Hoi meiden, ik heb al wat zitten zoeken op het forum, maar informatie die ik vind is misschien wat gedateerd. Wij kregen gisteren een brief van CZ thuis waarin een eigen bijdrage werd gerekend voor de hormoonmedicatie die wij hebben opgehaald voor onze 2e ICSI poging?! Het vreemde is dat dit bij de 1e poging nooit gedaan is en IVF poging wordt toch volledig vergoedt uit je basisverzekering? Of we ff 400,- willen aftikken Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Vriendlief belt vanmiddag sowieso even met CZ.
Volgens mij is het normaal dat eerst je eigen risico wordt verrekend, ondanks dat het uit het basis-pakket is. Bij ons is dat ook altijd geweest. Mogelijk was je bij poging 1 al door je eigen risico heen door andere onderzoeken?
Dat is gewoon jullie eigen risico. Van zowel jezelf als je man. Heel normaal, de ivf/icsi word wel vergoed, alleen je bent je eigen risico wel meteen in 1 klap kwijt.
Dank voor jullie reacties! Ik schrok ervan, zeker omdat eerdere behandeling idd geen eigen risico was verrekend. Maar misschien dat deze toen al op was....moet ik eens uitzoeken. Ja Panter, Eigen risico is nu inderdaad meteen op
is afhankelijk hoe je verzekerd bent. want utrogestan en ovitrelle worden ook niet altijd vergoedt. en inderdaad het eigen risico wat verrekend wordt.
Ja dat is je normale eigen risico. Dat zou je ook voor een andere behandeling moeten betalen (andere behandeling in het zkh, al breek je je arm bedoel ik). De rest van de behandeling zit dan in de verzekering. Voor de utro geldt altijd een eigen bijdrage. Die is onafhankelijk van je eigen risico. Heeft iets te maken met medicijnlijsten die de verzekeraars hanteren. Net als dat je voor maagzuurremmers nu bij moet betalen.
Utro heeft idd altijd een eigen bijdrage. Bij ovitrelle normaal ook, maar als de pregnyl niet leverbaar is dan kan de apotheek een formulier invullen wat je opstuurd naar je verzekering en dan krijg je het wél vergoed.
Het bedrag klopt niet wat je moet betalen. Dat kan max 270 zijn aan eigen bijdrage. Gezien de medicijnen alleen voor jou zijn. Wat wel kan is dat er onderzoeken bij je man gedaan zijn die hij moet betalen. Hier ook elk jaar een rekening voor eigen risico. De ene keer moet ik de medicijnen betalen en de andere keer weer het bezoek aan het ziekenhuis.