Sinds 2,5 maand ben ik met de pil gestopt en de hormonen gieren echt door mn lichaam!! De eerste maand had ik ontpillingsverschijnselen, zoals pijn in onderrug en erge krampen rond eisprong. Maar ik ben vooral ongelooflijk emotioneel! De tranen springen om het minste of geringste in mn ogen als ik TV kijk of gewoon spontaan als ik op de bank zit. De ene keer voel ik me super lekker, dan weer verdrietig etc. Gelukkig is mn vriend erg lief voor me, maar het is wel even wennen! Tijdens pil gebruik had ik hier helemaal geen last van. Eigenlijk wil ik nooit meer aan de pil, het vervlakt wel heel veel van je emoties. Nu moet mijn lichaam natuurlijk weer in balans komen, maar toch..de pil is eigenlijk gewoon troep! Zijn er nog meer meiden met gierende hormonen?
Heb het niet zo erg als jij omschrijft maar ik herken het wel. Ik ben begin juli met de pil gestopt, voelde me daarna lekker in mn vel maar na twee weken sloeg dat helemaal om. Had verschrikkelijke buikkrampen met de eisprong en tegelijkertijd een fikse blaasontsteking. Nu ben ik weer beter en kan me ineens heel gelukkig voelen, om daarna weer om te slaan in een dip, best maf eigenlijk. Werk biedt wel afleiding maar ik werk maar drie dagen dus als ik thuis ben dan merk ik die stemmingswisselingen des te meer! Ik probeer er maar een beetje in mee te gaan en niet teveel tegen afzetten, dat werkt voor mij het beste Fijn dat je zo'n lieve vriend hebt! Voor mannen is het toch altijd moeilijk om ons vrouwen te begrijpen haha! Mijn vriend is ook een engel, hij werkt hard en is moe maar is thuis wel heel lief voor me!
Bij mij is het andersom sinds de bevalling. Ik ging met de ring juist erg depri doen enzo. En achteraf gezien ook met de pil, die voor de zwangerschap gebruikte. Dus ik gebruik nu niks. Ben alleen zeer licht ontvlambaar in de week voor de ongi, maar that's all.
Ik had het ook toen ik stopte met de pil. De pil regelde natuurlijk alles in je lichaam en nu moet je lichaam het allemaal zelf gaan doen. Is vast een voorproefje hoe emotioneel je je kunt voelen zodra je zwanger test. Pppfff net zwanger en nu al 1 bonk met hormonen. Janken om niks, geirriteerd raken om niks..... Je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik, haha Hopelijk is het snel over en mag je snel positief testen! Succes!
Ja, ik had daar ook heel veel last van! Nog steeds trouwens, maar wel in mindere mate. Nu alleen rond eisprong en ongi. Maar ik snap helemaal wat je bedoelt, ik reageer soms ook heel erg heftig op dingen die mijn man zegt en begin soms spontaan te huilen. En dat terwijl ik echt niet snel huil. In het begin schrok mijn man, maar nu lacht hij me weleens uit (tenzij het serieus is natuurlijk)
Gelukkig ben ik dus niet de enige..! Werk geeft inderdaad zeker afleiding! Ik heb ook eerder emotionele buien vóór en tijdens ongi. Jewe: het is inderdaad een voorproefje op het zwanger zijn...jeetje het zal toch niet erger worden he , er staat me nog wat te wachten! Saskia: mijn vriend begint inderdaad soms ook te lachen en dan zegt hij: ja maar ik vind het zo schattig!! Dan krijg ik alleen maar meer tranen! Maar gelukkig toont hij wel begrip en probeert me aan het lachen te maken. Tja voor mannen is het allemaal best wel moeilijk te begrijpen he!
Reken maar dat het dan erger wordt. Echt heel erg! Me vriend ligt af en toe helemaal in een deuk om me.
Dat belooft! Zelf heb ik me gisteren erop betrapt dat ik vlak na mijn ei nogal onrustig word en voor het minste lichtgevoelig loop. Kan niet zoveel verdragen op dit moment.