Het groeien van den buik...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cynthia, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik heb een vraag aan jullie:

    Ik ben nu net 5 weken zwanger en heb het gevoel dat mijn buik al aan het groeien is. Ik weet dat het waarschijnlijk alleen darmen zijn die opschuiven enzo, maar mijn buik wordt wel dikker. Zo voelt het tenminste. Ik ben al best ...eeeh... gezet van mezelf, maar heb het idee dat het omhoog schuift.
    Wanneer begon bij jullie je buik te groeien? En kan het komen dat het bij mij zo snel gaat, omdat ik 2 maanden geleden een miskraam heb gehad? Dat de spieren nog slap zijn of zo?

    Groetjes, Cynthia
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Een 2de zwangerschap gaat zowiezo sneller ja, juist omdat je spieren het nog 'weten' wat er gebeurd is.
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo Cynthia,

    Ik ben een dikke 4 weken zwanger en tja, het voelt allemaal anders. Als ik naar mezelf kijk, dan is mijn buik wat opgezet en 'rommelig' qua geluid af en toe, maar dat het groeit....
    Ik denk wel dat in jouw geval je lichaam reageert op je vorige zwangerschap en dat je misschien wel groeit.

    Liefs, Lise
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja en ik ben nu ruim 17 weken en alleen als je weet dat ik zwanger ben en een beetje fantasie hebt, dan kun je mijn buikspekkie voor babybuik aanzien. Ben nu in totaal 10 kilo aangekomen dus dat extra speklaagje zal het ook wel verbloemen. Bij de vorige zwangerschap zat ik nu op ca 18 kilo extra, dus toen zag je helemaal geen zwangere buik. Wel merk ik dat kleding strakker gaat zitten (duh, 10 kilo +)
    Maar goed, ik heb het idee dat ik voor gek zou lopen met een buikband omdat de buik nog lang niet zwanger genoeg is. En stiekem moet ik ook erg gniffelen om meiden die nog voor de 12 weken de buik verpakken in de band ;)

    Groetjes van Kiki
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi.....ik was bij mijn eerste binnen no time rond en had bij 3 maanden al een flinke buik en nu ben ik meer dan 9 weken en begint mijn buik ook al te groeien hoor en niet vanwege vet, want ik ben door het vele spugen juist afgevallen.... en ik vind dat iedereen gewoon lekker een buikband moet dragen als dat ze de ondersteuning biedt die ze zoeken...ongeacht hoe ver je bent wat maanden betreft, want elke buik groeit met zijn eigen tempo...en elke vrouw heeft er verschillend last van...dus denk dat je het zelf het beste aanvoelt wanneer je die band nodig hebt.... groetjes suus
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    mijn buik groeide ook al heel vroeg in de zwangerschap, eerst dacht ik gewoon dat mijn buik opgezet was toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, ik was toen dus 5 weken. En met 10 weken kon ik geen normale spijkerbroek meer aan.
    Ik ben nu 18 weken en pas echt niets meer, zelfs boven kleding begint behoorlijk strak te zitten, mijn man zegt ook al waar moet dit eindigen? ik heb nu al een buik van 5 maanden, zelfs de verloskundige zei het ;) Ik ben tot nu toe 2 kg aangekomen, maar ik heb heel veel gespuugd.... Het gaat nu wel een beetje beter, maar het kindje groeit in ieder geval wel goed. Ik ga van de week voor een buik band shoppen ;)
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben echt net zwanger, maar mijn middel wordt al dikker.
    Kan dit al zo snel?

    Pim
     
  8. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Bij mijn eerste paste ik al na 8 weken mijn eigen broeken niet meer, bij mijn tweede heb ik tot 16 weken mijn eigen kleding kunnen dragen en nu moest ik al vanaf 7 weken positiebroeken aan, maar dat komt ook omdat ik nog niet zo lang geleden bevallen ben van mijn jongste :D Nu ben ik 19 weken en heb al maanden een enorme buik, en echt een "zwangere buik" keurig naar voren.

    Het verschilt dus enorm, per vrouw, maar ook per keer.
     
  9. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mijn buik groeit en bloeit gelukkig. Als je weet dat ik zwanger ben, zie je het nu ook. Maar onbekende, zullen het niet zien. Broeken lang niet allemaal meer. Een buikband pas ik nog niet. Jammer...!
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Met een buikband bedoel ik niet zo'n band die ondersteuning geeft, maar zo'n sierband waarmee je trots je zwangere buik kunt showen. En in mijn geval, geen buik dus ook geen show! En natuurlijk mag eenieder weten of ze een nog lang niet zo zwangere buik in een feestverpakking hult.

    Groetjes van Kiki
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hahahaha ja er zijn ook wel hele leuke banden met text en zo erop. Maar ik ga meer op zoek naar een band met versteviging ;) en als ie er nou ook nog leuk uit ziet is het helemaal mee genomen :D
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Een echte verstevigingsband is meer voor onder de kleding, te krijgen bij oa prenatal. Van maat XS tot XXL.

    Ik ben voor de toekomst nog op zoek naar de winkel waar ze shirts of banden verkopen met de tekst DON'T TUCH! of eh.. VAN MIJ!
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik weet het niet meer zeker , maar ik geloof dat je die verstevigende buikbanden allen mag gaan dragen in overleg met de verloskundigen.
    Omdat die banden je buikspieren ontlasten, waardoor je niet meer zonder kan, en het na de zwangerschap moeilijker word om je "luie" spieren weer aan het werk te zetten.
    Een verstevigende buikband word vaak geadviseerd als je het echt niet meer lukt om het dragen, of wanneer je last hebt van je bekken.
    Wanneer je zo'n band wilt gaan dragen kan je dat dus het beste eerst overleggen met de verloskundigen.

    Met zo'n sierband hoeft dat natuurlijk niet, die zijn voor de mooiigheid hihi.

    Groetjes
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja ik zal het eens overleggen. Ik heb gisteren gekeken bij Prenatal en man wat zijn die dingen duur!!! 35 euro :confused: Dus ik ben de winkel weer uitgegaan met een paar leuke gewone banden hahahaha.
     
  15. Niet meer actief

    Mijn buik was bij de eerste ook met 8 weken al te zien met 10 weken liep ik al in positie kleding omdat ik echt mijn gewone kleding niet meer aankon.
     
  16. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Mijn buik kon je vroeg zien... maar trok ook weer weg... Het waren gewoon mijn darmen die van slag waren en zodra de verstopping over was was ook de buik weg. Toen heeft het nog tot een week of 17 geduurd voor je weer wat begon te zien... Ik ben zwangerschapskleding gaan dragen in week 18, maar dan alleen broeken. Ook nu draag ik nog de meeste van mijn gewone bovenkleding, maar dan met een buikband erbij of zo.
     
  17. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik begon ook al in week 10 met groeien in week 12 droeg ik al een oude spijker broek waar mijn moeder zelf een stuk stof heeft in genaaid. en nu met 14 weken draag ik al positie kleding omdat mijn eigen kleding niet meer past. Maar vind mijn buik nog wel te klein voor een buikband.
     
  18. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Alles begint nu toch te krap te zitten bij mij ,mijn buikje begint een beetje te groeien en vooral mijn borsten zijn ENORM geworden.Ik had al een c cupje voor de zwangerschap en ben al een speciale meegroei bh gaan kopen,die dingen zijn trouwens lelijk :cry:
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat betreft de verstevigende buikband heeft Jolanda volgens mij gelijk, ik heb er nl een op advies van mijn fysio gekregen ivm bekkeninstabiliteit, maar ik kreeg hier harde buiken van,en mocht m niet meer dragen, ik zou dit dus niet zomaar gaan dragen.
     

Deel Deze Pagina