Slecht nieuws Gehad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cynnie1984, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    heel veel sterkte

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Bedankt allemaal voor jullie positive reacties. We proberen ons er zo positief mogenlijk naar te blijven kijken.... maar je weet maar nooit hopelijk horen we morgen wat meer bij de HA en kunnen we snel terecht voor verdere onderzoeken!

Ik laat morgen wel even weten hoe "slecht" het werkelijk is.

Meiden bedankt ik leer veel van jullie antwoorden zodat ik niet gelijk van het slechtste uit moet gaan. Hartstikke bedankt!

3. pixie76

pixie76 Niet meer actief

Zoals hier al eerder aangegeven is kan de kwaliteit van het zaad per keer verschillen en zal er dus nogmaals een onderzoek gedaan worden. uit ervaring weet ik dat je mentaal een flinke klap krijgt als je dit nieuws hoort en dat een kindje heel erg ver weg lijkt. Wij hebben dit nieuws vorig jaar april gehad, (het zaad van mijn man bewoog nauwelijks en het waren er ook nog eens erg weinig) inmiddels echter bijna 34 weken zwanger van een zoon! Je hebt maar een zaadje nodig! Ze kunnen overigens via een kleine operatie zelfs zaad rechtstreeks uit de zaadleider halen. Dus zelfs als er helemaal geen zaafcellen aanwezig zijn is het nog niet einde verhaal. In ieder geval veel succes en probeer positief te blijven.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik lees toch wel heel veel positieve dingen ik ga zeker niet bij de pakken neer zitten...ik ben wel onwijs zenuwachtig voor morgen hoor bij de dokter!

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

Ben je natuurlijk zwanger geraakt uiteindelijk?

wat leuk zeg zo zie je maar!

succes met de laatste lootjes :)

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik ben benieuwd hoe het bij de dokter straks is gegaan, we denken hier aan je hoor!

gr mounia

7. pixie76

pixie76 Niet meer actief

@sjan: nee, ik ben niet via de natuurlijke weg zwanger geraakt. Gelukkig was er maar 1 ICSI poging nodig om onze wens in vervulling te laten gaan :)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Hey,

we zijn vandaag naar de ha geweest, hij heeft me vriend doorverwezen naar een uroloog. om de oorzaak te achterhalen waarom zen zaad van matige kwaliteit is.

Er stond op het briefje voor de uroloog de volgende tekst:
    weinig actieve sperma cellen en hoge waarde van immotiele sperma cellen

Wtf is Immotiele?

meer weet ik op dit moment nog niet. de dokter gaf aan dat het moeilijk te achterhalen is waarom de zaadcellen van slechte kwaliteit is hij zei dat het kan zijn dat Dave vroeger de bof heeft gehad (heeft ie niet gehad hebben we gechekt) of een soort van spatader in zen balzak? ik hoop dat we snel terecht kunnen bij de Uroloog!

9. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi Cynnie

als ik je een tip mag geven, maar ook gelijk een afspraak met de gyneacoloog, want dan kan jij ook onderzocht worden, want ze moeten bij jou dan ook je cyclus volgen, dus als dat allemaal na het onderzoek van je man moet gebeuren ben je nog langer bezig met onderzoeken.

Mijn vriends huisarts had hem ook naar uroloog gestuurd, maar mijn huisarts zei dat een gyneacoloog die onderzoeken ook kan doen, en dat zij diegene is die ons uiteindelijke moet verder helpen. Ik kon eerder terecht dan mijn vriend, en die gyneacoloog zei dat mijn vriend helemaal niet naar uroloog hoefde, dat zij de onderzoeken gaat doen. Is op zich ook wel fijn als alles bij dezelfde persoon gebeurd.

Ik heb toen ook een uitdraai gevraagd van de waarden, want naast de hoeveelheid, beweeglijkheid en vorm hoort een bepaalde waarde te staan. Het is wel fijn om cijfertjes te weten, want dan blijf je niet zo gokken. Mijn vriend zijn huisarts zei elke keer dat het slecht was, terwijl zijn beweeglijkheid 32 procent is en het gemiddelde bij anderen meestal 50 procent is, dus zo slecht klonk dat dus nog niet.

En wat immotiele is weet ik ook zo even niet.

sterkte ermee

groetjes

10. pixie76

pixie76 Niet meer actief

Hoi Cynnie,

Immotiele betekent onbeweeglijkheid. Dus: als de zaadjes 'lui' zijn kunnen ze het eitje niet bereiken. Koorts etc. in de kinderjaren kan de reden zijn van slecht zaad, maar dan moet er ook een probleem zijn geweest met het indalen van de ballen. Deze zitten dan te dicht tegen/ in het lichaam en daardoor wordt (vooral door koorts) de temperatuur te hoog. Dit heeft dan weer effect op de kwaliteit van het zaad. (ze hangen niet voor niets buiten het lichaam)

Het belangrijkste is dat de zaadjes (of een deel hiervan) er wel normaal uitzien. Als dit het geval is staat je niets in de weg om zwanger te worden hoor, als is het dan niet op de normale manier. Geef de hoop dus niet op!

Succes, Pixie

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik ben vannochtend mee geweest naar de dokter en die vond het niet nodig om mij naar de gyn. te sturen omdat hij vind dat eerst me vriend onderzocht moet worden maar mijn gevoel zegt dat ik liever ook wel onderzocht wil worden maar ja ik denk dat ik van de week wel ff weer naar de dokter bel.

kreeg net een sms donderdag om 15;20 naar de uroloog

12. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (Belgiƫ)
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel,
    Dit is iets waar ik nu ook aandenk,we zijn nog maar 4 maanden bezig maar het houd me ook al bezig van "wat als.."

Dike knuffel!

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou kim daar moet je je nu nog helemaal niet druk over maken een gemm koppel doet er 4 tot 6 maanden over en dan heb je nog eens je pil die uit moet werken enz enz

14. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi cynnie

je hebt trouwens niet perse een verwijzing nodig om naar de gyneacoloog te gaan. Had ik ook niet 3 maanden geleden (toen ik ergens anders voor ging) en daar deden ze hier niet moeilijk over. Zowiezo moeten ze bij jou ook kijken of alles goed zit, want je moet nooit naar 1 onderdeel kijken, er zijn toch een man en vrouw nodig om zwanger te worden en daar moet allebei naar gekeken worden. Ik zie ook dat je al 13 maanden bezig bent, dus dan heb je echt een goede reden om naar de gyneacoloog te gaan. Stel er zwemt net eens een goed zaadje, maar bij jou is er ook iets, dan word de kans nog kleiner. en als ze straks bij jou man geen verandering zien, moeten jullie toch voor behandeling naar de gyneacoloog, maar dan ben je nog 2 maanden verder want dan moeten ze jou nog onderzoeken. Dat kan je maar beter al gehad hebben.

En pixie, dat de vorm het belangrijkste is, dat klopt niet. mijn gyneacoloog zei dat ze niet naar de vorm kijken, maar juist naar de beweeglijkheid.

succes met het verdere traject cynnie, en wel beter dat je snel terecht kan bij de uroloog.

groetjes

15. pixie76

pixie76 Niet meer actief

Hoi Neletje,

Ik denk dat ik na een jaar in de mmm te hebben gezeten wel weet waar ik het over heb. Wanneer je een icsi behandeling ondergaat is dat juist omdat de zaadcellen niet bewegen. Ze injecteren dan de zaadjes die er normaal uitzien in de eicellen.

Groet, Pixie

16. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi Pixie

ik denk dat wel elkaar verkeerd begrepen hadden. Ik dacht dat je getypt had dat het niet uit maakt hoe beweeglijk ze zijn, zolang de vorm maar goed is. Ik bedoelde dat de beweeglijkheid wel zeker van belang is. Als je voldoende beweeglijke zaadjes hebt, kan je dus nog andere opties doen, vb IUI, maar dat zal je zelf ook weten aangezien je in de MMM zit. En ik denk dat we allemaal (die in de MMM) zitten wel weten waar we het over hebben, alleen zal iedereen zijn eigen info passende bij de eigen problematiek van zijn doktoren krijgen.

groetjes

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wat is MMM?

18. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi Cynnie

dat betekend Medische Malle Molen

groetjes

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou die malle molen gaan wij dus ook in ;)

Maaruh donderdag eerst naar de uroloog daar ga ik aangeven dat ik ook naar de gyn wil zodat ik al onderzocht kan worden ;)

maaruh het voelt een beetje als een verplicht nummertje die uroloog ze kunnen toch niet veel doen aan verslechterd zaad?

20. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Hoi Cynnie,

Wij zitten in hetzelfde schuitje! Begin juni naar de gyn geweest. Dit omdat ik geen eisprong heb. We zijn nog maar 2 maanden bezig met zwanger worden. Helaal niet lang dus, maar zonder eisprong raak je ook niet zwanger. De uisarts heeft ons dus direct door verwezen. Ik kreeg gelijk Clomid van de gyn en mijn man moest een sperma onderzoek laten doen. Dus dat netjes gedaan. Vandaag de uitslag.
    Het begon heel positief, ik had een eisprong gehad (was ook al tezien aan mijn temp) dus de clomid slaat aan. Helaas zakt mijn temp dus waarschijnlijk komt mijn menstruatie deze week. Toen de uitslag van mijn man. Er zit helemaal geen activiteit in het zaad!! DAt was wel even schrikken. Mijn man heeft 3 behandelingen ivm kanker gehad dus de gyn denkt dat dit met elkaar temaken heeft. Volgende week moet hij weer een test laten uitvoeren en dan maar hopen dat het iets beter is. Anders moeten wij ook naar de Uroloog en naar het IVF-ICSI team.
    Heel erg spannend allemaal.
    Dus je bent niet alleen.

Deel Deze Pagina