Onze zoon wordt maandag twee. Hij praat nog steeds erg slecht. Hij brabbelt maar wat met hier en daar een woordje. Nou zag ik laatst dat zijn huig vastzit aan zijn gehemelte. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Iemand hier ervaring mee? Ik moet maandag naar het cb met mijn dochtertje, dan vraag ik het daar ook even, maar wilde even weten wat jullie ervaringen zijn.
Esmee praat ook nog nauwelijks... Op het cb zeiden ze dat als ze rond twee jaar nog zo brabbelt ze hier wel iets mee willen doen.. Ik heb zoiets van het komt vanzelf wel! Maar van die huig weet ik niet, ik weet niet zo goed hoe je dat bedoelt?
mijn zoontje roept hier en daar wel wat woordjes maar merendeels in het onverstaanbaar brabbelen, hij wordt in December 2 jaar ik maak me daar niet zo druk om hij heeft al geen speen meer sinds zijn 1 ste verjaardag en dat praten dat komt wel mijn dochter heeft veel langer een speen gehad en praatte nog wat onduidelijk rond haar 3 de verjaardag dat is een ander verhaal, daarom heb ik bij mijn zoontje al veel eerder de speen weggehaald maar ook mijn dochter (4 jr) praat nu wel duidelijk
Hoe het nou kon dat die huig vastzat weet ik niet, maar hij zit nu weer los. Volgens de arts op het cb had het erg weinig invloed op praten als het al invloed had. Ik vind het vooral voor hem zo frustrerend, hij houdt hele verhalen in zijn brabbeltaal en zijn eigen ouders snappen het niet eens. Het zal vast wel goed komen, hij begint nu wel weer meer woordjes aan zijn woordenschat toe te voegen. Ach, het zal vast wel goed komen! Oh ja, kissie, het leek alsof zijn huig in plaats van dat hij recht naar benenden hing met een bochtje aan zijn gehemelte vastzat Soort u-vorm zeg maar.
Hoi, mijn zoontje praatte ook nauwelijks of onverstaanbaar met 2 jaar. Huh huh huh en dingen aanwijzen, meer kwam er niet uit. Nu zijn we een halfjaartje verder en gebruikt hij al woorden als: Graafmachine auto, hoog gebouw, papegaai, vliegtuig. Ineens ging het van niets naar een ruime woordenschat en hij zegt nu alles in 1 keer na. Hij combineert nu woorden in zinnen. Maak je niet teveel zorgen hoor, heb ik ook gedaan......en helemaal voor niks!
Mijn pleegdochter wordt ook bijna 2 en zij praat ook haast niet . Alleen maar hmmm hhuuuu. Dinsdag naar de logopedist ben benieuwd hoe dat gaat en wat de tips zijn
@ Setteke: Geniet nog even van de "rust"! Hier worden we helemaal gek van het geklets van Thomas haha! Ik hoor de hele dag een kopie van mezelf praten! Ik zie je weer bij de aug mama's! X
Rond 2 jaar bij het cb vroeg de dame; praat hij al met 3 woorden in een zin? Toen zei ik trots; als soms 5 of 6 woorden Nu kan ik hem goed begrijpen, zegt alles na. Heeft nog wel een aantal woorden die wij alleen begrijpen, maar dan zeg ik het goede woord er meteen achter aan.