slecht poepen en slaaphouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door karin29, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,
    Even 2 onderwerpen in een.
    Damiën kan echt heel moeilijk poepen. Ben hiervoor een aantal weken terug bij de huisarts geweest en vorige week nogeens. Hij heeft nu een soort suikerwater gekregen zodat zijn ontlasting zacht wordt.
    Het is eigenlijk zo dat hij helemaal niet zonder dat spul kan. Soms gaat het een paar dagen goed en kan ik even stoppen en soms moet ik het dagen achter elkaar gebruiken. Nu lijkt het erop of dat spul gewoon niet meer wil werken. Hij blijft keutels poepen of helemaal niets. Verder heeft hij er geen last van denk ik. Herkennen jullie dit? wat zou dit kunnen betekenen? Ben bang dat hij echt iets heeft aan zijn darmen.

    Verder valt ons op dat Damien zittend in slaap valt. Hij gaat dus zitten en laat dan zijn buik en hoofd op het matras vallen en slaapt zo verder. We hebben hem al een aantal keren plat proberen te leggen in zijn slaap maar dan gaat hij toch weer zitten en laat zich zo voorover vallen of hij krijst alles bij elkaar en slaapt niet meer.
    Hij doet dit vooral s' nachts. Herkent iemand dit? en is het slecht als hij zo slaapt?.

    Sorry voor het lange verhaal.

    Groetjes Karin
     
  2. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft ook last van harde keutels
    wij doen nu bij de avond fles een scheutje ( minder dan een theelepel) zonnebloemolie en hebben de druppels van vsm gehaald... of die helpen weet ik nog niet want die hebben we gister pas voor het eerst gegeven...de zonnenbloemolie helpt denk ik wel want hij had er echt last van en de volgende ochtend een goede poepbroek... we gaan nu bij elke fles een klein scheutje doen...
    Het soort suikerwater lijkt nme niet zo goed ivm de zoetigheid..

    wat betreft je vraag over slapen kan ik je niet helpen

    Groet Janet
     
  3. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi.

    Het middeltje heet Sirupus Lactulose. Weet niet of het veel of uberhaupt suiker bevat. Weet iemand dit? Als dat wel zo is dan ben ik er inderdaad niet zo heel blij mee.
    Groetjes Karin
     
  4. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben ook lactulosesiroop voor NIels.
    De CB arts vertelde dat je er niet mee moest stoppen maar gewoon mee door moet gaan. Dus het lijkt mij dat het geen kwaad kan.

    Ik ben er ook niet happig op en gebruik het pas als Niels 3 dagen niet heeft gepoept.
     
  5. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Met het poep verhaal kan ik je niet helpen.
    Ik heb nog nooit gehoord van een kindje die zittend in slaap valt en vervolgens zichzelf neer laat vallen. Wel weet ik dat kinderen allemaal een andere houding hebben met slapen. Mijn dochter slaapt vaak met haar kontje in de lucht :confused: 't Is werkelijk geen gezicht maar blijkbaar ligt het voor haar lekker. Hoe ze in slaap valt weet ik niet. Ik leg haar neer maar vaak hoor ik haar nog 'spelen'.. dus geen idee hoe zij in slaap valt.
    Of het slecht is wat jouw zoontje doet (en ook mijn dochter) weet ik niet.
     
  6. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    HOi Hoi,

    Heb net probeert om hem te helpen met poepen. Dit is niet goed maar ja had zoiets van moet wat doen. Ik voel gewoon een drolletje zitten wat kei hard is en er maar niet uit wil. Hij heeft daar volgens mij wel last van omdat hij absoluut niet wil dat ik hem help. Merk nu ook weer net zoals weken terug dat hij minder eetlust heeft waarschijnlijk omdat zijn buikje te vol zit.
    Heb net ook een paar druppels zonnebloemolie gegeven en hoop dat het iets mag helpen.
    He dit is echt vervelend.
    Groetjes Karin
     
  7. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Zonnebloemolie werkt echt prima! Op een flesje melk kun je gerust 1 theelepeltje doen hoor, vertelde de KA me. Mari heeft dit ook gehad. Nu nergens geen last meer van. Ik zou alleen niet bij elke voeding olie doen, omdat dit dan misschien laxerend ( diarree ) gaat werken. Je zou hem ook een handje kunnen helpen door zijn temperatuur op te nemen, dan krijgt hij een prikkel om de thermometer eruit te drukken, waardoor het op gang komt. Niet te vaak natuurlijk, anders gaat het irriteren. Veel succes ermee en hopelijk is het probleem snel opgelost!

    Liefs xxx,

    Debby
     
  8. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Debby bedankt voor het antwoord van de hoeveelheid.... en dus niet bij elke voeding...dan maar lekker door de avond voeding....gaat die ook lekker soepel naar binnen....hihii
     
  9. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    is zonnebloemolie beter dan als olijfolie? dat deed ik wel eens gebruiken namelijk maar heb het idee dat het toch niet helemaal goed is om het steeds te blijven geven of maakt ditniet uit?
     
  10. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    aan de olijfolie zit toch een beetje ene smaakje en zoonebloemolie is neutraal.....of indy moet het lekker vinden anders is er geen probleem denk ik... denk niet dta het kwaat kan kreeg het vroeger ook altijd van me ouders....
     
  11. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra heeft ook heel veel last gehad van niet kunnen poepen, heeft toen ook lactulose gekregen maar het hielp allemaal helemaal niets. We zijn toen naar een osteopaat gegaan en na 1 behandeling was het over en heeft ze er geen last meer van gehad....
     
  12. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik was vandaag naar het cb gegaan met dezelfde vraag betreffend slecht poepen. En ik zei dat ik had gelezen dat zonnebloemolie goed is maar zij raadde dat af :( Ik kreeg te horen dat ik een tomaat moest koken en vel eraf en pitjes eruit en sap van tomaat in fles doen :rolleyes: :confused: nou ik heb haar bedankt maar dit doe ik echt niet.
     
  13. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zou ik ook niet doen......
    probeer 1x pd. de olie en anders van VSM de druppeltjes..... alleen wij doen ze niet 3x p.d maar 2x en als het goed gaat gaan we weer ff stoppen....
     
  14. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    pfft tomatensap? wat een gedoe ja?
    de vsm druppeltjes hebben hier wonderen gedaan!
    en ik deed vaak een klein beetje boter door haar flesje werkte ook heel goed!
    en 1 keer heb ik een beetje (dit gaat erg ranzig klinken sorry daarvoor)
    bi jhaar poepgaatje :oops: zeg maat een beetje sudocreme gesmeerd waardoor het zeg maar wat gladder werd...
    goed een half uuur later was ze het kwijt.....
     
  15. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ach als je haar daar mee kan helpen dan is sudocreme of vasaline toch mooi meegenomen....

    en klinkt niet ranzig hoor.... ik smeer teun zijn poepgaatje ook in met sudocrem hoor...ziet erom heen ook rood en dan niet meer...nee niet wit van de zalf...hahah
     
  16. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    Joh, wat is een osteapaat dan eigenlijk (iets medisch of meer de homeapatische richting uit?) en wat is dat dan voor een behandeling geweest als ik vragen mag?
     
  17. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune had ook erge last van verstopping toen ik ben overgeschakeld van bv naar fv. Mijn huisarts raadde me aan om Nutriton (johannespitbroodmeel) aan zijn flesjes toe te voegen. Sindsdien nooit nog problemen gehad.

    Grtz x
     
  18. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn heeft ook zeker 2 tot 3 maand achter elkaar aan de lactulose gezeten. Zodra ik stopte was het helemaal mis, en krijsen wat ze er bij deed.
    Nou zit er in mijn woonplaats veel kalk in het water en ben ik mineraalwater gaan uitproberen. Sindsdien gaat het goed.

    Het kan best zijn dat ik me dit verbeeld hoor, maar we hebben nu al weken geen lactulose meer geprobeerd.
     
  19. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik gebruik eignelijk altijd alleen maar bronwater, maar sinds ik ben overgestapt naar de comfort doe ik het deel wat gekookt moet worden wel met leidingwater. Helaas werkt de friso comfort nog helemaal niet....
     
  20. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,
    Thanx voor jullie berichten.
    Hier even een update. Vanochtend naar de huisarts gegaan en we moeten toch naar het ziekenhuis. Aanstaande vrijdag moeten we er heen. Damiën kan ondanks de medicijnen en andere hulpmiddeltjes niet poepen. Hij heeft er pijn aan. Moet hem gewoon helpen en dan komen er met moeite echt hele grote keutels uit. Ze zijn zo groot dat ze er bijna niet uit kunnen.
    Hij heeft nu ook weer veel medicijnen mee naar huis gekregen zoals pijnstillers, zalfje en de bekende siroop.
    Vrijdag wordt hij dan ook eindelijk gezien door de kinderarts en hoop ik dat ze hem eens goed nakijken en eventueel hem van zijn klachten af kunnen helpen. Ging me toch wel zorgen maken omdat ik merkte dat hij er pijn aan heeft en ook niet meer wil eten.

    Dat moest ik even kwijt.
    Groetjes Karin
     

Deel Deze Pagina