slecht poepen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kikkert, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ons zoontje is nu 4 1/2 week en hij kan sinds gisteren moeilijker poepen, het is echt plakkerige poep. hij krijgt friso comfort ivm spugen enz...

nou vroeg ik me af of ik hem niet een druppeltje olie door zijn voeding kan doen zodat hij misschien beter kan poepen.

zo ja, welke olie? is zonnebloemolie goed?

alvast bedankt

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hier ben ik ook benieuwd naar. Onze dochter kan ook haar ontlasting niet kwijt. We zijn van Friso Normaal naar Comfort gegaan. Ontlasting was gisteren wat plakkerig, vandaag heeft ze nog geen ontlasting gehad.
    Is bij jou de voeding ook zo dik? Zo ja met wat voor fles geef jij het? Ik heb een 3 standen speen maar daar is ze ook nog lang mee bezig.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja hoor geen probleem je kan een klein scheutje zonnebloem olie door de fles doen... ik zou het bij 1 fles doen meestal helpt dit al binnen een dag.
    Ja kan alle olie gbruiken maar hier zit geen smaak aan vandaar....

mocht dit niet helpen dan kan je bij de apotheek Lactuose halen....wij hebben dat 1 week gebruikt en zijn toen al gaan afbouwen omdat Teun er heel goed op reageerde...dus in totaal 14 dgn gebruikt.....later nog een keertje...

ook kan je evt een gedroogde pruim laten weken en dan het water daarvan de fles mee aanmaken....

suc6

Liefs
    Janet

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het kan ook zijn dat je kindje niet goed op de Comfort reageerd. Mijn zoontje bijvoorbeeld kreeg ook Comfort ivm spugen, maar die kon er ook enorm goed door poepen. Toen ik mijn dochter Comfort ging geven, omdat haar ontlasting zo hard was, werd het probleem alleen maar groter, haar ontlasting werd nog harder. Bij haar werkte Nutricia Omneo weer veel beter. Omneo is ook voor kindjes die spugen. Dus het hangt ook een beetje van je kindje af.

Lactulose zou ik alleen doen in overleg met de HA of het CB, niet op eigen houtje...

Olie zou ook kunnen, maar dan zou ik zeker niet meer doen dan een theelepeltje, 1x per dag...

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    het advies van de kinderarts aan ons was: 1 theelepeltje roosvicee laxo op 30 cc water per dag geven. Thomas poepte eerst 1 keer per 3 a 4 dagen en nu bijna iedere dag. En zonder dat hij er enorm last van heeft!
    Ideaal dus!

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt voor de reacties

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik zou gewoon op 90mililiet 10mililiter water bij doen, heeft hier uitstekend gewerkt! zoals het cb zegt.. is de olie wat achterhaalt... maar je kan het wellicht proberen

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    wij deden zowel wat extra water in de fles, als in een van de flessen een paar druppeltjes olijfolie

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik doe ook extra water in de fles. Sanne had vanmorgen plakkerige poep en vanavond weer gewone dunnere ontlasting. Wel heeft ze veel last van winderigheid, volgens het cb komt dit door de Friso Comfort.

Deel Deze Pagina