Mijn dochter krijgt nu s`ochtends pap, in de loop van de ochtend fruit. Tussen de middag boterham met flesje, s`middags iets tussendoor. ( soepstengel/ koekje e.d. met diksap of thee of water ) dan rond 17.30u groente en rond 20/21u nog een laatste fles. Ik vroeg me af wat de volgende stap is ? De fles van tussen de middag wat minder geven en meer brood en dan uit een tuitbeker geven ? Of de laatste fles proberen te minderen ?? Ik weet het even niet. ( wil het overigens nog wel even zo houden, maar vroeg het me gewoon af.. )
Ik zou proberen om die fles van 20:00 - 21:00 eraf te krijgen of te vervroegen zodat je kindje op tijd naar bed kan. En dan? Met 1 jaar vervang je het flesje bij de boterham gewoon door normale melk. 1 boterham is in principe genoeg maar het mag meer. met 1 jaar: ontbijt: pap 200 ml of 1-2 belegde boterhammen + 100 ml melk tussendoor: fruit 1-2 stuks + drinken lunch: 1-2 belegde boterhammen + 100 ml melk tussendoor: gezond tussendoortje + drinken avondeten: 150 - 250 gram warme maaltijd met de pot mee + 100 ml yoghurt of kwark Bovenstaande is een mooi schema