Weinig beweging bij 18 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Moniq, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Ik ben nu 18 weken zwanger van de vierde.Ik had verwacht dat ik nu al wat meer beweging van de baby zou voelen.Maar niet dus.
    Zijn er meer van jullie die het met 18 weken nog of niet veel voelde?

Alvast bedankt!

Groetjes,Monique

2. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    ja ik voelde bij deze 2e pas met 22 weken echt beweging, daarvoor minimaal. en met 25 weken had ik echt het gevoel elke dag iets te voelen

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi Moniq,
    Waar zit je placenta? Want als die bvb voor zit dan voel je al n stukkie minder.
    En t is natuurlijk ook nog heel klein dus zo hard beweegt t niet, PLUS het heeft nog heeeeeel veeeeel plek om rond te dobberen weg van je baarmoeder wand. En dan voel je hem ook niet.
    Niet teveel zorgen make hoor! Anders maar n keer meer naar de VK en n keertje luisteren naar t hartje.

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    [Ik ben nu bijna 20 weken en voel de beeb nog niet zo gek veel...
    Ik voelde dur voor t eerst met 16 weken en dacht elke week.....nouuuuuuuu nu ga ik er wel meer voelen.
    Er zijn nog steeds dagen bij dat ik haar maar 1 of 2 keer voel.

Komt vanzelf wel...als ze ruimtegebrek krijgen

5. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Wilma,

Mijn placenta ligt tegen mijn rug aan.
    Afgelopen vrijdag ben ik naar de vk geweest en het hartje klopte prima.Waarschijnlijk maak ik me teveel zorgen.Ben nog (na 8 jr na de doodgeboorte van mijn zoon) steeds bang dat het niet goed gaat ondanks dat ik 2 gezonde meiden heb.
    Waarschijnlijk dat ik daardoor ook "gefixeerd"ben om bewegingen te voelen.

Groetjes,Monique

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ken het hoor!
    Ik heb ook 2 gezonde knullen van 9 en 11, maar ben soms ook nog erg bang als dr iets niet lijkt te kloppen. Nu wel steeds minder omdat ik dr toch elke dag voel nu (soms tot vervelens toe) maar in t begin (ook omdat de vorige een mk werd) was ik erg onzeker. Had gelukkig een angelsound die me er telkens weer door heen hielp als ik niks voelde dan kon ik ff luisteren ;)
    Het is toch elke keer weer n andere zwangerschap, toch?
    Heb trouwens ook t idee dat ik van de vorige zwangerschappen alleen de gevoelens (schopjes en bewegingen) aan t einde onthouden heb. En die zijn natuurlijk anders als dat ze in t begin zijn. ;)

7. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Wilma,

Ik heb ook het idee dat je best een hoop van een zwangerschap vergeet.Ik heb ook een angelksound maar hoor enkel mezelf(hihi).Dus als ik dan de kleine niet hoor dan durf ik vervolgens weer niet te luisteren.En zo is er elke keer wel wat.Ik loop bij de gyn onder controle(bloedstollingsafwijking),maar er zit nu bijna 5 weken tussen 2 controles en voor mijn gevoel duurt het eeuwen.Morgen heb ik een 2d pretecho,gewoon om te zien dat de kleine het nog "doet".Klinkt dat raar?Heb zeg maar toch steeds bevestiging nodig lijkt het wel.
    En ook omdat dit kleintje echt de laaste is hoop je gewoon nog een beetje extra dat alles goed gaat.
    Ik hoop wel dat de onzekerheid een beetje overgaat,want op deze manier is genieten er niet echt bij.

Groetjes,Monique

8. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Hey,
    Ik ben zwanger van de tweede. en ik voel ook nog niks, ik ben morgen 18 weekjes..!
    Mijn placenta ligt ook aan de achterkant.. tenminsten als bij de termijn echo goed hebben gekeken!
    Dus ik wacht ook maar even af

9. Niet meer actief

18 weken is zlefs nog vroeg om veel beweging te voelen hoor..

10. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha,dan ben je net zo ver als ik.Grappig!

Misschien moet ik gewoon geduld hebben.Maar ben wel blij dat ik niet de enige ben die nog weinig tot niets voelt.
    Bedankt meiden!

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ligt er aan hoeveelste kindje ;)

@ Moniq, Nee hoor is helemaal niet raar. Deze is voor ons waarschijnlijk ook de laatste. En ik ben deze keer ook onzekerder als de andere keren. Misschien door de MK misschien omdat er nu meer gekeken wordt (vorige keren was er geen 12 weken en 20 weken echo) en dan heb je toch steeds weer die spanning. Daar kwam dan nog de triple test bij en dat duurde bij mij 3 weken voor ik iets wist want ze hadden computer problemen op t ZH...was ook erg fijn.
    Begin me nu n beeeeeetje te ontspannen. Als ze nou eindelijk eens terug draait met dr bol naar beneden dan ben ik weer wat meer ontspannen (heel de zwangerschap ondersteboven gehangen en nu t bijna moet draait ze ineens en ligt met dr bol boven ...)

12. Niet meer actief

Nee hoor heeft niks te maken met het hoeveelste kindje het is... VEEL beweging bij 18 weken komt niet vaak voor omdat het kindje nog ontzettend veel ruimte in je buik heeft.. en dat heeft zo;n kleintje altijd nog dus.. dat maakt niet uit of je nu 1x of 10x zwanger bent geweest..
    Het enige verschil is dat als het niet je eerste kindje is, dat je het gevoel eerder herkent

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja...dat zei ik al in mn eerste postje...maar je herkent het idd veel eerder.
    DUS als t je 2e ofzo kindje is weet je eerder dat je hem voelt...dat bedoelde ik dus ;)
    Ik voelde hem zelfs voor die tijd rond de 14 weken. Vond het ook erg vroeg maar het was onmiskenbaar de baby. Bij de vorige keer was het zo rond de 17 weken. De eerste keer weet ik echt niet meer.

14. Niet meer actief

Ohh zo ja.. ja dat klopt idd wel zeggen ze :) en dat geloof ik ook wel!
    Als ik nu terugdenk voelde ik mijn kindje met 16/17 weken ook wel al, maar durfde het met de 17 weken controle bij de verloskundige nog niet te zeggen omdat dit mijn eerste kindje is en ik dus niet echt zeker wist of dat die t nou was of niet :D haha

15. Niet meer actief

Moniq even iets heel anders hoor.. maar ik zag je ticker en vind hem zo mooi!
    Maar als ik mijn bevallingsdatum invul dan krijg ik dat ik 19 weken zwanger ben, en ben toch echt ruim 21 weken zwanger...?
    Klopt jou ticker?

16. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Deze ticker gaat uit van de datum van bevruchting.Dus als je bij die 19 er 2 optelt zijn het gewoon 21 weken.
    Dus het klopt wel,alleen rekenen ze anders. :D
    Ik ben dus 16 + 2

17. Niet meer actief

Ooohh zo thnx :D

18. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Gisteren dacht ik wat te voelen (19,6wk). Een fijn gevoel.
    Echter voel ik nu (20 wk) niets. Het zal in het begin wel af en toe voelbaar zijn.... Geen idee, dit is onze eerste!

19. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi judi, in het begin voel je het idd nog niet elke dag. Soms n paar dagen wel en dan ineens n dag of paar dagen niet. Je kindje heeft nml nog plek zat om rond te dobberen en als hij/zij zich beweegt hoeft het nog niet de baarmoeder wand te raken.
    Ik durf even niet meer precies te zeggen vanaf wanneer je de baby elke dag moet voelen (weet iemand anders hier vast wel?)...maar dat is nu nog lang niet zo :)
    Je zal hem wel steeds vaker en harder voelen nu :)

20. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Ik heb gisteren een pretecho gehad en ik weet nu de reden waarom ik zo weinig voel.
    Het kindje ligt tegen mijn rug aan en gebruikt mijn blaas als trampoline :D .Dat verklaart de steken in mijn blaas en waarom ik zo vaak moet plassen :D .
    Ben dus wel wat gerust gesteld.En ik wacht geduldig totdat de kleine minder ruimte krijgt.

Groetjes,Monique

Share This Page