14 maanden vaccinatie en reactie daarop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik lees overal dat er na 5-10 dagen een reactie op kan treden, nu heeft Julian sinds gistermiddag koorts gekregen en heeft woensdag de vaccinatie gehad, zou de koorts daar al van zijn?

Gaven jullie kindjes een reactie en wanneer uitte deze zich?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof wel dat dat kan. Mijn zoontje heeft van geen enkele vaccinatie last gehad maar het lijkt erop dat hij toch van de BMR wel last heeft gehad. Na een dag of 3 kreeg hij koorts (niet al te hoog) en heel hangerig. Gelukkig was het met een dagje ook weer voorbij. Kan natuurlijk ook wat anders geweest zijn...

3. Skye

Skye Niet meer actief

Hier zeiden ze dat ze tussen de 7de en 12de dag wat koorts en rode vlekjes ed konden krijgen. Klopte hier precies, want op de 8ste dag werd ze wat koortsig en kreeg ook rode vlekjes. Na 3 dagen was dat helemaal weg!

4. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Kan wel hoor, alleen is dat dan de reactie op de MenC prik en nog niet op de BMR. Die kan later pas komen.
    Mijn mannetje heeft ook twee reactie gehad. De eerste vlak na de inenting, anderhalve dag/ 2dagen koortsig en hangerig. En na zo'n 13 dagen weer koorts, toen gepaard met wat diarree en rode vlekjes op zijn armen (dus duidelijk van de BMR).

Maar het kan natuurlijk ook dat ie gewoon ziek is.
    Dus sowieso even in de gaten houden en heb extra vertroetelen ;)

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hij heeft inmiddels 40 graden en was zo aant huilen zo zielig, heb PCM gegeven en toen ging het beter, hij is weer gaan slapen.

Het zal dan wel van de MenC afkomen ik hou hem in de gaten hoor

6. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ow dus rode vlekjes kunnen ook van de prik komen?
    tygo heeft de prik vorige week woensdag gehad en had vanmorgen rode plekjes op buik rug en handjes,verder niet en ook niet ziek ofzo

7. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook geen last van andere prikken maar wel van de BMR.

tanja1979, ja de rode vlekjes stellen mazelen voor in lichte vorm, dat is waar je kindje voor ingeent is. En omdat dit geen dode virussen zijn zoals bij de DKTP maakt je kindje die door om er tegen beschermd te worden.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Levende vaccins

Levende vaccins bevatten verzwakte virussen. Ze worden gebruikt in het BMR-vaccin tegen bof, mazelen en rodehond.

Na een BMR-prik maakt een kind de ziekte mazelen in heel lichte vorm door om zo antistoffen te vormen. De bijwerkingen treden op na de incubatietijd (de tijd die zit tussen besmetting en het optreden van ziekteverschijnselen). Bij het BMR-vaccin is dat tussen de vijfde en twaalfde dag na de vaccinatie. Het kind kan huiduitslag krijgen zoals bij mazelen en soms koorts.

Op de men.kokken prik komt niet vaak een reactie, hooguit op de prikplek zelf (bovenarm).

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ok het komt dus niet van de bmr af is te snel, lees dus ook dat er nauwelijks reactie is van de MenC dan zal het iets anders zijn hij heeft alleen koorts dus misschien wel een andere kinderziekten even afwachten of hij vlekjes krijgt

10. zogelukkig

Sommige kindjes reageren op elke vaccinatie -dood of levend- met een beetje koorts en hangerigheid, dat is heel normaal hoor!

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dat weet ik maar vond opvallend dat hij dus na twee dagen al koorts kreeg ipv wat je overal leest 5-10 dagen.
    Ach ben gewoon een beetje bezorgd omdat hij eigenlijk nooit wat heeft

12. zogelukkig

Nee, die termijn is de incubatietijd, sommige kinderen zijn op de dag zelf op de dag erna gewoon naar van de vaccinatie an sich, snap je?;)

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon heeft van de week ook de 14 maanden enting gehad. maar ik heb ze laten splitsen. hij heeft dus de menc gehad. hij was direct dezelfde middag niet lekker, maar dat is bij hem altijd. hij heeft 5 uur geslapen met wat pijnstilling en werd wakker emt hele rode armpjes en borstje. verder heeft hij nu geen last meer. en de dag erna zag ik dat zijn armen weer rood werden. niet met plekjes gewoon helemaal net of hij in de zon is geweest zeg maar. ( wat niet zo is) dus een reactie op de menc is evengoed mogelijk. de bmr doe ik pas volgende maand of de maand erna.

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik snap hem zogelukkig!

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Fleur zat 's avonds na de bmr/menc prik op haar hele romp onder de rode vlekken.
    Een dag later was het bijna weg en een week later weer vlekjes.
    Eerste was denk ik van de menc en een week later van de bmr

Deel Deze Pagina