peuterspeelzaal wil niet dat onze zoon luierbroekjes draagt !?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door marilouise, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Sinds enkele weken gaat onze zoon naar de psz 2 dagdelen per week en nu kregen we vandaag te horen dat ze niet meer willen dat de kinderen luierbroekjes dragen en wij luierbroekjes meegeven. dit in verband met dat ze anders de schoenen uit moeten doen met verschonen.
    wij zijn juist sinds een tijdje overgegaan op luierbroekjes in verband met de zindelijkheidstraining en het gaat best wel goed, zodra hij iets aangeeft kunnen we zijn broek en luierbroekje zo laten zakken en op het potje en ook met aankleden dit doen we staand (liggend vindt meneertje niet zo leuk meer) ik heb dan ook helemaal geen gewone luiers meer in huis (moet heel eerlijk zeggen dat mijn nekharen ook een beetje overeind gingen staan toen het gezegd werd ) ik dacht gelijk we kregen al te horen bij de intake dat ze alleen verschonen als het echt moet en het kind doorlekt en anders niet ongeacht poep of plas
    toevallig hadden ze hem vandaag verschoond omdat hij naar ze toe was gekomen en hij had bah, bah, bah, gezegd en was achter ze aan blijven lopen toen hebben ze hem toch maar verschoond. (voordat hij met bah bah begint komt hij naar je toe met zijn handen in zijn kruis en zegt al bah en dan wil hij naar de wc bleek hij ook gedaan te hebben maar ze hebben hem er niet op gezet man viel al een beetje uit van nou jullie werken dus lekker mee aan de zindelijkheid, duidelijker kan hij geloof ik niet zijn voor een jochie van 2 )

Is dit normaal dat de psz dit soort "eisen "stelt

vindt het maar vreemd

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier hebben ze de regel, zodra je begint met zindelijkheid zijn juist luierbroekjes gewenst ( wel zonder romper dan).
    Op het moment dat je met zindelijkheid begint willen ze dit ook weten, want dan kunnen ze je kindje wat vaker op de wc zetten.

Zo lang je kindje daar nog niet naar de wc gaat hebben ze hier liever dat je kindje een luier aanheeft

Zo gaat het bij ons.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Zie je sinds dat hij gaat is hij al met zindelijkheid bezig en dit hebben we bij de intake al verteld !

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou hier kon dat volgens mij ook. Toen madelief thuis geen luier meer droeg, maar naar de psz wel, om ongelukken te voorkomen. Zeiden ze juist dat ik de luier ook bij hun uit moest laten. Dat was een stap terug en een keer extra omkleden bij een ongelukje dat was voor hun geen probleem.

Overigens wel gek over het verschonen van een luierbroekje. Die hoeft toch niet over de schoenen uit, maar kan gewoon aan de zijkanten losgescheurd worden?? :( Beetje vreemd. Juist p een psz krijgen ze te maken met kids die overgaan van luier naar zindelijkheid, dus tja dan kom je ook broekjes tegen..... Ook het verschonen pas op het moment dat het echt moet klinkt mij als lui in de oren. Een psz heeft uiteindelijk te maken met poep- en plasluiers. Het is nog geen basisschool ;) succes

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou heb er nog een ervaring mee maar dit klinkt heel raar...
    Luiers erschonen pas als ze doorlekken?! Of als t echt moet?!
    Wat een achterlijken...
    Als hun ongesteld zijn verschonene ze toch okk niet pas als ze doorlekken..

Sorry hoor maar vind dit echt niet normaal...

6. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hier op het KDV hebben ze ook liever geen luierbroekjes. Dit heeft inderdaad te maken met het verschoningsgemak. De luierbroekjes uittrekken is makkelijk, dat klopt. Even kapotscheuren aan de zijkant, maar om een broekje aan te trekken moeten ze eerst de bovenkleding (broek/legging e.d ) uittrekken en dat kost tijd. Een uitzondering wordt gemaakt voor kinderen die bijna zindelijk zijn en bij wie de kans op verschonen relatief klein is. Ik kocht voor op het KDV de Huggies luierbroekjes, die hebben een plakrand aan de zijkant, waardoor je ze ook als luier aan kunt trekken en wanneer je de zijkanten weer vastplakt heb je weer gewoon een luierbroekje dat je gewoon naar beneden kunt trekken.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Oja uittrekken is idd makkelijk, maar een nieuwe aantrekken wordt wat lastiger ;) ben verder niet blont.....:p

8. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hebben ze het liever niet, tenzij een kind bezig is met zindelijk worden, dan mag het natuurlijk wel!

Ook het verschonen is hier alleen als ze nat zijn of gepoept hebben.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    om een luierbroekje aan te trekken hoeven ze niet alles uit te trekken. dus niet hele broek en allebei de schoenen. als ze aan 1 kant schoen uit doen en been uit de pijp dan kunnen ze het broekje zo aantrekken. eerst over het been met schoen en broek trekken (broek kan er gewoon doorheen getrokken worden). en daarna het "vrije" been.

ik zou even een goed gesprek met ze aangaan dat hij gewoon die luierbroekjes blijft houden. bepaal je zelf vind ik.

10. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ja snap de psz wel. Ik werkte zelf op een kdv en had een gods gruwelijke hekel aan luierbroekjes. Vooral omdat er op een kdv/psz toch net wat vaker iets ingedaan wordt dan thuis, omdat je er thuis gewoon sneller bij bent. Ik zie eigenlijk het nut er niet van en vind het enorm domme dingen. Mijn dochter kon haar luiertje al lospeuteren voor ze uberhaupt met zindelijkheid bezig was;) Dat is net zo snel als een luierbroekje. En met 1 peuter maakt dat nog niet zo uit, maar als je er 16 hebt en je moet die allemaal 2 keer per dag aan en uitkleden dat wordt je daar niet vrolijk van;)

11. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ze niet standaard verschonen op de psz vind ik logisch, ze zijn er maar 3 uurtjes en een kind kan echt wel 3 uur in dezelfde luier rondlopen als er niet gepoept is.

Dat van die luierbroekjes kan ik me ook nog wel voorstellen, maar bij de kindjes met zindelijkheidstraining hebben ze meestal liever luierbroekjes, dus dat zou je even na moeten vragen.
    Word hij wel meegenomen bij elke wcronde? Of is het misschien gewoon nog te vroeg in de zindelijkheidstraining?

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mee eens. Vor jullie hee vervelend maar ze moeten ergens een grens trekken. Ik weet niet hoeveel kindjes er op een groep zitten, 15 of 20? Maar als iedereen met luierbroekjes komt, hebben ze er wel echt een dagtaak aan.

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij ons psz ook het verzoek om gewone luiers ipv luierbroekjes, die zijn veel sneller/makkelijker te verschonen. Vond het eigenlijk wel logisch.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    vind het ook heel lochies, snap ook niet waarom je zo`n probleem er van maakt, voor 1 is het niet zo veel werk maar een peuterspeelzaal is voor veel kindjes dan hebben ze een dagtaak aan verschonen. lijkt me niet de bedoeling op een PSZ

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Neem overigens aan dat niet 15 kinderen nog luiers dragen. Mijn dochter gaat al sinds dr 2de naar de peuterspeelzaal en van de 16 kinderen dragen altijd maar 2 of max 3 nog een luier.

16. tulip

tulip Niet meer actief

nee dat is ook zo, maar mijn post ging ook over een kdv, daarvan zijn er van de 16 dus 2 of 3 zonder luier;) en ja ook de 1 jarigen krijgen vaak luierbroekjes aan.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    moest zondag op het peutervestival aan dit toppic denken
    er was daar een oma aan het mopperen in de toiletten
    ze was haar kleinkind aan het verschonen alles ondergepoept en ze moest inderdaad alle kleren inclusief schoenen uit doen.

is inderdaad niet echt handig...

Amy-lynn gilde alles bij elkaar om die broekjesluiers
    heb ik ze in haar bak op kdv neergelegt
    hoorde ik later dat ze haar luiers omruilde met eengewone luier omdat ze zo boos werd als dat broekje aan moest hihihi
    ja daarom had ik ze ook daar neergegooit

Deel Deze Pagina