Wat verwachten bij curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Linda86, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Hoi dames!

Jullie kunnen mij vast wel helpen. Ik word morgen gecurreteerd, en nu ben ik benieuwd wat me ongeveer te wachten staat. Het vruchtje is er vorige week zaterdag al uitgekomen (ik was al bijna 13 weken, dus was supermooi! :)), maar afgelopen vrijdag bleek op de echo dat m'n baarmoeder nog niet leeg is (waarschijnlijk zit de moederkoek er nog in). En omdat het bloeden inmiddels al een paar dagen is gestopt, is een curretage dus noodzakelijk.

Volgens de vk duurt de behandeling zelf ongeveer een half uur. Ik moet om 10 over 10 in 't ziekenhuis zijn, en ze verwacht dat ik aan 't eind van de middag weer naar huis kan. Ik vraag me dus af waar ik de rest van de tijd mee bezig ben ;). En moet ik nog iets meenemen ofzo? Ik heb echt geen idee!

Alvast bedankt!

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi linda,

Ik heb in 2006 een currettage gehad, ik moet zeggen dat ik niet meer precies weet hoe lang het allemaal geduurd heeft.
    Als je in het ZH komt, zul je je eerst moeten omkleden (afhankelijk van hoe lang je nog moet wachten tot je naar de OK kan). Dan is het wachten tot ze je komen halen voor de OK. Daar aangekomen maakt de gynaecoloog en de anaesthesist even een praatje en voor je het weet lig je op de tafel en krijg je een infuus en slaap je.
    Daarna word je wakker op de uitslaapkamer. Zodra je dan wakker bent, zullen ze je naar een gewone kamer rijden. Het zou kunnen dat ze nog even bloedprikken voor het Hb of zo om te kijken of je veel bloed hebt verloren, ook controleren ze volgens mij nog of je nog veel navloeit. Als je helemaal bent goedgekeurd door de artsen mag je naar huis.
    Het merendeel van de tijd ben je dus aan het wachten of aan het slapen. Je krijgt een operatieschort van het ziekenhuis en ook inlegverband. Je hoeft dus vgs mij niets extra's mee te nemen, maar als je dat wil (bijv. comfortabele (onder) broek of zo) kun je dat natuurlijk altijd doen.

3. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Ik heb afgelopen maart een curretage gehad, ik moest 4 uur nuchter zijn ivm narcose.
    Ik werd om 16.00 geholpen en kon om 19.00 uur naar huis, ingreep duurde idd klein half uurtje daarna nog half uurtje uitslaapzaal en dan willen ze wachten tot je zelf naar de wc bent geweest, iets hebt gegeten en gedronken. Ik heb dat snel gedaan omdat ik gewoon naar huis wilde en me prima voelde daarna.
    Ik had een spoedopname gehad en was dus ook al vanaf 11.00 uur sochtends in het ziekenhuis geweest, maar bij mij duurde het zo lang omdat ze een bed moesten regelen (vond het achteraf best snel gaan eigenlijk), moest na gynacoloog naar anesthasie en daarna bloedprikken en toen was er een bed en toen nog klein uurtje wachten en toen werd ik geholpen.
    Het viel mij heel erg mee, ik had behoorlijk wat pijn voor de ingreep en toen ik wakker werd was alle pijn weg, ik vond het dus echt een opluchting!

Je gaf aan dat je 13 weken zwanger was, jeetje dan was je al behoorlijk ver, of was het al veel eerder gestopt met groeien en kwam het er nu pas uit?
    Ik wens je heel veel sterkte morgen!!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb in april 2 curretages gehad in dezelfde zwangerschap (binnen een week :S )
    De eerste curretage daarbij moest ik van te voren naar de gynaceoloog en de anethesist daarna op de afgesproken dag moest ik er om 8.30 zijn, omkleden en om 9.30 was ik aan de beurt toen zag ik de gynaceoloog nog even en werd er een naaldje geprikt voor het slaapmiddel...
    Daarna werd ik anderhalf uur later wakker toen ze me nog aan het verrijden waren na de uitslaap kamer, maar normaal gesproken duurt het idd hooguit een half uur, bij mij stoptte het bloeden echter niet (komt bijna niet voor zoals ze tegen mij zeiden) en zijn ze dus extra lang bezig geweest om dat te stoppen etc.... Daarna moest ik even bijkomen, deden ze wat controles, wat eten en om 16.00 mocht ik weer naar huis....

2de keer was een bijzonder geval want ik was op zaterdag avond met spoed opgenomen, antibiotica aan het infuus en de volgende ochtend op zondag nog een keer gecurrateerd.

Succes meid!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik vond 't erg fijn dat ik me er iig iets bij voor kon stellen. Maar.... het is gelukkig niet nodig geweest. Maandagochtend kwamen we in 't ziekenhuis aan. De gynaecologe maakte nog even een echo om te kijken hoe en wat, en toen bleek dat alles al weg was! :) En dat terwijl ik na die echo van vrijdag helemaal geen bloedverlies meer heb gehad. Ik snap er nog steeds niks van, maar ik was wel erg opgelucht!

@ Anouk30: ik was 12 weken en 5 dagen zwanger en het hartje was ook echt die dag pas gestopt. Ik heb het er nog steeds ontzettend moeilijk mee, omdat ik het gewoon echt niet meer verwacht had.

6. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    linda86,das goed dat je geen curretage nodig had.maar het blijft toch moeilijk he,en zeker als je zo ver was,ik heb ook eentje gehad op 13 weken en eentje op 11 weken .en nu heb ik het er nog moeilijk mee.
    ik wens je veel sterkte .

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ahh wat vervelend zeg, dat jij 't twee keer mee hebt moeten maken, en ook beide keren al redelijk ver. Is 't al lang geleden bij jou? Ik denk ook idd dat 't altijd wel moeilijk zal blijven, maar ik ben er van overtuigd dat 't wel minder moeilijk wordt dan dat 't nu is (hoop ik toch!).

8. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    de eerste mk was op 5/1/09 en de 2de was op25/05/09,normaal was ik nu 7 juli uitgerekend ,dus dat gaat nog een moeilijke periode zijn.het verdriet is al minder maar het blijft nog.

9. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Heel veel sterkte gewenst Linda!!! (en mama1 natuurlijk ook!)

Ik kan me voorstellen dat je het niet meer verwacht, dat doe ik nu ook niet meer, daarom schrik ik hier best van, want ze zeggen dat de kans zo klein is, maar ja dat maakt natuurlijk niks uit als het jou overkomt!
    Doen ze geen onderzoek naar wat er mis is gegaan?

Heel veel sterkte met dit verlies en heel veel kracht en succes toegewenst bij een eventuele nieuwe poging in de toekomst!

Deel Deze Pagina