Slecht nieuws..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Star87, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Kan mij de schok goed voorstellen. Hopelijk worden er de volgende ronde wel genoeg zwemmers gevonden. Als een man ziek is geweest kan de kwaliteit ook ineens heel slecht zijn.
    En anders inderdaad tesa bespreken.
    Maar mag ik vragen waarom je nu al (mocht dat toch de enige mogelijkheid zijn) zo stellig bent dat donorzaad niets voor jullie is? Mag natuurlijk, maar ben gewoon benieuwd.
    Ik vond het zelf eerst ook een raar idee om zwanger te raken met behulp van een donor. Maar inmiddels voelt het voor mij als normaal. Een kindje wordt dan net zo goed uit liefde geboren.

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dat mag je zeker vragen.
    Het feit dat ik sinds maart dit jaar nog maar bezig ben met mijn vriend voor een kleine, en ik weet hoe graag hij ook een kleintje wilt, geeft mij het gevoel dit niet te doen. Het is nog zo kort geleden en ik heb nooit aan deze volgende stap gedacht. Ik wil eerst alles hebben geprobeerd. Ik denk dat het voor ons dan de eerste aantal jaren het erbij neer leggen is. Het zal hoe dan ook nooit een kindje van hem zijn, alleen van mij. Ik wil niet dat dat tussen ons in komt te staan. Ik sluit niet uit dat het nooit zou gebeuren, en het word zeker uit alle liefde geboren. Maar het zal nooit van hem zijn, biologisch gezien. Misschien voel ik me schuldig dat ik dan mama word en hij geen papa. Hiermee wil ik niemand voor zijn hoofd stoten, maar alleen feitelijk gezien.

Wij gaan eerst kijken en alle opties openhouden wat er van ons samen mogelijk is. Zover zijn wij gewoon nog niet.
    Eerst maar eens afwachten wat er uitkomt bij het volgende zaadonderzoek.

Liefs

3. Homeland

Homeland Niet meer actief

Heel mooi verwoord en ben het helemaal met je eens. Zo staan wij er ook in.
    Ik ga voor jullie duimen voor een positievere test en dat deze te maken had met het niet lekker zijn van je vriend.
    Digi knuf voor jou!

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Mooi en duidelijk uitgelegd. Zou zeker ook proberen alle opties te bekijken om met zijn zaad zwanger te worden.
    Er is zoveel mogelijk tegenwoordig.
    Maar wil je toch meegeven donorzaad niet bij voorbaat uit te sluiten mocht de rest toch niet lukken. Ook als een kindje dan geboren wordt wordt hij wel degelijk vader. Hij is dan namelijk degene die voor het kindje zal zorgen, opvoeden, onvoorwaardelijk van zal houden en ook in juridische zin.
    Nu wellicht te vroeg om je daar verder in te verdiepen en wellicht zal het ook nooit nodig zijn. Maar wil het je toch meegeven.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Waauw meid, wat een schok moet dit geweest zijn, zoiets verwacht je niet hé...

Ik hoop werkelijk dat jullie er met elkaar over kunnen blijven spreken en dat je elkaar kan blijven steunen... Ook dat het volgende zaadonderzoek beter is en toch weer wat mogelijkheden voor jullie opent.

Voor nu wil ik vooral zeggen, heel veel sterkte gewenst!

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje, je tip zal heel ver achterin mn hart een plekje krijgen, wel achter slot en grendel haha. Het zal voor de toekomst heel misschien iets zijn om over na te denken, maar nu nog niet.
    Liefs!

7. Logan

Logan Niet meer actief

Jeetje wat een klap! Dat komt goed hard aan zeg. Inderdaad zink gaan slikken, mijn man heeft ook een tijdje pompoenpitolie geslikt.

Het gevoel van je man snap ik wel, ik heb ook wel eens gezegd tegen mijn man dat als hij een andere vrouw had hij waarschijnlijk al lang en breed vader was. Het slaat nergens op natuurlijk, je kiest er samen voor. Het gevoel is bij mij weg hoor en dat komt bij jouw man ook wel. :)

Ik hoop dat bij het volgende onderzoek er een betere score uitkomt zodat jullie in elk geval door kunnen voor icsi. Je gevoel wat betreft donor snap ik heel goed, ik heb dat hetzelfde gehad. Op dit moment denk ik wel, als dat dé oplossing is, oke. Meid, alles op zijn tijd. Ik ga heel hard duimen.

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    #28 Friesin, 21 nov 2015
    Laatst bewerkt: 21 nov 2015
    Wij, mijn man en ik, hebben precies hetzelfde als jullie mee gemaakt..

Ook voor ons was het een enorme klap in ons gezicht, toen we kregen te horen dat er geen zaadcellen aanwezig zijn om zwanger van te kunnen raken. Onze enige optie was ICSI/TESE.

Door leefregels (geen telefoon op zak, geen laptop op schoot, geen warme baden of een hete douche, geen sauna, niet roken, niet drinken, gevarieerd eten en elke dag vitamine preparaten innemen) werd het zaad van mijn man steeds beter! Mijn man rookt niet, drinkt bijna nooit en eet zeer gevarieerd.. We vragen ons nog steeds af welke leefregel het is geweest, waar het beter van werd!

En tijdens de eerste ICSI poging had mijn man helemaal geen TESE behandeling nodig! We (vooral mijn man) waren ontzettend blij en opgelucht. Er is een verse embryo terug geplaatst, maar helaas werd dit geen zwangerschap.

Een jaar later (dat hadden we echt even nodig!!!), bij de tweede poging, wederom een succes door de leefregels. Nu waren het honderden goede zaadcellen! Weer een terugplaatsing gehad van een verse embryo. En.. ZWANGER!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu behoorlijk somber in ziet.. Je droom spat uit elkaar! Al is er nog een mogelijkheid om zwanger te raken, op deze manier verder gaan had je zeker niet verwacht! Zo spannend, nieuw en onzeker.

Het is zeker niet een makkelijk weg zijn om te bewandelen.. En je lichaam/hormoonhuishouding gaat tot het uiterste tijdens de behandelingen.

Wel wil ik je op het hart drukken, dat het zeker de moeite waard is om er voor te gaan! Ze kunnen tegenwoordig zo veel medisch gezien.. Wellicht met wat hulp, zal het voor jullie ook raak zijn!

Mocht je vragen hebben mbt vooronderzoeken, spuitinstructies, behandelingen etc..? Mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen. Ik sta je graag te woord :)
    Voor alles wat je wilt weten.

Heel veel succes en sterkte! Positief blijven en goed praten met elkaar is belangrijk :)

9. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Wou je ook hier nog even een hart onder de riem steken :) meisje ik denk aan je en leef ontzettend met je mee! Hoop echt dat het over 10 weken heel anders gaat zijn, maar het is hoe dan ook moeilijk. :(

liefs

10. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier nog even van mij een heeeeeele dikke knuffel!!!!!!

11. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bedankt meiden, wat lief dat jullie allemaal zo mee leven.
    Friesin, ik heb je een pbtje gestuurd:)
    Sanne en Guusje, bedankt voor de knuffel, die heb ik ineens elke dag harder nodig dan anders;)

Liefs!

12. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Jeetje star ja ik herinner je andere topic nog goed, neemt dit even een andere wending aan, wat naar!!!!!
    Wel fijn dat er niets te zien is van de chlamydia maar sjonge dat was niet the deal he zo.
    hoe is je vriend hier onder als ik vragen mag.
    lijkt me voor hem ook n flinke shock, kan me goed voorstellen dat er heel wat iin hem omgaat nu.

Sterkte meid samen!

13. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een schok moet dit zijn. Verschrikkelijk die onzekerheid.
    Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen, en hoop dat het er over 10 weken een stuk beter uitziet.

Knuffel'

14. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ook van mij heel veel sterkte, wat een hard nieuws! De natuur is niet eerlijk......... Ik hoop gewoon dat het volgende onderzoek voor jullie toch ineens een betere uitslag heeft! Je weet maar nooit! Hou moed en ik zal aan jullie denken.

15. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

27 nov 2014
    80
    0
    0
    Wauw star, jou verhaal raakt me. En vooral omdat ik ons eigen verhaal er in terug zie. Alleen is er bij mij ook nog eens pcos geconstateerd. Daardoor zijn we er vrij vroeg achter gekomen, na een half jaar dat mijn vriend de eerste x ook 0!!! Goede zaadcellen waren gevonden. De 2e keer wel 3, dan zakt echt de wereld onder je schoenen weg hè:( en ga je nadenken over de toekomst... Ik hoop voor jullie ook op een wonder, want die zijn de wereld nog niet uit wat onze fertiliteitsarts ons vertelde.... Mocht je met iemand willen praten die in het zelfde schuitje zit, mag je mij een privé bericht sturen:)! Anders heel veel sterkte meid!

16. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Jaleisha, dankjewel. Dit was zeker niet de deal. Daar ging ik niet voor. En toch is dit nu de keiharde realiteit, elke dag weer. Ik probeer zo goed als kan positief te blijven en te hopen dat dit echt anders is in januari.

Diazz en jaetje85, bedankt ook voor jullie berichtje. Als er iets goeds mag gebeuren in 2016, mogen ze van mij met dat nieuws beginnen.

Lauraaa, lief van je. Als ik vragen heb zal ik je zeker een pbtje sturen. Is ook niet niks, pcos en dat van je vriend. Wanneer was jullie uitslag, en wat gaan ze nu doen??
    Liefs

Deel Deze Pagina