Wie heeft tips voor mij? Ik slaap zoo slecht in, als ik eenmaal slaap word ik 100x wakker en kan vervolgens niet meer in slaap komen. Wat ik al doe: geen tv oid een uur voordat ik ga slapen, in bed lezen voor het slapen gaan, geen of zo weinig mogelijk suiker 's avonds, thee/water drinken, overdag veel naar buiten/in beweging. Wil liever geen melatonine oid, heb van de huisarts een paar slaaptabletten gekregen (temazepam), maar daar los je het probleem niet mee op Is er ook iets in de alternatieve zorg wat zou kunnen helpen? .
Mijn man heeft een tijdje erg slecht geslapen Naveel onderzoeken kwam hij bij een psycholoog die weer onderzoek meteen een actieplan had. Belangrijk is om op dezelfde tijd naar bed te gaan en ook op de zelfde tijd uit bed te komen. Ook in het weekend. Ga niet te vroeg naar bed. Mijn man mocht pas om twaalf uur naar bed. Geen koffie en thee na 10 uur ' 's morgens. Doe elke avond ontspanningsoefeningen Zetde wekker zo dat je de tijd niet meteen ziet ( en gefrustreerd raakt om je alweer na zoveel tijd wakker wordt) Als je langer dan een kwartier wakker ligt eruit gaan en niets nutteloos gaan doen. Bed is alleen voor slapen en sex. Bij mijn man geeft het enorm geholpen. Hij heeft de regels wat meer losgelaten maar als hij een slechtere periode heeft volgt hij ze weer wat stricter. Er is van Teleac ook online een cursus beter slapen te vinden. Moet je even Googlen
Magnesium. Eet veel magnesiumrijke voeding en supplementeer even wat, liefst in verhouding 1:1 met calcium. Bijvoorbeeld deze: NOW Calcium & magnesium 1:1 | koopjesdrogisterij.nl Heb je last van stress?
Misschien is het probleem niet lichamelijk maar geestelijk? Pieker je? Maak je je zorgen? Stress? Angst? Verdriet? Is het in bepaalde periodes erger?
Is je schildklier trouwens ok? Ik merk aan mezelf (trage schildklier) dat mijn medicatie niet goed is ingesteld als ik slecht inslaap en niet doorslaap.