Hoe zit het ook alweer met de schoenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dochterlief draagt nu alleen nog leren slofjes. Maar wanneer ga je schoentjes met flexibele zolen kopen?
    Ik weet dat daar adviezen voor zijn, maar wat zijn die ook alweer? :)

2. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Ik zou niet te snel overgaan. Pas als ze echt buiten gaat lopen. Baby's hebben een hoge wreef daarom zijn slofjes ideaal en comfortabel voor ze.
    Geloof dat ze pas als ze twee zijn harde zolen "mogen" ivm zacht kraakbeen tot die leeftijd. Maar ik ben verder niet medisch onderlegd.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Na 6 weken goed los lopen kun je de eerste schoentjes met flexibele zool aantrekken.
    Die schoentjes moet je over de hele lengte van de zool kunnen dubbelvouwen.
    Dus geen schoentjes met een stuggere hak zeg maar.
    Zo'n schoentje moet je bij wijze van spreken kunnen verfrommelen in je hand.
    Shoesme, Jochie, Bunnies en nog wel behoorlijk wat merken hebben dit soort schoentjes.
    Maar ga aub wel even naar een winkel om op te laten weten en te passen.
    Hoge wreef, breedte vd voetjes enz. kunnen ervoor zorgen dat merken niet passen of niet goed zitten.
    Voor de eerste schoentjes van zoontje zijn we langs 7 winkels moeten gaan..

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #4 piccolina, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    Hier kinderfysio zei dat flex zool en harde steun in de hak moet het zijn. Als kind goed op voet staat (optrekt, langsloopt) niet op tenen en in op zij etc dan kan je kiezen of gelijk aandoen af en toe aanwennen of later als die echt los loopt. Het maakt absoluut niet uit waneer je dat aandoet als je maar niet zachte slofjes achtige schoenen gebruikt want dat heeft absoluut geen steun. Het zool moet dubbel in het midden en je moet het zool kunnen goed rechts en links vouwen zeg maar maar de hak in de hoogte moet hard of deels hard zodat het steun bied.
    Dus als je kind goed loopt dan aandoen nu of later doet niet toe.
    Als hij niet goed voet zet dan kan je daar dus juist schade aanrichten dus daarom advies algemeen: doe aan past als die los loopt lang.

Als kind op tenen staat of zij is juist aanbevollen eerder steunschoenen.
    In winkel kunnen ze dat ook bekijken en adviseren.
    In winkel zeiden ze precies hetzelfde als fysio dat mijn dochter slofjes zonder steun niet aan moet.

Ik heb zelf aangedan bij 10mnd (ze liep al langs 3 maanden) op advies van kinderfysio.
    Ik deed het 10 min per dag voor wennen nu loopt ze gewoon los buiten erin in zand etc. Ze doet nu 5-10mtr erin en ze heeft veel steun kan beter lopen staan en langere afstanden.
    Ze zijn vrij zwaar en zitten in de weg bij kruipen.
    Nu is warmer ik zou dan kiezen als je toch koopt iets met flex zool en steun bij hak maar laag en open en klitteband dan is makkelijker in te doen.

Deel Deze Pagina