Ik heb er al veel over gelezen maar nog niet het boek zelf gelezen. Heb em net besteld. Ben benieuwd. Hier een snurkend meisje op mij... En stiekem geniet ik daar zo van. Ze is zo superrelaxed nu.
Ik had hetzelfde en heb mijn kleine inderdaad maar gewoon lekker bij me genomen en zo laten slapen. Inmiddels slaapt het mannetje ook gewoon in zijn eigen bedje overdag. Ik leg hem erin bij de eerste tekenen van slaap en ga dan om de 10 minuten terug voor een speentje of een aai over zijn bol zolang hij jammert. Als het jammeren echt overgaat in huilen, haal ik hem eruit. Ik moet wel zeggen dat onze zoon sowieso weinig slaapt overdag, maar wel gewoon heel vrolijk en alert is. Niet iedere baby slaapt evenveel natuurlijk. Oh en slapen in de wagen doe hij hier wel, al word hij inderdaad wakker zodra ik binnen rij.
In haar bedje wil ze overdag nog steeds niet echt... Inmiddels medicatie voor reflux. Vanaf de middag ook veel last van krampjes. In de draagzak slaapt ze nu overdag wel een paar uurtjes. Voorheen sliep ze overdag vrijwel helemaal niet, dus zie dat nu al als winst. Als de kwaaltjes wat voorbij zijn maar eens weer proberen.
Hier hetzelfde probleem met meisje van 8 weken. Alleen is het niet altijd huilen maar gewoon 2 uur in bed liggen kijken. Als ze bij je zit wil ze wel slapen en smachts ook geen probleem. Wacht ook nog op de gouden tip
Heel erg herkenbaar! Mijn zoontje sliep rond die leeftijd overdag ook nog erg slecht. Dat werd pas beter met 10 a 12 weken. En laat die oudjes maar praten hoor, met dat "verwennen".... pfff! Ik word er echt niet goed van! Ze zeiden tegen mij ook steeds "baby's huilen nou eenmaal, lekker laten gaan" en "baby's spugen gewoon veel"... totdat ik met een 7 weken oude baby in het weekend met spoed naar het ziekenhuis moest, omdat hij steeds weer bloed begon over te geven. Conclusie: slokdarm aangetast door maagzuur i.v.m. reflux. Vanaf dat moment zijn bij mij de oorkleppen opgegaan en gaat al het gezeur van iedereen dwars door mij heen. Nu ik dit zo opschrijf, word ik er weer boos om :x Moraal van mijn verhaal: je moet doen wat goed voelt en niet wat mensen tegen je zeggen...
Ik heb ook een wakkere baby. Slaap s nachts goed. Is nu drie maanden slaapt Vanaf 19:30 dan maak ik hem om 22:30 wakker voor een voeding en vervolgens slaapt hij tot 6/7 uur. Overdag slaapt hij een stuk minder goed. Vaak nog wel een uurtje van 8 tot 9 soms tot 10. In de wagen hooguit een half uur en is idd ook wakker zodra je stopt. Gaat hard huilen als hij in bed moet. Wij bakeren ook in in de pacco doek. Maar na 3 minuten huilen geef ik zijn speentje en dan valt hij vaak wel even in slaap. Al is het maar een half uurtje. Dan ben ik blij dat hij het heeft geprobeerd en vervolgens pak ik hem weer bij me. Ik zet hem dan in de wipstoel want bij mij wil hij ook niet slapen. Hij wil gewoon niet slapen. Maar omdat hij s nachts en s avonds goed slaap vind ik het niet erg. Rond 6 weken had hij overigens twee zware regelweken (sprongetjes), maar het inbakeren scheelde bij ons wel. Jammer dat het bij jou niet lukt. Ik heb toen wel uren doorgebracht naast zijn bedje met mn hand op zijn hoofdje of rondlopend liedjes zingend. Het ging uiteindelijk wel over gelukkig. Maar was wel zwoegen en even doorbijten. Succes en sterkte.
Hier ook nog wel dagelijks in de weer met hem. Overdag wordt het nu ietsje beter. Ook slaapt hij ongeveer een keer p.d. bij mij en slaapt dan rustig 2 uur. In zijn wiegje slaapt hij meestal slaapjes van 20/30 minuten (of gewoon niet). 's Avonds lijkt wel wat moeilijker te worden. Hij is moe maar het lukt hem gewoon niet om in slaap te komen. Eerder sliep hij om 20.00u maar het wordt steeds ietsje later lijkt wel. Gisteren pas om 22.15u. Nu ligt hij in z'n wiegje, wakker, draaien, stoeien, zwaaien. Net zijn laatste (avond)fles gehad en hopelijk gaat hij zo toch nog slapen.
Geniet lekker van je kindje in de Bondolino. Ik heb vanaf week 4 altijd de draagdoek gebruikt, vanaf een maand of 4 ons zoontje overdag ook in bed gelegd en vanaf ongeveer 5,5 maand slaapt zl elk middagslaapje in zijn bedje. De draagdoek is nu voor buitenshuis. Ook nu nog valt hij niet altijd gelijk in slaap in zijn bedje, en dan is het rustig ernaast zitten, aai over z'n hoofdje, tegen hem praten, muziekje aan... Het kost wat tijd, maar het is toch fijn te weten dat je kindje zich geborgen voelt en alles in zijn eigen tempo mag leren Edit: o, ja! En super dat je kindje 's nachts zo lekker slaapt!
Klinkt heel stom hier was de oplossing voor overdag verduistergordijnen. Zoon kon niet in slaap komen omdat het te licht was op zijn kamer. Hij sliep toen hooguit 1 uurtje en was dan alweer wakker. Bij mij nemen kon niet want als ik maar 1 vin verroerde was kleine man alweer wakker. Toen wij met 11 maanden nog steeds een baby hadden die heel slecht sliep zijn wij naar een osteopaat gegaan. Wat een verademing! Nu slaapt onze man sowieso 90 minuten met uitschieters naar 3 uur! en snachts klokje rond!