Hier precies hetzelfde! Ook inderdaad last van haar tandjes e.d. Wij geven haar een molletje en een flesje melk voor het slapen gaan en gaan dan naar boven voor een ritueel: liedjes zingen, neusje, oren ed aanwijzen. En zodra ik een beweging maak naar haar bedje: huilen. Tja...na 3 avonden heen en weer lopen, heb ik het vanavond genegeerd, heb haar ingestopt, een dikke kus gegeven en ben weg gelopen. Heb haar zus' ramen dicht gedaan, gordijnen dicht gedaan en toen naar beneden. Ik was nog niet onder aan de trap, of het was stil Zijn de afgelopen dagen wel 3 uren bezig geweest. Uit bed halen, troosten, in de schommelstoel zitten, over haar bolletje aaien, bij ons in bed..niks hielp! Ik weet van de oudste dat het een fase is waar ze door heen moeten, en hoe je ze er doorheen begeleidt is ieder zijn eigen. Maar hou je wel aan 1 strategie, zodat ze weet waar ze aan toe is.
Ik denk dat ik er maar aan moet dat het een fase is.... pfff! Geduld geduld geduld. Haha! Helaas is mn man ook weg deze week dus dat is extra zwaar. Nu slaapt ze eindelijk! Ik heb haar 20 minuten laten huilen zonder er naar toe te gaan. Owwww wat gaat dat tegen mijn gevoel in!! Echt, mn hart breekt! Toen kon ik niet meer en ben toch naar boven gegaan, Ik heb even met haar gekroeld op haar kamer en toen viel ze al snel in mijn armen in slaap!
Haha, het is ook echt een fase! Je moet het doen, waar jullie je goed bij voelen. Ik hou me altijd maar voor: **zedoethetnietommeteplagen** Ach ja...groot worden is nou eenmaal niet altijd even leuk!
kom ik weer. Waarom ga je er niet een paar dagen even naast liggen op een matras je. Zo dat ze zich weer wat veiliger voelt. Zou er niet tegen kunnen om a steeds er heen te moeten lopen b niet zeker te weten dat ze pijn heeft en c ik zelf onrustig word als er een ligt te huilen roepen ect. Geef even weer wat vertrouwds en kijk over een paar dagen als ze op geknapt is of je weer wat makkelijker weg kunt. En een kwartiertje of 30 min later naar bed. Misschien helpt dat. Succes ermee.
Inmiddels 2,5 week verder. Helaas is er nog niets veranderd! Inmiddels wel een matras naast haar bedje en die wordt bijna elke avond/nacht gebruikt helaas. We zijn een beetje ten einde raad. Het duurt nu al zeker een maand en we worden er allebei een beetje labiel van. Ze licht nu al sinds 7 uur in bed en slaapt niet. Mn man ligt er nu al een hele tijd naast en ze blijft ondertussen huilen. We hebben een bezoekje bij de KNO arts gehad. Die kon niets zien. En de drukmeting kon niet omdat ze echt niet stil bleef zitten. Ze bleef huilen en was er helemaal overstuur van. We hebben nu ook een afspraak bij de kinderfysio/manueel therapeut. Daar is ze ook geweest toen ze baby was. Ze had toen beginnen kiss syndroom. Die behandelingen hebben toen erg geholpen dus we hopen dat hij wat voor ons kan betekenen. En nog maar weer hier: Iemand tips?
hoi hier gaat het net zo... inslapen een drama met idd matras ernaast! Wel lukt het nu om een beker drinken te geven en dan weggaan, hij gaat dan liggend drinken en blijkbaar wordt hij daar rustig van en valt in slaap... (lukt niet elke nacht) ook wordt hij een paar keer per nacht wakker en dan moeten we speen/drinken geven en dan valt hij in slaap. Vaak later in de nacht is hij wakkerder en gaat hij met ons mee in bed en slaapt hij vaak nog wel verder... moet wel zeggen dat hij ook overdag veranderd is, hij is duidelijk grenzen aan het zoeken en wordt furieus als hij zijn zin niet krijgt. ook wil hij gewoonweg niet toegeven aan slapen... Wij worden er hier ook stapelgek en doodmoe van, hoop echt dat het binnenkort beter wordt want wij zijn idd ook al een maand zoet hiermee!
Wij worden ook doodmoe en gewoon labiel. We kunnen er allebei slecht tegen. Wat denken jullie van Melatonine of Sleepzz op deze leeftijd? Wij zijn nu zo moe dat we hier aan denken. De huisarts heeft ons naar het CB doorverwezen voor praktische tips. Maar volgens mij hebben we alles wel geprobeerd nu.
Wij gebruiken Valdispert sinds 3 dagen. Ze gaat sneller slapen en wordt minder vaak wakker. Ze huilt wel als ze naar bed gaat, maar dan aai ik haar over haar buikje, gezichtje en geef klopjes op haar rug. Als ze bijna slaapt ga ik weg. Dit herhaalt zich meerdere keren omdat ik niet weg mag, maar vandaag sliep ze na 10 minuten al. Wij gebruiken het boek "lekker slapen zonder huilen" en dus Valdispert. De Valdispert maakt haar iets rustiger en daarnaast de geruststelling dat wij bij haar zijn als ze in slaap valt werkt denk ik. Oh en wat hier ook een doorbraak lijkt, de deur open laten! Dicht doen is verlaten, open voelt dichterbij denk ik ofzo. In de nacht is ze de afgelopen paar nachten 1 keer maar wakker geweest, en viel ze op dezelfde manier in slaap. Sterkte, het is zwaar! Wij hebben al 16 1/2 maand hier heel vaak last van. Ik hoop dat hier de doorbraak nabij is!
Dank je wel! Wat fijn zeg voor jou!! Heerlijk! Ik hoop voor je dat het alleen maar beter zal gaan! En wat lang al 16 1/2 maand! Hier vinden wij 6 weken al verschrikkelijk lang. Wij hebben vanavond voor het eerst valdispert gegeven. Ze leek wel rustiger maar nu staat ze alsnog te krijsen. Ik ben nu 1 keer bij haar geweest en dan is het direct over en begint ze te kletsen. Ik sta in dubio. Wel of niet gaan. Ik denk dat ik de 5 minuten regel maar ga toepassen vanavond. Ben nu ook alleen thuis dus extra lastig
Jippie, ze slaapt zowaar! Ik ben er weer even heen geweest. Gekroeld. En haar weer teruggelegd. De deur wijd open gelaten en het licht in de gang aan naar het idee van Meijke! Ze huilde nog wel een paar minuten en het werd langzaam stil en nu hoor ik haar al 15 minuten niet!!!
En te vroeg gejuicht, na een half uur slapen opeens krijsend wakker. En ik krijg haar niet stil, ook niet op schoot.
Hoi, ik heb al jullie berichten gelezen en wilde toch even reageren. Mijn dochter slaapt nu ook al een jaar slecht sinds ze oorontstekingen heeft gekregen. Overdag was geen probleem, maar het slapen wel. Zodra ze plat gaat liggen komt er druk op de oren te staan wat heel erg zeer doet. Ze heeft nu al een half jaar buisjes en dit heeft wel veel geholpen, maar het slapen is nooit meer zo goed geweest als voor de oorontstekingen. Is ze ook verkouden en heeft ze koorts? Als ze verkouden zijn werkt idd de neusspray met zoutoplossing er goed. Ook hielp bij ons het bedje schuin zetten erg goed, omdat ze dan niet helemaal plat liggen. Je moet er idd even achterkomen of het pijn is of gewoon een fase. Is het de laatste 2 dagen alweer beter gegaan?? Ik snap je helemaal dat dit doodvermoeiend is, want wij hebben dit al 1 jaar. Soms gaat het beter en andere keren is het een drama!! Ook wij zitten er af en toe helemaal doorheen. Wij werken met z'n 2e onregelmatig (al vermoeiend genoeg) en ik ben nog herstellende van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus dan weer je het wel. In ieder geval veel succes en ik ben benieuwd hoe het nu gaat.
Hier gaat het ook niet goed... Ze krijst zowel overdag als in de avond de hele boel bij elkaar. In de nacht minimaal 2x wakker en regelmatig is ze anderhalf uur lang wakker. Vrienden/familie vragen wel eens naar een tweede. Ik zou niet weten hoe ik daar de puf voor zou moeten opbrengen. Zolang ze niet slaapt gaan we het niet eens proberen.
Hier gaat het nu een stuk beter! Een van ons slaapt s'nachts bij hem op een matras. Als hij wakker wordt en direct ziet of hoort dat ik bij hem ben dan gaat hij gewoon weer verder slapen... We hebben nu 3 nachten zo geslapen en nu valt hij uit zichzelf in slaap zonder dat we erbij liggen en wordt wel paar keer heel even wakker maar slaapt weer verder. Nou echt wat een verschil ook overdag! hij is weer dezelfde vrolijke jongen als eerst! (en wij krijgen onze rust ook weer... ) Ik denk dat we dit nog even volhouden tot hij s'nachts niet echt meer wakker wordt en dan proberen weer in eigen bedje te slapen. Blijkbaar moet hij die geruststelling even hebben...
Diana. Wat heftig zeg dat ze nog steeds onrustig slaapt. Dat bedje schuin, neusspray we hebben alles geprobeerd en niets hielp. Wat heftig van je bbm zwangerschap en beiden onregelmatig werk. Niet makkelijk! Sterkte ook voor jou! Het is nu 2 nachten eigenlijk heel goed gegaan maar afgelopen nacht was weer drama. Man en ik hebben om de beurt naast haar geslapen! Na een paracetamol is ze toch nog een beetje gaan slapen. Meijke. Wij denken voorlopig ook niet aan een tweede. Ook al duurt dit nog maar 6 weken. We moeten er niet aan denken dat je nu twee kindjes zou hebben. Ik voel me altijd een beetje schuldig rond zo'n periode. Als het goed gaat geniet ik zo intens van het moederzijn en alle stappen die ze maakt. Maar in moeilijke periodes vind ik het al snel (te) moeilijk en lastig. Terwijl ik zielsveel van haar hou! Balen dat het valdispert niet helpt. Mn dochter slaapt er wel makkelijker door in heb ik het idee. Ook sterkte voor jou! Laura. Fijn dat het bij jou beter gaat! Echt super! Ik hoop dat hij snel weer zelf slaapt! Aanstaande vrijdag ga ik met haar naar de kinderfysio. Daar is ze ook geweest toen ze 5 weken jong was. Toen had ze beginnend kiss syndroom. Je hoort vaker dat dat op latere leeftijd weer opspeelt. Dus we zullen zien wat hij kan! Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet me goed!
Liedjepietje, ik ben benieuwd hoe het bij de kinderfysio gaat. Hou je ons op de hoogte? Toevallig zijn wij vandaag bij de osteopaat geweest. Onze dochter heeft blokkades in haar keel en nek. Over 2 weken moeten we terug komen, dus ik ben benieuwd of dit gaat werken. Ik snap jullie helemaal dat jullie verlopig geen 2de willen. Ik ben zelf 36 geworden en ik heb zelf het gevoel dat ik nu geen jaren meer kan wachten. Als ik een stuk jongeren was geweest had ik hier ook even mee gewacht, omdat we af en toe helemaal op zijn. Ik wens jullie allemaal succes en we zullen maar zo denken, als ze dadelijk 16 zijn, zullen ze echt wel goed doorslapen hihi
Wat lief dat je ernaar vraagt. het ging goed. De kinderfysio voelde dat haar nekje en haar heupje niet goed stonden. Hij heeft ze beide recht gezet. Hij zegt dat we nu grote kans hebben dat ze beter gaat slapen dus ik ben erg benieuwd! Ik kan mij goed voorstellen dat je toch voor een tweede gaat als je 36 bent. Ik ben 25 en heb dus hopelijk nog tijd genoeg. Liefs!
ik ga op dit moment ook weer met onze dochter naar de osteopaat ivm slaapproblemen. Ze voelde direct spanning in de nek en op het schedeltje dus nog steeds de naweeen van kiss Sterkte ik weet hoe zwaar het is als ze niet slapen! Wij slapen, sinds anderhalve week, voor het eerst in 24 maanden weer door..