hallo allemaal onze zoon van bijna 1 jaar heeft sinds korte tijd geen zin meer in zijn fles met melk. waar hij voorheen met gemak 180cc + 6 scheppen leegdronk zo moeilijk doet hij nu als ik een flesje aanbied met 90cc + 3 scheppen Hij krijgt om 07.00 uur nog een flesje en voor t slapen gaan rond een uur of 11 omdat hij anders nog niet doorslaapt maar geen van beide drinkt hij leeg. hooguit 30 cc maar meer ook echt niet. In t begin kreeg hij koemelkvrije melk en nu de standaard nr2 omdat t gewoon al een lange tijd goed gaat dus daar kan t toch niet aan liggen? omdat ik bang ben dat hij te weinig vocht binnen krijgt krijgt hij nu knijpfruit overdag of een fruithapje want een tuitbeker snap hij nog helemaal niks van en een fles.... bekent verhaal ondertussen Hoe kan ik t nu als beste aanpakken, zodat hij weer wat drinkt? of hoe kan ik m laten snappen hoe hij uit een tuitbeker drinkt? ik weet t niet meer terwijl dit toch mn 2de kindje is alle tips zijn dus welkom. alvast bedankt en hopelijk zit er de gouden tip tussen die alles doet veranderen
Lastig hoor. Ons ventje drinkt al een tijdje diksap uit een rietjesbeker van de Hema. Gaat stukken beter dan een tuitbeker. Ons ventje slaapt ook nog steeds niet door, maar hij heeft geen honger 's nachts. Hij krijgt om 19.30 nog een fles en dan pas 's ochtends weer. Of hij nou wakker wordt of niet. Wat is je 'schema' van een dag?Wat drinkt hij bij zijn broodje 's middags? Wat ik niet snap; je schrijft dat hij nu overdag een fruithapje krijgt zodat hij iig vocht binnenkrijgt. Ons mannetje (en volgens mij heel veel kids) krijgt elke dag een fruithapje. Dus deze opmerking snap ik eigenlijk niet helemaal.
Ik begrijp ook even niet zo goed wat hij nu overdag allemaal binnen krijgt. Je kunt 'm ook uit een gewone beker laten drinken of rietjesbeker. Tuitbeker was hier ook geen succes. Zuivel kun je ook halen uit yoghurt en kaas. Vanaf 1 jaar is 300cc voldoende.
dit knijpfruit krijgt hij nu extra naast zijn fruithap die de aanvulling geeft voor de fles om hem door te laten slapen. hij krijgt nu als volgt zijn voeding binnen. 07.00 fles met half fruit potje 11.00 / 11.30, 2 boterhammen 12.00 knijpfruit 15.30 groentehap ivm drukte in huis krijgt hij die in de middag 18.30 avondeten tegelijkertijd met ons, wat hij op kan krijgt hij hoeft niet persee ivm groentehap eerder op de dag. hierbij krijgt hij ook een beker met chocomel. meer als de helft zit in de slabber maar dat maakt niet uit 19.30 badderen en op bed en wordt vaak dan rond 21.30/ 22.00 wakker voor laatste voeding. dat is weer een fles waarvan max. 30 cc gedronken wordt en met de laatste halve fruithap aangevuld voor de nacht en slaapt daarna door tot 07.00 uur heb hem net geprobeerd om een fles koude melk te geven en die dronk hij wel op. zelfs 140 cc in totaal naar binnen gewerkt zou dit de oplossing kunnen zijn. ipv warme melk koude geven? maar volstaat dat als ochtend voeding naast zijn fruithap? of heeft iemand nog een andere invulling qua eten voor de dag? suggesties zijn altijd welkom
oh en ff aanvulling op de rietjesbeker. mijn dochter heeft ook een tijd uit pakjes drinken gedronken omdat de tuitbeker niet gesnapt werd dat ze m omhoog moest houden tot t op een gegeven moment begon te dagen bij haar. maar hij kauwt alleen maar op t rietje. maakt niet uit of t een rietjesbeker is of een pakje met rietje. maar zuigen doet hij niet. hoe zou ik dit dan aankunnen leren? zodat ik de rietjes beker kan gebruiken?
Je kan hem toch ook gewoon uit een beker leren drinken? Julian drinkt alleen nog een beetje melk in de ochten en avond. Tenminste opvolgmelk. Verder gewoon water tussendoor, diksap of gewone koe melk.