Raar! Leggen ze daar dan alle kinderen op verschillende tijden op bed? Wat een vreemde structuur. Bij ons kdv slapen de kindjes die willen slapen tussen 13 en 15 uur en de kindjes die wakker kunnen blijven gaan rustig spelen op de andere groep. Mijn zoontje slaapt thuis op verschillende tijden want: op verzoek en heeft dan de rust hard nodig. Op het kdv gaat hij prima mee met de groepsregelmaat en slaapt hij als eerste en wordt hij niet wakker als er een baby huilt.
Ze hebben wel een dagstructuur - voor slapen en eten is er een duidelijke regelmaat. Het is gewoon misgegaan met een vervanger, en toevallig dus een paar keer achter elkaar. Er was die periode een vaste kracht ziek denk ik. Maar daar ga ik ze wel op wijzen, wij moeten niet het idee hebben dat een vervanger het werk eigenlijk niet goed doet.
ik bedoel dit zeker niet aanvallend, maar jij bent niet de enige ouder met instructies ouders bedoelen het vaak goed, maar vergeten dat er nog meer kindjes in de groep zijn. Zeker een punt als slapen kan soms moeilijk te organiseren zijn. Het verschilt ook duidelijk per dag. Soms waren er dagen dat het perfect verliep. Maar ook dagen waarop er juist veel kindjes waren die elkaar wakker hielden en moest alles dus na elkaar naar bed. Dan komt het idd voor dat sommige kindjes later op bed liggen. En misschien willen al die ouders wel dat hun kindje max tot 14 uur slaapt, ja dat gaat dan niet en dan heeft er iemand pech. Wij hadden dan ook wel ouders die zeiden: leg ze maar niet, maar sommige kindjes trekken dat niet, op een kdv groep kun je niet zo 1 op 1 met je kindje bezig zijn als thuis, dus worden ze sneller "vervelend". Soms kies je er dan voor om de rust op de groep te bewaren om zo'n kindje dan toch even wat later te leggen. Net pech dat het 2 keer jouw kindje is, het had goed een ander kindje kunnen zijn.
Dat van verschillende tijden ken ik bij ons kdv wel (bij evenstar was het dus een incident). Mijn zoon en dochter gaan wel vaak later naar bed (soms om 14.30bijv) omdat ze eerder nog niet moe zijn. Dus meer op verzoek. Ze worden volgens mij wel rond 16uur wakker gemaakt als ze naar buiten gaan. Dochter ligt ook vaak in een 'eigen' kamer, omdat ze altijd eerst ligt te zingen voordat ze in slaap valt.
Oh, dat kan dus ook kennelijk. Ben wel blij hoor dat mijn zoontje daar zo goed slaapt en makkelijk in slaap valt. Maar goed; hij eet daar ook boterhammen met pindakaas en thuis niet. Is gewoon het groepsgebeuren.
Natuurlijk ben ik niet de enige met instructies, maar om 3 keer in een korte tijd deze duidelijk instructie over het hoofd te zien? Er zijn wel serieuzere instructies met medicijnen en allergieen, daar ga je toch ook niet losjes mee om omdat er meerdere kinderen zijn? Dat hoort nou eenmaal bij het kdv. Het is incidenteel in zoverre dat het alleen bij invallers lijkt mis te gaan, maar ik vind het wel verkeerd dat die invallers niet beter ingelicht zijn of niet beter kijken.
Daar geef ik je gelijk in. Invaller hoort een goede overdracht gehad te hebben, lijkt me simpel. Mijn zoontje mag geen ei, geen koemelk, geen varkensvlees en geen suiker. Zou het heel vervelend vinden als hij dat wel zou krijgen. Hier nog nooit problemen met invallers gehad. Overigens is 1 van de vaste leidsters altijd aanwezig.
ik denk ook dat zij instructies qua voedselallergie veel beter overdragen dan slaapinstructies, en dat het dan juist met de wat onbelangrijkere dingen wel eens mis kan gaan. Je moet niet onderschatten wat het inhoudt om van zoveel kindjes alles bij te houden en ook over te moeten dragen naar een invaller. Waarschijnlijk hebben zij hun prioriteit bij allergieen en dergelijke gelegd. ts en met dat ik zei dat je niet de enige bent bedoelde ik ook niet dat ze het daarom maar mogen vergeten hoor, maar dat ze gewoonweg niet aan alle wensen tegemoet kunnen komen.