Mijn arme meisje heeft de waterpokken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Manuela79, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb zo met haar te doen... woensdag is ze jarig en ze zit helemaal onder de plekken/blaasjes. Arm kind. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts maar weten jullie hoe lang het ongeveer duurt?

Ze mag ook niet op het kdv komen tot alle blaasjes zijn ingedroogd dus nu even kijken wie er morgen/vrijdag vrij kan krijgen...

2. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Duurt meestal niet zo heel lang hoor. Bij Nina (die had ze met 4,5 maand al) heeft het bij elkaar een dikke week geduurd. Feitelijk is de ziekte er natuurlijk langer, het duurt even voor de blaasjes en vlekjes optreden. Wat ik begrepen heb is dat er al besmettingsgevaar is op het moment dat er nog geen blaasjes of vlekjes zijn. Dus je kan het nooit van tevoren weten. Nina mocht daarom gewoon naar het KDV(alle kindjes hadden ze een week er voor al gehad, zij was net een week op de groep) Alhoewel ik haar 1 dag thuis heb gehouden toen ze vuurrood waren. Het indrogen gaat heel snel..duur meestel een dag, 2 dagen.

Een hele goeie tip; havermoutbadje! De blaasjes drogen sneller in en de jeuk vermindert enorm. Nina heeft eigenlijk geen jeuk gehad doordat wij haar een week lang iedere dag een havermoutbadje hebben gegeven. De rest even achterwege laten zoals shapmpoo, badschuim en babyolie etc. Je kleintje ruikt na een paar dagen wel naar gebakken broodjes :D maar het werkt echt!

Beterschap!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dankjewel voor de tip. Ik heb net een paar oude topics gelezen en begreep dat havermout wel erg goed werkt dus dat ga ik vanmiddag maar even kopen. Ik hoop maar dat ze zondag opgeknapt is want dan vieren we haar verjaardag.

4. emmie

emmie Niet meer actief

hoi!

Wat sneu voor jou'n meissie! is ze er verder ook ziek bij?
    Met Seff gaat het ook wel weer beter geen koorts meer, maar wel heel zeurderig en plotselinge huil buien...
    en toen ik hem vanochtend uit bed haalde zag ik dat hij ook allemaal kleine vlekjes in zn hals, nekje en bovenrugje heeft! ?
    geen idee wat dit is!?
    liefs Emmie

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nou emmie, zo is het bij Louise ook begonnen! En ik heb begrepen dat de waterpokken erg heersen op het moment dus wie weet heeft seff het ook. Ze is wel wat hangerig en had gisterenavond 38,2.

6. emmie

emmie Niet meer actief

oh-oooh!
    nou ik heb ook al even met de HA gebeld, en en die zei ook het klinkt als waterpokken! :cry: vanmiddag om half 5 kunnen we terecht..dus dan zullen we het wel horen.
    Seff heeft nu echt van die plotelingen buien, zo is het goed, spelen en lachen en dan ineens is het huilen, en krijg je hem niet stil...konden ze maar praten he?
    nou sterkte met je meisje, en we horen het wel...

liefs Emmie

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ah wat sneu! Ik las in een ander topic al dat je dacht dat ze misschien waterpokken ging krijgen, ik dacht meteen, wat sneu met haar verjaardag dan! En Seff ook al... en allebei woensdag jarig!

Sterkte meiden, hopelijk hebben ze er niet al te veel last van en zijn ze er snel vanaf!

Liefs,
    Snoopy

8. emmie

emmie Niet meer actief

Waterpokken (Varicella) is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door het varicella zostervirus. Het is een van de zgn. kinderziekten. Andere benamingen zijn windpokken en wijnpokken. De incubatietijd is ongeveer 2 weken.

Deze ziekte ontstaat door besmetting met het virus, meestal door aanhoesten of lichamelijk contact. De incubatietijd is ca. 14 tot 21 dagen. Na een prodromale fase van wat koorts en op verkoudheid gelijkende verschijnselen die een paar dagen duurt, verschijnen eerst kleine rode plekjes, die na ca. een dag overgaan in de kleine met vocht gevulde blaasjes op een rode ondergrond, overal op het lichaam, vaak het eerst in de nek. Kenmerkend zijn de blaasjes op het behaarde hoofd. Het aantal kan variëren van minder dan tien tot honderden. Na ongeveer een week zijn de meeste blaasjes ook weer verdwenen; wat rest is een enkel ondiep putje, vooral waar een bultje door een bacterie geïnfecteerd is geraakt, bijvoorbeeld als gevolg van openkrabben. Om de kans op littekens zo klein mogelijk te maken kan de heftige jeuk enigszins onderdrukt wordt door menthol-talkpoeder op de waterpokken te strooien. Bij een ernstig verloop wordt soms gebruik gemaakt van aciclovir.

Ik las net dit, dus het begint vaak in de nek als kleine rode vlekjes....Net als bij Seff...! :(

9. emmie

emmie Niet meer actief

ja en ook nog allebei woensdag jarig! hopelijk zijn ze snel de oude!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dankjewel Snoopy, ik hoop ook dat ze snel opknapt! Het is wat met die kleintjes hè?!

Nou inderdaad emmie, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt en hoop dat seff ook snel de oude is! Vieren jullie ook echt woensdag zijn verjaardag?

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Je kan bij je apotheek ook carbomeergel kopen, dit werkt heel erg verkoelend voor de huid, en daardoor jeukstillend.
    Zemelen in bad is idd ook een goede oplossing.

12. emmie

emmie Niet meer actief

@ manuela: woensdag vieren we het voor ons zelf en zondag voor de rest van de familie en vrienden!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    hihi grappig emmie, wij dus ook ;)

ik ben net bij de huisarts geweest en die zei meteen.. zo flinke waterpokken. Verder is er niet veel tegen te doen zei hij, gewoon lekker laten uitzieken en zolang ze niet suf is en genoeg drinkt komt het vanzelf goed.

14. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Misschien 1 opbeurende gedachte voor jullie (hoewel ik het heel zielig vind als die kleintjes ziek zijn):
    Hoe jonger ze zijn als ze het krijgen, des te minder last ze er meestal van hebben!
    Dat is dan 1 klein voordeeltje. Als je het krijgt als je volwassen bent, kan het nog redelijk gevaarlijk zijn geloof ik.

15. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

Jun 4, 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ach gossie....dikke knuffel voor Louise! :(

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dankjewel Annemiek!

Miez, dat klopt inderdaad... ze kunnen het maar beter gehad hebben. Alleen een beetje balen dat nu niet iedereen naar haar verjaardag kan komen :(

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
  18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sterkte dames.
    Hier heeft Eva (4 jaar) het ook gehad. De laatste pokjes zijn nu aan het wegtrekken. Ook elke dag even in een havermoutbadje gedaan en onze pukkelprinses heeft ook weinig jeuk gehad. Vsm heeft ook een emulsie tegen de jeuk. Calendula.
    Zit nu te wachten tot Isa en Tijn het gaan krijgen. :(

Kwebbel

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoe lang heeft Eva het gehad?

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij Eva zagen we op 5 juni de eerste pokjes, drie dagen lang kwamen er steeds meer pokjes bij, daarna het indrogen en de korstjes en nu zijn de meeste goed aan het wegtrekken. Maar ze is nu nog niet vlekloos ;)

Kwebbel

Share This Page