leuk vinden, maar denk dat zij niet zo'n shrijfster is.. Hij ligt in t VU. Ze hadden vandaag zn voeding verhoogd van 6x 0,3 ml naar 6x 0,5. Ik vind t al knap!
Een dagboek is wel een leuk idee, ook al is je schoonzus niet zo'n schrijfster. Mijn ervaring is namelijk dat de verpleegsters ook veel in het boekje schrijven en er foto's bij doen en dingetjes inplakken die ze gebruikt hebben voor het kindje. Dit is heel mooi om als herinnering te hebben voor later. Heel veel sterkte voor je broer/schoonzus en jullie familie trouwens (en jij natuurlijk ), het zal nog een lange weg zijn..
De tip van een doekje bij haar dragen, was bij ons een t-shrt of top die je gedragen had. Werkt ook erg goed voor de hechting. Verder geen tips voor je. Maar ik wilde zeker even noemen dat ik het ongelooflijk lief van je vind dat je zo aan haar denkt!
Dank jullie wel! We gaan straks weer naar ze toe. Heb voor nu mooie tekeningen van mn dochter mee en een gekke foto(moeten zer altijd zo om lachen). Als ik daar ben zal ik vragen of hij al wat in de couveuse mag. Kan ik dat bij t volgende bezoek meenemen! Voor iedereen is t erg als dit gebeurd, maar zij hebben het laatste half jaar al zoveel narigheid op hun bordje gehad Je zou t zo graag van ze over willen nemen!
Gefeliciteerd met je neefje. Wat een ukje. Zo te lezen is de start goed gegaan. Een dagboekje is inderdaad leuk, alleen ik had het te druk om er in te schrijven. Een knuffeldoekje is wel fijn, dan misschien meerdere kleine doekjes. Je moet het doekje namelijk na 1 dag meenemen en uit wassen. Heel veel sterkte voor de familie. Het word een lange weg voor ze.
Wat ik ook wel leuk had gevonden, maar niet heb gekregen; is een mooie omslagdoek eventueel met naam... Die kunnen ze dan gebruiken als ze mogen buidelen met hem. Sterkte voor jou en de fam!
Gefeliciteerd met je neefje!! Ik had in het begin enorm veel aan de ontvangen kaarten, knuffeldoekjes en leuke spuugdoekjes met een print. Deze droeg ik bij me en werden daarna onder het hoofd vd baby gelegd. De kleurige prints maakten de couv wat vrolijker en persoonlijker.
Gefeliciteerd met je neefje! Het zal inderdaad nog een lange weg worden... fijn dat hij een tante heeft die zo probeert mee te denken met de ouders. Wat ik (naast idd felgekleurde hydrofielluiers/spuugdoekjes voor in de couv) erg leuk vond, waren slingers met hun namen voor aan de couveuse! Houdt er als je iets voor in de couveuse koopt (doekjes, knuffels) wel rekening mee dat het géén geluid mag hebben - belletjes, knisper, etc - en op 90 graden (elke dag!) gewassen moet mogen worden. Ook mag het niet pluizen, dus gewoon katoen ofzo. Wij hadden beestjes met heel lange armen en benen van de Hema. Er staat in dat ze op 60gr in de was kunnen, maar 90 gaat ook. We hadden er 3 per kind, zodat we konden wisselen aan het eind vd dag om te wassen. De armpjes en beentjes van die beesten zijn fijn voor ze om vast te houden. Op www.neomaatje.nl zijn ook knuffeltjes voor in de couv te bestellen. Wat ik trouwens ook heel heel fijn vond, was als mensen die in die eerste weken wel langskwamen en de kinderen ook zagen (ouders, zussen, broer, beste vriendin) niet riepen hoe klein ze waren, maar hoe mooi, lief, letten op beweginkjes en bij een volgend bezoek even noemen hoe hard ze gegroeid waren. Alle slangen, piepjes, etc zijn indrukwekkend en lijden erg af van het kindje zelf; je zus is wel moeder geworden en trots op haar dappere kereltje!
En in plaats van een kadootje; neem ze dingen uit handen. Ik heb totaal niet nagedacht en niet na hoeven denken over hoe het thuis ging of of er voor ons in het RonaldMcDonald te eten zou zijn die avond. Toen ik thuis was en de kinderen waren overgeplaatst naar de High Care hier in de buurt is mijn zusje een week geweest om mij van- en naar het ziekenhuis te rijden (kon/mocht ik nog niet ivm keizersnee) en te helpen thuis én het kinderkamertje af te maken. Dat is ons allermooiste kado geweest....
Helemaal eens met miepie. Het hele leven van de ouders stopt bij een vroeggeboorte. Wij dachten zelf ook niet aan zoiets basaals als een geboortebord in de tuin. Die stond er ineens op een ochtend En mijn schoonbroers hebben het kamertje helemaal opgezet en versierd. En vooral niet zeggen dat de baby klein is of dat het allemaal eng uitziet ed. Voor de ouders is hij het allermooiste wat er is.
sorry, had geen abbo genomen op mn eigen bericht *schaam* wat een goede tips allemaal! heb inmiddels al een doekje besteld met zijn eigen naam erop en betekenis van zijn naam. tot dusver doet hij het goed. hij is vandaag 3 weken en is inmiddels gegroeid van 405 gram naar 615 gram. ben erg trots! vanaf vandaag zijn zijn oogjes een klein beetje open. we gaan elke week hene om te kijken en biedt mijn hulp aan waar nodig. wil het liefst alles doen voor ze, maar ja, het is natuurlijk wel hun leven en hun gezinnetje. moeilijk hoor! zondag ga ik weer heen!
Fijn om te horen, ga zo door jongen!! Nogmaals veel sterkte voor jullie, het is een lange weg.. off topic, kennen wij elkaar niet van april 2011 mama's?
dank je! offtopic. ja dat zou wel kunnen! heb daar toen ook een tijd geschreven. alleen na de bevalling ben ik gestopt. werd een beetje veel, had een dagtaak aan ZP