Verbond van (nachtelijk) wakkere kindjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Riekje74, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vorige week had ik een topic geopend over mijn dochter van ruim 12 mnd die nog steeds meerdere keren per nacht wakker wordt. De ene keer wil ze echt melk alvorens ze weer verder gaat slapen, de andere keer is een knuffeltje of wat water genoeg. Ze heeft sinds haar geboorte nog nooit doorgeslapen! Ik twijfel er niet aan dat ik zelf ook debet ben aan haar gedrag, maar ik kan haar zoals jullie misschien al lazen erg moeilijk laten huilen.

Ik kreeg erg veel reacties en zag dat ik niet de enige was met een wat "ouder" kindje dat nog steeds meerdere keren per nacht wakker wordt. Ik kreeg veel tips en ervaringen waardoor ik me erg gesterkt voelde. Alleen al het idee dat je hierin niet alleen bent en er meerder moeders net als ik meerder malen strompelend hun bed uit lopen/kruipen om hun kind voor de zoveelste keer te troosten.

Aan de hand van mijn stukje en de reacties erop kreeg ik ineens t idee dat t misschien wel wat is om een soort lotgenoten-topic op te richten hier op t forum waarmee we elkaar een hart onder de riem kunnen steken.

Een soort van 'verbond voor wakker babies' ofzo:D
    Waar je je verhaal kwijt kunt als je weer eens een slopende nacht achter de rug hebt, waar je een tip door kunt geven die bij jou (inene) heel goed bleek te werken (al was t maar voor 1 nacht;)) waar je HALLELUJA kunt roepen als je kind ineens door heeft hoe t werkt en al een aantal nachten doorslaapt (en je daarmee je lotgenoten hoop kunt inspreken;)) als je ineens iets hebt gelezen/gehoord wat je anderen niet wilt onthouden, als je besloten hebt dat je er klaar mee bent en "streng" gaat optreden en waarbij wij je tot steun kunnen zijn, etc. Misschien dat anderen op die manier ook sneller over de streep getrokken worden. Samen sta je toch sterker, niewaar?
    Maar ook als je er gewoon voor kiest om opdezelfde weg door te gaan, net zolang tot je kind zelf aangeeft dat t eraan toe is door te gaan slapen.

Als dit je wat lijkt en je hebt ook wel behoefte aan zo'n lotgenoten-topic, meld je dan vooral aan en beschrijf hoe bij jullie de situatie is, hoe lang die al zo is, hoe oud je kindje is, hoeveel andere kindjes je nog hebt (dit kan zeker van invloed zijn!) wat je er al gedaan hebt, wat je plannen zijn, etc.

Ik dacht zelf aan moeders met kindjes vanaf een maand of 10? Wat vinden jullie? Of jonger? Wat is ongeveer de leeftijd dat je toch wel mag verwachten dat een kind een flinke ruk kan maken? 6 maanden?
    Ik hoop op veel animo (aan de andere kant ook weer niet, want dat betekent voor jullie dat er veel moeders zijn met doorslapende kindjes, haha)

Wie weet tot ziens hier in dit topic!

2. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    #2 audrey1934, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
    ik wil me aansluiten.........

Ik heb een zoontje van 10.5 maand. Vanaf zijn geboorte heeft hij zeker tot 4 maanden 2/3 nachtvoedingen gehad. Na de voeding viel hij meteen weer in slaap(dus eigenlijk geen probleem )toen we met vaste voeding begonnen(vanaf 16 weken) sliep hij ineens door!!!!!wel nog een fles om 23 uur(in zijn slaap) maar daarna tot 7 uur slapen...toen dachten we ahah....daar heeft het aangelegen. Hij heeft toen 8 weken doorgeslapen. En vanaf 26 weken tot nu heeft hij geen nacht meer doorgeslapen.Dus het heeft niet aan de voeding gelegen .Het was toeval.
    De ene keer moeten we er 2x uit, maar de andere keer misschien wel 10x.....Gister was het 23.00 uur en toen was hij al 4 x wakker geworden....Echt om gek van te worden.Meestal ga ik dan met hem naar beneden en wordt hij op mijn arm rustig.Als ik op zijn kamer blijf krijst hij alles bij mekaar.Met als gevolg dat mijn dochter van 3 dan ook wakker wordt.....vaak krijgt hij om hem te stillen nog 2x een flesje(hij heeft dan geen honger en drinkt misschien maar 100 cc...)maar dan is hij stil en kan ik hem weer terugleggen....

Daarbij slaapt hij vanaf de geboorte in een Puckababy(soort van inbakerzakje).Eigenlijk moet dit vanaf 6 maanden worden afgebouwd, maar we kregen hem er niet uit na die 6 maanden.Na 3 weken "volhouden" en +- 30 x wakker worden waren we helemaal gesloopt en hebben we hem weer in de Puckababy gelegd.....nu na 10 maanden slaapt hij nog in een "dichte slaapzak". Speciaal laten maken, want vanaf 6 maanden krijg je deze zakken niet meer.....tja we weten ook niet wat we ermee aanmoeten....misschien eens laten huilen.Meestal doen we dat ook wel 10/15 minuutjes, maar dan vind ik het goed geweest. dat kan toch niet goed zijn denk ik dan weer..het is echt zwaar vind ik.Ik ben benieuwd wanneer het over gaat.Hij heeft immers van zijn 4de tot zijn 6de maand goed geslapen....??dus hij kan het wel.

Maandag gaan we maar weer eens naar de osteopaat omdat hij ook echt met zn hoofdje dan naar achter gaat en zich " soort van " overstrekt. kan voor hem toch ook niet relaxed zijn zooo slecht slapen.

3. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Audrey,

Leuk dat je er bij bent. Al is de reden natuurlijk minder leuk.
    Klinkt ook als een handenbindertje (in ieder geval s nachts dan). Maar die van jou heeft in ieder geval een aantal weken door geslapen! Dus inderdaad wat je zegt: hij kan t wel! Alleen is t vaak zo volgens mij dat als ze eenmaal in een goed ritme zitten en er gebeurt weer eens iets als tanden krijgen/verkoudheid/prik etc dan ben je zo weer terug bij af doordat je op een bepaalde manier troost en ze daar weer heeel snel aan wennen.

Was je al eens eerder bij een ostheopaat geweest? Je hoop is al snel op zo iemand gevestigd he? Je hoopt altijd dat t doorslapen een oorzaak heeft die verholpen kan worden zonder dat je echt maatregelen hoeft te nemen;) Als hij echt zo'n last van zijn nekje/hoofdje heeft zou dat natuurlijk best een oorzaak kunnen zijn...

Het blijft gissen. Mijn dochter is bijna altijd verkouden. Ik laat binnenkort maar eens haar amandelen bekijken. Ze snurkt ook heel vaak. Wie weet heeft ze wel last van apneu ofzo..Een soort van heel korte ademstilstand door benauwdheid. Ach ja, je blijft zoeken he?

Nou, in ieder geval kunnen we elkaar al steunen als er verders meer niemand bij komt;) Maar t zou toch fijn zijn als de groep zich wat uit zou breiden voor meer tips, ervaringen ed.

Voor vannacht alvast weer sterkte en we houden elkaar in de gaten!
    Gr. 'Riekje'

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik had in je andere topic moeten reageren denk ik, maar ik wil me nu NIET aansluiten want ons schatje slaapt door sinds 2 maanden.... PFFFFFFFFF dat was zwaar, ruim 1,5 jaar gebroken nachten. Ik had zo'n topic erg gewaardeerd als dat er eerder was geweest, hoewel je moet op een bepaalde manier ook gewoon stug doorgaan en er niet teveel bij stil staan ofzo ;)

Wij hebben een paar keer "ingegrepen", niet meer gevoed (borst) en laten huilen 's nachts en de 5 of 10 minuten regel toegepast. Dat viel eigenlijk steeds erg mee, 4 nachten "gedoe" maar nooit echt veel/lang huilen, of maximaal 1 nacht 1,5 uur ofzo. Daarna ging het een tijd goed, maar viel ze ook weer terug, bijv op vakantie of bij ziekte.

Eind april is ze ineens echt gaan doorslapen en dat doet ze nu nog. Zelfs als ze ziek is :$:( Ze slaapt zelfs van 21u tot 8u, prima dus. Heel langzaam komen we een beetje bij... :):)

Dat wilde ik toch even delen. Wens jullie veel succes! Ooit houdt het op, medische dingen uitgezonderd natuurlijk.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dit was bij ons ook het geval. Toen ik eens naast haar sliep schrok ik hoe ze pruttelde en reutelde, ook al was ze toen niet ziek. Haar neusamandel is onlangs verwijderd, en ze ademt veel beter. Toevallig heeft ze wel weer een snotneusje nu trouwens. Maar het heeft voor het doorslapen hier dus niet uitgemaakt, want dat deed ze al toen.

Zou het zeker laten bekijken, dikke kans dat de neusamandel ontstoken is en je haar veel comfort kunt bieden als die eruit is. Het is alleen wel een rottige ingreep :( Narcose, bloed uit het neusje, slap en zielig kindje voor een aantal dagen.

6. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    #6 audrey1934, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
    tja toen hij doorsliep dacht ik echt van Yes het is gelukt, maar helaas!ik ben ook aan het gissen of het tandjes zijn, sprongetje, ziek, enz enz......?

Ik ben idd al eens eerder bij de osteopaat geweest ivm voorkeurshouding(van 6 weken tot 12 weken ofzo) en dat is goed gekomen zeg maar.3 maanden geleden ben ik zelfs(uit wanhoop) bij een homeopaat geweest. Druppels gekregen...diezelfde avond sliep hij super en de hele week, maar daarna was het weer hommeles...???
    DUs nu ga ik maandag maar weer eens terug naar de osteopaat of er in het nekje toch nog wat verkeerd zit?Omdat hij zich zo met zn hoofdje naar achter slaat?

Het zoontje van mn vriendin was ook continue verkouden.Ze zijn op een bepaald moment doorgestuurd naar de kinderarts.Hij heeft toen buisjes gekregen en sindsdien slaapt hij als een roosje....dus tja...?Zoiets is toch zielig!!Heb je nog meerdere kindjes?
    Ik vind het ook moeilijk om de kleine te laten schreeuwen ik ben bang dat mn dochter dan wakker wordt...pffff.....

babel 44 ik houd me er ook maar aan vast dat het ooit overgaat, maar het is nu gewoon zwaar.Ik sta vaker op met slechte zin en heb geen zin om iets te ondernemen.Ik kan er niet echt van genieten en heb vaker ruzie met mijn partner....gewoon door de vermoeidheid!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De hoop dat het ooit overgaat was een beetje weg maar afgelopen nacht heeft ze geslapen van 18.30 tot 6.00 uur!! Oplossing: pyamapapje, denken we..

Vanavond weer proberen..

Maar slopend is het wel als je al bijna twee jaar misschien 10 nachten hebt doorgeslapen..

8. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hier ook (regelmatig) een wakker jongetje 's nachts van bijna 20 maanden.
    Vanaf een week of 8 sliep hij al heerlijk door. Toen hij 4,5 maand was kreeg hij oorontsteking, waardoor hij 's nachts niet kon en wilde slapen. Dit heeft zich zo'n 6 x herhaald tot hij 11 maanden was. Toen is hij aan buisjes geholpen. Wat een verschil was dat. Zo fijn voor hem dat hij niet meer zo'n pijn hoefde te hebben!
    Daarna hebben we nog een paar maandjes gehad dat hij elke nacht wakker werd en niet meer in zijn eigen bedje wilde. Soms wel 4 uur per nacht met m wakker geweest. En opeens... sliep hij weer door.. We weten nu nog niet wat het geweest is.. Waarschijnlijk vond hij het gewoon heerlijk om bij ons te zijn.
    En nu slaapt hij de ene nacht door en de ander wordt hij opeens huilend wakker. We nemen hem dan lekker bij ons en dan slaapt hij zo weer door. Dus dat is fijn voor beide partijen :p haha!
    Het aparte vond ik toen hij soms wel 4 uur per nacht wakker was.. Dat hij hier overdag helemaal geen last van had.. Net zo lief en vrolijk als altijd :D!
    Laten huilen is voor ons nooit een optie geweest en nog steeds niet...
    Dan maar lekker bij ons nemen als hij dat fijn vind.. Als hij straks 16 is wil hij vast niet meer bij pappie en mammie in bed, haha ;)!

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, Ik meld me graag aan bij dit groepje!

Hier een manneke van 18½ maand die ook (bijna) altijd wakker wordt 's avonds en 's nachts.
    Hij heeft nog nooit langer dan 6 nachten achtereen doorgeslapen. Verder was het eens in de zoveel weken opeens 1 of 2 nachten doorslapen. We moeten er tussen de 2x tot 6x in de nacht eruit, verschilt enorm. Hebben er schema's op bij gehouden of het lag aan het tijdstip van naar bed gaan, overdag slapen en ook het eetpatroon in de gaten gehouden of het hier aan kon liggen. Bedje meerdere malen van plaats veranderd, andere gordijnen gebruikt, nachtlampjes, wel slaapzak en geen slaapzak, 5 en 10 min. regel, laten huilen, warme melk geven, extra puffen, maar niks heeft bij hem gewerkt. En die dingen die werken, werkte dan voor hooguit 2 nachten en dan konden we weer opnieuw beginnen. Nu is hij ook astmatisch en wordt hij soms benauwd wakker, zeker met dit benauwde weer heeft hij hier sneller last van. Ook heeft hij altijd pijn aan zijn oren gehad. Altijd oorontstekingen enz.
    Hij heeft nu buisjes en neusamandelen zijn eruit en we hebben daarna 4 nachten mogen genieten van het doorslapen. Dachten even dat dit de oplossing was, maar helaas. Iedereen ging er vanuit dat buisjes de oplossing zou zijn.

Nu moet ik zeggen dat hij nu al 3 nachten door heeft geslapen, maar zit eigenlijk al te wachten op een gebroken nacht. Zo loopt het altijd, een paar nachten opeens doorslapen, alsof hij eindelijk bij tankt van al die rot nachten en ons die kans ook geeft. Ben dus heel benieuwd hoe het het vannacht gaat.

10. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een nachtdraakje. Ze heeft vanaf 10 weken tot 6 maanden doorgeslapen, toen begon het gedonder. Ik gaf nog bv dus gaf ook toe aan de nachtvoedingen. Eerst 1x per nacht en toen gingen we al snel van 2x naar ieder uur! Na een zeer vermoeiende week stabiliseerde het zich naar een voeding om elf uur en een om drie uur. Met 8 maanden ben ik met bv gestopt. Tot twee weken geleden heeft ze nog iedere nacht een fles gedronken en soms zelfs twee. De laatste twee weken gaat ze met dr speen en een aai over dr bol meestal weer verder slapen. Vorige week zijn we toch naar de ka geweest omdat ze erg lat van dr oren kreeg. Trommelvlies ziet er niet niet goed uit en 3 juli moeten we naar de kno arts. Ze heeft van de week 4 nachten redelijk geslapen maar de afgelopen twee waren weer drama. En wonder boven wonder zaterdag sliep ze bij opa en oma gewoon door... Ligt het dan aan ons? Ik hou nu een slaapdagboek bij, we worden mss doorgestuurd naar het slaapcentrum in den haag dus dan is het handig. En ik vind het fijn om de nacht van me af te schrijven. Ik ga er eigenlijk altijd uit, mijn vriend kan heel slecht tegen slaap tekort en wordt er 9 van de 10 keer ook niet wakker van. Ik slaap heel licht en ben dus toch wakker. Ik ben altijd een slechte slaper geweest. Als zij dat ook is dan accepteren we dat maar eerst evt medische oorzaken uitsluiten. Fijn om het even te luchten iig.
    Allemaal moed houden meiden, ze gaan vast ooit doorslapen!

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo een heerlijke nachtbraker :p ik verbaas me erover dat er ouders zijn die daadwerkelijk 's avonds hun bed instappen en hun kind pas 's ochtends voor het eerst weer zien. Kan me er niks bij voorstellen ;) Momenteel is het meestal 2x per nacht en ik moet zeggen. Het went.. klinkt gek, maar heb er totaal geen last meer van, zoals dat eerder wel het geval was. Maar toen was ze ook echt uren wakker 's nachts. Nu zegt ze gelukkig wat ze wilt en dat is nu standaard: 'drinken'. Dus hop, flesje water erin, daarna speen erin en ze slaapt meestal verder. En 2x per nacht, betekent 1x voor papa en 1x voor mama. nou prima te doen hier inmiddels. ik verwacht dus dat het pas overgaat als ze zelf haar flesje kan pakken en wegzetten (tot nu toe lekt alles hier, dus wil het niet in haar bed laten liggen) en dat zal dus nog wel even duren..

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het feit dat ik er volgens mij geen last meer van ondervindt, van al dat wakker worden 's nachts: acceptatie. In het begin probeerde ik me steeds af te vragen: waarom, wat is er aan de hand? En me verantwoorden tegenover anderen: slaapt ze nog steeds niet door?
    Ik zou eerst medische oorzaken uitsluiten uiteraard. En toen is de knop om gegaan: het is zoals het is, dan maar wakker 's nachts, eventueel in bed nemen, het leven gaat door, nee ze slaapt niet door 's nachts maar het is wel het liefste meisje van de hele wereld. lekker puh :p Accepteren.. voor mij een toverwoord :)

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier hebben we het ook geaccepteerd dat hij niet doorslaapt. krijg ook nog steeds tips en dingen die ik moet doen alsof ik nog niet alles heb geprobeerd... En je raakt er idd aan gewend, maar geniet van de nachten die hij opeens wel goed slaapt.

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vind het knap van diegenen die er nog min of meer onder kunnen functioneren. Ik had me er ook wel bij neergelegd, als in dat ik me er niet tegen verzette, maar het maakte niet uit want ik was gewoon zooo gesloopt.

Maar het was ook retezwaar door de combinatie met bv - ik moest er dus bijna altijd zelf uit, op de schaarse nachten dat manlief het met flesjes deed en ik weer volop moest bijkolven, en volgens mij is bv gewoon sowieso zwaar voor je lichaam - en vooral met werken - ik was verantwoordelijk voor een groot project met lange reisafstand. Ik trok het echt niet meer allemaal en ben dan ook ingestort op mijn werk. Maar dat terzijde ;)

En meisje had ook echt nog geen nacht doorgeslapen trouwens, voor haar verjaardag zeker niet, en daarna eens af en toe.

15. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo he! Wat n aanloop!
    Welkom allemaal!
    Hebben jullie dat ook elke ochtend? Dat je brak je bed uitkomt en zegt: "vanavond maak ik t echt niet zo laat als gisteren!" En dan toch is t nu alweer 22.40! Maar ja, een mens heeft ook nog weleens behoefte aan tijd voor zich zelf he?;)

Even iedereen nalopen:

Audrey: Wat voor druppels waren dat? Geef me een hele fles!;)
    Wij hebben 3 dochters en inderdaad, ik ren toch altijd veel sneller op mijn jongste af omdat ik anders bang ben dat mijn andere 2 wakker worden. Heb jij zelf t idee dat dat ook een oorzaak is van het gedrag van je jongste? Dat je misschien te snel op zijn kikken reageert?
    En dat geruzie met je partner, dat herken ik ook heel erg. Ik voel me niet zozeer heel moe overdag, maar voel toch dat ik veel minder geduld heb en me sneller irriteer...(of ligt dat toch gewoon aan hem?;)) Ik vraag me af en natuurlijk hoop ik, dat als ik ooit eens een week of 2 door mag slapen, dat ik dan toch merk dat we weer een beetje liever voor elkaar worden. Dat t echt daaraan lag. Want dit "gezellige sfeertje" houd ik geen 50 jaar meer vol...

Babel: Natuurlijk zit ik niet echt te wachten op zo'n ingreep. Maar als ik zou weten dat het hele huis vanaf dat moment tot aan de pubertijd in diepe rust is zou ik gelijk morgen met haar gaan.
    En wat fijn dat je kindje doorslaapt. Je hebt t verdiend en t geeft ons weer hoop (al heb ik dan nog wel even te gaan...:()

Sandraske: Jouw Halleluja moment is ook aangebroken. Hopelijk voor jou nu elke dag! Pyama-papje leek hier ook te helpen. Ze werd "pas" om 4.30 wakker ipv 1.30. Maar dat papje gaf ik haar dan om 23.00 en als ze dan weer wakker werd was ze altijd aan t reutelen (lees winden laten) en elk uur daarna huilerig dus ik had toch t gevoel dat t te zwaar was voor haar en ze last had van haar buikje. Toch maar weer gewoon opvolgmelk gegeven en sindsdien dus weer wisselende tijdstippen.

Geven jullie trouwens allemaal nog n late avondfles? Wij wel, omdat ik anders weet dat ze anders om een uur of 1 wakker wordt. Toch vreemd, blijkbaar heeft ze dan toch echt honger, want als ze om 23 uur krijgt wordt ze niet om 1 uur wakker. Ook klokt ze die fles echt naar binnen. Zowel om 23 uur, als om 1 uur als ik haar een keer niet geef om 23 uur. Zo ook rond 4.30. Meestal drinkt ze dan wel iets minder, zo'n 120cc maar ze komt erg dorstig over. Om 6.30/7.00 komt ze dan weer voor ook zo'n 120cc.
    Dit is de laatste week een beetje een vast patroon. Maar kan volgende week weer ineens anders zijn. Dan kan ze ook ineens om 2 uur komen, maar dan geef ik haar in principe alleen water, aangezien ik t de dicht op de fles van 23uur vind zitten En meestal neemt ze daar dan ook genoeg mee.

Patjuh! Gefeliciteerd met je zwangerschap! 21 weken toch? Wat is dan die 14-05-12 in je banner?
    Zal voor jou helemaal vermoeiend zijn om nu je bed uit te moeten!
    En zo te lezen weet je ook nooit waar je aan toe bent van tevoren.
    Je zoon heeft al heel wat mee gemaakt, dus niet eens heel gek dat t een onrustige slaper is. De pin die hij gehad heeft, de ingreep in t ziekenhuis. Heeft allemaal veel indrukken achter gelaten.
    Wel fijn dat hij zo makkelijk verder slaapt bij jullie. Mijn dochter moet daar niks van hebben, kronkelt alle kanten op en huilt gewoon verder. Aan de andere kant wel fijn dat ze zelf ook liever in haar eigen bed slaapt, ik slaap niet lekker met haar naast me...
    En wat je zegt over t gedrag overdag: heel herkenbaar, ook hier een vrolijk en actief meisje. Als je dat vergelijkt met haar mama dan lacht en tikt ze mij eruit!

Macmazsy: Ook veel herkenning in jouw verhaal: je zoekt de hele dag naar verklaringen en denkt constant: zou t hier aan liggen of daaraan? Zou 2 slaapjes teveel voor haar zijn overdag? Dan laat ik haar maar gewoon wakker de rest vd dag (wat vaak resulteert in nog onrustiger slapen s nachts). Moet ik juist meer melk geven overdag zodat ze s nachts minder wil? Moet ik nog meer vast voedsel geven? (Ze eet niet heel veel overdag, kip en t ei?) Juist dat onzekere en vele wisselen/veranderen van dingen zou juist een oorzaak kunnen zijn denk ik weleens. Net of ze t voelen..
    Ook bij jouw kindje is er waarschijnlijk wel een verband met de gezondheidsprobleempjes: de astma en de oortjes. Sneu is dat altijd...
    En wat bij jou helemaal vermoeiend is lijkt mij, is dat je een paar dagen door mag slapen en dan vervolgens een paar dagen niet. Je lichaam schommelt alle kanten op. Dan denk ik misschien nog dat t beter is gewoon elke dag meerdere keren je bed uit te moeten, want na een paar dagen slaap valt je dat weer extra zwaar. Of is dat niet zo? Bijtanken is natuurlijk ook wel lekker...

Nanda K: zoals jij t had met de BV elke 2 uur, dat was bij ons vanaf t begin gelijk zo. ook overdag liet ze zich graag troosten met n slokje. Ze is t vanaf dag 1 gewoon gewend om op haar wenken bediend te worden om t zo maar even te zeggen. En de eerset maanden vind je dit natuurlijk de normaalste zaak vd wereld, zo'n kind heeft je nodig en dat doe je graag, tot je merkt dat ze je ook altijd nodig hebben om getroost te worden en niet meer in staat zijn zichzelf te troosten en zonder hulp (aandacht/voeding) in slaap te vallen.
    Gelukkig neemt jouw kindje wel een speen, dat scheelt al een hele hoop (ook al moet je er alsnog voor je bed uit...Een doekje zit er al aan?)
    Heb ook gekeken bij slaapcentra maar dacht eigenlijk dat dat alleen bedoeld was voor hele ernstige gevallen (of vallen wij ook al in die categorie?). Blijft je kindje daar dan ook een nacht? En zo'n dagboek? Wat moet je daar allemaal in noteren?

Snowtje: Ik heb zelf van dichtbij mee gemaakt dat ik mijn kind welterusten kuste om 19.30 en haar de volgende dag 7.00 weer zag. 2 keer zelfs! Mijn beide eerste dochters sliepen vanaf 6 weken door tot nu (8 jaar en 2,5 jaar) maar pas vanaf een maand of 3 a 4 kregen ze geen 23 uur fles meer hoor. Natuurlijk hadden ze ook weleens hun nare dromen/tanden ed maar ik hoefde ze nooit met melk te troosten. Een liedje of een aai over de bol was al genoeg.
    Het verschil was dat mijn eerste dochter overdag de BV netjes om de 3 a 4 uur wilde, mijn 2e dochter kreeg noodgedwongen flesvoeding en had ook nog eens een speen en mijn derde dochter kreeg dus BV op verzoek en nam dit altijd zeer letterlijk. En als mijn eerste dochter eens huilde wachtte ik altijd wat langer alvorens ik erop af ging. Er waren tenslotte nog geen andere kindjes die wakker konden worden...Mijn 2e huilde eigenlijk bijna nooit in haar slaap.

Inderdaad wat je zegt: t went.
    Alleen denk ik toch dat ik lekkerder in mijn vel zat in de tijd dat ik gewoon 8 uur achter elkaar kon slapen. Ik merk toch vaak dat ik overdag organisatorisch erg warrig ben. Loop van hot naar her: wat moest ik hier ook alweer doen? Loop weer terug...O ja dat was t! En weer terug. Geirriteerder, kom af en toe moeilijker uit mijn woorden, heb geen puf om te sporten, als n vriendin me mee naar de bios vraagt denk ik pfff ipv gezellig...Dan kan t wel wennen, maar ik ga toch liever terug naar mijn leventje met voldoende slaap.
    Accepteren...Tja, daar ben ik voor mezelf nog niet uit. Ik probeer toch nog teveel uit te knobbelen waar t aan ligt. Wil antwoorden hebben. Terwijl die er waarschijnlijk helemaal niet zijn. Het zal toch echt wel gewenning zijn. En daar hoort 'ontwennen' bij. En dat kan vrees ik alleen door haar niet meer gelijk te geven wat ze wil. Of wel en dan is t gewoon uitzitten...Ik zit wat dat betreft nog op de wip. Wil ik mezelf nog n jaar wegcijferen (begin in sept ook nog met n studie...) en volg ik gewoon haar tempo....? Of neem ik t heft in handen en ga toch strenger optreden?

Het valt me wel op dat de meeste van jullie niets hebben met laten huilen. Ik neig ook naar die kant, maar zoals ik net zei: moet je jezelf dan zo wegcijferen? En je weet van tevoren niet waar t ophoudt. Kan zo nog n jaar duren. Maar dat weet je met laten huilen ook niet. Kan een week goed gaan en begint alles weer van voor af aan.

Vraagjes: hoe is het eet-gedrag van jullie kindjes overdag? Houden ze reserves omdat ze "weten" dat ze s nachts ook nog krijgen?
    Evt eetschema's zijn welkom. Mijn dochter eet bijv geen brood of pap s ochtends, alleen melk. 10 uur fruit+ beetje drinken, 13.00 brood+100cc melk, s middags nog wat fruit+ drinken, s avonds aardig bordje eten +half danoontje en dan begint t melkfestijn weer (zie boven)

Krijgen jullie kindjes nog opvolmelk??? Hier nog wel. Ben benieuwd of ales anders wordt als ik gewone melk ga geven. Vult minder, misschien gaat ze meer vast voedsel eten, tel uit je winst:)

Hoeveel cc melk drinken ze gem in totaal? Hier nog zo'n 500! Terwijl ze nog maar 300cc hoeven met 1 jaar!

Volgende keer schrijf ik niet meer zoveel hoor..Wilde even op iedereen reageren. Ik begon om 22.40. Pffffff. Ga nu slapen. Je weet nooit hoe t loopt. Succes allemaal!

16. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hallo moeders,

Even een berichtje om jullie een hart onder de riem te steken! Slaapgebrek wordt zwaar onderschat!!
    Mijn dochter sliep tot 8 maand prima, daarna begon het.... 1,5 jaar lang heeft ze ons eigenlijk elke nacht opgehouden. Soms kwam ze om het uur, soms huilde ze 2 uur achter elkaar. We hebben alles geprobeerd. Wel hadden we het idee dat ze ons aan het uitproberen was. Niet met 8 mnd, toen waren het sprongetjes/ tandjes / oorontstekingen enz. Maar ze raakte aan dit ritme gewend en ging er mee door. Ze gooide haar fop of knuffel uit bed en huilde net zo lang tot wij kwamen. In het ziekenhuis is ze onderzocht en ze had niks, wat ons sterkte in het idee dat ze de strijd met ons aanging. Besloten haar te laten huilen, toen was ze ruim 1,5 jr. Soms wel tot 2 uur, ik vond het hartverscheurend. Af en toe raakte ze zo overstuur dat ik dacht dat ze er in zou stikken! Ik vloog dan naar boven ( wij sliepen inmiddels al op de bank...) en op het moment dat ik de deur open deed begon ze te lachen!! Had zij weer "gewonnen"! Met twee jaar campingbedje op zolder gezet. 2 keer 's avonds 10 minuten ingelegd en het was voorbij!!!! Moet er nu soms nog wel eens uit, maar dat zijn uitzonderingen. Als ik terugdenk aan die tijd, vreselijk!! Heb verder geen tips, maar misschien herkent iemand zich in mijn verhaal en heeft die er wat aan!

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Riekje; Hier geen opvolg melk meer en ook geen avondfles dus. Wel krijgt hij soms wat warme melk als hij 's avonds heel onrustig is en slecht in slaap valt.
    Overdag eet hij een normaal patroon, alleen 's avonds eet hij heel slecht. Vaak gaat alleen het toetje naar binnen.

Merken jullie ook dingen aan het gedrag van je kind? Mike is bijv. heel snel driftig en onwijs boos. Maar wat wil je met een chronisch slaap tekort...

Ik ben nu bijv. ook echt gesloopt, heel raar, want heb nu al 4 nachten kunnen slapen! Maar je lichaam moet weer helemaal een omslag maken omdat het in standje niet slapen stond. En op het moment dat je er weer aan gewend bent, dan begint de ellende weer.

Vannacht dus ook weer een doorslaap nachtje gehad. Hij sliep om 19.30 en werd om 5.00 pas weer wakker. Speen gegeven en om 7.30 melde hij zich pas weer! We zitten nu op 4 nachten en en hoop dat we toch een keer voorbij die 6 nachten komen... We zullen zien.

Hoe was jullie nacht?

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Malka; Lijkt me ook vreselijk, eerst gewoon kunnen slapen en dan opeens niet meer doorslapen! Hier zijn we er zo aangewend van geboorte af aan, dat je niet beter weet.

19. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    De KA raade het slaapcentrum aan. Hij vindt het niet normaal omdat ze geen patroon heeft, iedere nacht is anders. De ene nacht ieder uur wakker, de andere nacht 2 uur lang krijsen tot overgeven toe. Het CB zegt dat het komt omdat ze motorisch voor loopt en haar hersenen daarom snachts overuren maken. Een week na de kno afspraak hebben we een terugbelafspraak met de KA. Tor die tijd hebben we om erover na te denken. In het slaapdagboek schrijf ik op hoe de nacht gegaan is en hoe het naar bed brengen gegaan is (wel badje of geen badje enz.) Ze gaat gelukkig wel altijd zonder gemor slapen. Vanaf het begin zijn we heel erg met de 3 r's bezig geweest en altijd hetzelfde ritueeltje. De avondfles is er nu een maand af want die dronk ze niet meer, en het viel op dat wanneer ze hem wel dronk ze altijd on elf uur weer kwam en pas weer ging slapen na een fles. Nu krijgt ze hem niet meer en gaat na troosten ook meestal weer verder slapen. Vannacht is wel weer 4 x wakker geweest maar na dr speen en een aai en wat gepruttel is ze weer verder gaan slapen. Na 2 nachten met ieder 2 huil sessies van bijna 2 uur was dit een verademing.

Ons schema is als volgt;
    Op de dagen dat ik werk maak ik haar om 6:15 wakker, als ik niet werk wordt ze meestal rond die tijd ook wel wakker maar dan kroelen we nog even lekker in bed ipv dat we er direct uit gaan.
    Eerst wassen en aankleden, vit D. Dan boterham met philadelphia en een cracotte of halve beschuit. Hierbij drinkt ze ca 50 a 100 cc thee. Dan een fles van 150 cc, we zitten nu op 2 scheppen 3 melk, 60 cc water en de rest 1/2 volle melk. Ben aan het afbouwen naar helemaal 1/2 volle melk.
    Ze doet dan ergens rond 9:00/9:30 een slaapje van 45 min tot anderhalf uur. Daarna fruit met een beker water. DAn rond 12:00/12:30 weer een boterham met jam of appelstroop, en een cracotte of een stuk komkommer of tomaatje. Hierbij melk uit een beker maar dat wil ze nog niet echt drinken, melk hoort uit een fles blijkbaar ;) Daarna nog een fles van 150 cc (2+60 en de rest 1/2 volle melk) maar deze drinkt ze meestal niet meer op, laat vaak 50cc staan. Dan doet ze ergens rond 14:00/14:30 weer een slaapje en daarn krijgt ze een koekje (goodies)/rijstewafel/soepstengel of iets hartigs met thee of water uit een beker. Tussendoor kan ze de hele dag uit haar rietjes of tuit beker water drinken als ze dat wil.
    Dan rond 17:00 (op de KO vaak 16:30 ivm diensten) krijgt ze warme hap met een beker water, thuis vers en op de KO een potje. En als wij eten krijgt ze nog kwark met een beetje fruit of een theelepeltje jam erin. Dan om 19:00 in bad of even afspoelen onder de douche of gewoon omkleden, tandjes poetsen, slokje water, verhaaltje en dan met haar slaapliedje naar bed.

We zijn heel voorzichtig met toegevoegde suikers, die krijgt ze zo goed als niet en geen toegevoegd zout. Ook nog geen sap of roosvicee. Zaterdag wordt ze 1 jaar en dan gaan we natuurlijk wel lekker taart eten. Maar als traktatie ga ik dan wel weer koekjes bakken zonder suiker maar met guavesiroop. Ze krijgt ook nog geen smeerkaas of smeerworst. Ben van de week wel begonnen met de smeerkaas van la vache qui rit, daar zit het minste zout in van allemaal. Die Philadelphia zal dr nu ook wel dr strot uikomen denk ik. Op de KO vinden ze me maar een rare geloof ik omdat ik eigen koekjes meegeef ipv de lange vingers en dat ze geen sap mag. Ook over de smeerkaas deden ze moeilijk, maar ik geloof dat ze er wel rekening meehouden.

Een slaapdagboek kan ik wel aanraden. Ik vind het fijn om de nacht van me af te schrijven.

20. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Macmazsy: dat is precies wat ik in mijn lange stuk schreef aan jou: dat t voor jou zo vermoeiend is: een paar dagen doorslapen en dan weer eruit 's nachts. Je leeft dan in een constante jetlag volgens mij.

Waarom geef je m niet nog wat pap voor t slapen gaan? Als hij zo slecht eet komt hij miscchien makkelijker de nacht door...

Malka: super dat ze nu de boodschap begrepen heeft. En wat n verhaal: zo hysterisch huilen en dan lachen als je binnen komt. Voordeel daarvan is dat t wel gelijk duidelijk is dat ze n loopje met je neemt.
    Maar wat bedoelde je precies met 2 keer 10 minuten in t campingbedje?

Meiden hoop wel dat jullie t gedeelte wat aan jullie gericht was in mijn lange verhaal gelezen hebben...dat jullie niet t idee hebben dat ik over jullie verhalen heen gelezen heb ( en dan ben ik niet voor niets een uur bezig geweest, haha)

Ps hier weer drama nacht gehad, ze kwam zowat elk uur, en heeft wel 3 keer gedronken. Belachelijk natuurlijk, maar ze leek wel uit gedroogd...zo gulzig als ze was. Toch maar eens laten nakijken...

Deel Deze Pagina